trailer stekker open maken, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

trailer stekker open maken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 13:56

Ja ja het mysterie, hoe maak je je trailer stekker open, je weet wel dat zwarte ding aan het uiteinde van de kabel dat je in je auto moet stoppen.

Betreft een Humbauer trailer uit 2015.
Ding heeft nooit fatsoenlijk gefunctioneerd 1 kant van de verlichting aan en uit zeg maar als je aan het draadje rommelt, maar nu doet hij het niet meer.

Er zit geen schroefje in (zichtbaar) en we hebben aan alle kanten al proberen te draaien aan dat ding, maar open ?? Echt niet.

Dus wie oh, wie? Hoe maak je dat ding open?

Google laat wel wat plaatjes zien van stekkers die je open kan draaien etc, maar deze? Geen beweging in te krijgen.

smurfje

Re: trailer stekker open maken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:59

Kans is aanwezig. Dat je hem met je schroevendraaier moet open krikken. Tenzij het een gegoten stekker is

Heb je foto?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:06

De snelste en simpelste oplossing is gewoon er af knippen en er een nieuwe op zetten ;)

Maar zonder gekheid, soms kun je het stukje dat over de kabel heen zit om de boel aan die kant af te sluiten eraf halen. Soms is dat draaien, soms zit hij gewoon klem op een randje. Als je deze eraf kunt draaien is dit waarschijnlijk het punt dat de 2 helften bij elkaar moet houden, samen met een klemmetje of simpele koppeling aan de andere kant (de auto kant) van de stekker.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 14:08

Noop geen foto, echter hij is nu soort van geneuveld, 2 heren hebben het gisteren geprobeerd met waterpomptang....
Zag inderdaad ook iets van in gaatje met schroevendraaier, aan soms 2 kanten en dan open wippen.
Weet zou uit mijn hoofd niet of dat ook voor de mijne zou gelden, ga het straks bekijken!
Dat zou naast gegoten enigste optie zijn, hoop dus op met schroevendraaier. (had me al voorgenomen om gewoon mijn ijzerzaagje mee te nemen want moet toch lampen hebben, aangezien dat inderdaad soms zo ongeveer de snelste methode is gewoon slopen!!! (ik wou meer draad lengte hebben vandaar niet afknippen maar ding doorzagen)

Nieuwe stekker heb ik al gekocht nadat de andere gisteren schade heeft opgelopen, bij die is duidelijk hoe hij open en dicht moet.

Schroevendraaier stekker.
https://www.youtube.com/watch?v=534AbREa-9w

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:13

Even naar de garage rijden..?? :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 14:18

Daar is mijn auto de laatste tijd al te vaak geweest, bankrekening is dus al geplunderd en vroeger draaide je gewoon zo'n stekker los met een schoefje, no problemo, draadjes vastzetten of nieuwe eraan en go!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:28

oke..

heb je foto's van de stekker?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 14:45

Nee, geen foto's kan ik wel gaan maken vanavond, maar wou hem er dan al afslopen (afh. van of ik daar nog tijd voor heb)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:48

Tja.. zonder foto's kan ik er weinig van zeggen.. ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:49

Is het zoiets?Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:51

Maar je krijgt niet ineens meer draadlengte als je de stekker wisseld ;) dan moet je er een stuk draad tussen zetten of het hele draad vernieuwen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:44

Sjolvir schreef:
Daar is mijn auto de laatste tijd al te vaak geweest, bankrekening is dus al geplunderd en vroeger draaide je gewoon zo'n stekker los met een schoefje, no problemo, draadjes vastzetten of nieuwe eraan en go!

Die stekkers bestaan nog steeds, hij hangt alleen misschien niet asn jou trailer.
Ik zou ook zeggen meteen onder de stekker de draad doorsnijden en een nieuwe stekker (met schroefjes ;)) eraan knopen. Aansluitschemas zijn ten overvloede op internet te vinden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 21:41

Conclusie was gegoten stekker, heb hem door moeten zagen, vervolgens zaten de draden geklonken / geperst aan de pootjes.

Hele zaakje los geklust, aan nieuwe stekker gezet, nog zelfde probleem, inderdaad draadbreukje zoals ik al vermoede stukje verderop (net bij begin stekker) Dus ca 6 cm draad eraf overnieuw in elkaar en jipppiieeeee!!! Toen was er overal licht!!!

Foto's volgen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 21:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding