Ben nu al 4 jaar bezig met niveau 4 mbo veehuoderij. Vorig jaar blijven zitten, besloten over te stappen naar niv. 3. Die zou ik afgelopen schooljaar gehaald moeten hebben, maar dat is niet gelukt. Nu hadden we een afspraak dat ik in september terug zou komen om de achterstanden in 2 weken in te halen. En dan alsnog diploma niveau 3 te krijgen. Echter kreeg ik een maand geleden een brief dat ik opnieuw naar school moest tm februari. Wat ook zou betekenen dat ik lesgeld moet betalen! Dat was ik niet van plan! Heb toen ook teruggemaild. Maar ik kan nu niet meer in mijn mailaccount van school komen. Dit is niet het enige voorval. Het is daar een giga zooitje, iedere keer worden er beloftes gedaan en niet na gekomen. Ik heb hier dus eigenlijk helemaal geen zin meer in.
Inmiddels werk ik in de paarden en dat vind ik helemaal geweldig. Laatste tijd denk ik er wel eens over na, om die andere opleiding gewoon te stoppen en misschien volgend jaar een paardenopleiding te gaan doen. Maar ik wil niet weer 3/4 jaar op school zitten. 2 is toch wel de max.
Zijn er misschien bokkers die hetzelfde hebben meegemaakt of die tips hebben? Ik weet wel dat het het beste is om die opleiding eerst af te maken, maar ik heb er mn hoofd echt niet naar staan op moment...
Wat denk je ervan om gewoon even te bellen met je opleiding om opheldering te vragen over die afspraak die je kennelijk gemaakt hebt?? Er zijn meer opties dan alleen mailen tenslotte
Zo herkenbaar... ik lees even mee. Andere opleiding maar ook een giga zooi. De drang om te stoppen omdat er toch steeds weer iets tussenkomt is heel groot.
Ik zou ook gewoon even bellen met school. Wij kunnen het hier niet voor je oplossen.
Daarnaast zou ik wel degelijk een opleiding afmaken of een nieuwe opleiding starten. Je hebt nu werk, maar dat betekent niet dat je de rest van je leven hier kunt blijven werken. Als je niet bij de appie achter de kassa wil werken tot aan je pensioen, zou ik toch een opleiding gaan doen. Het is nu even 3-4 jaar doorbijten, maar dan heb je ook wat. Overigens zou ik dan ook geen paardenopleiding doen, maar een opleiding met een goed toekomstperspectief.
Wat dacht je van afmaken. Ik weet niet of je van Nederland bent of van België maar in Nederland is een stufi op niveau 3 of 4 een prestatiebeurs. Haal je niet binnen zoveel jaar je diploma dan kan je alles terugbetalen. Ik zou het ook niet eerlijk vinden dat je gewoon 4 jaar op de kosten van de staat met je ov-tje door Nederland hebt gereisd. Maar dat even terzijde
Op kosten van de staat reizen is sowieso onzin, als je niks afmaakt moet je ook dat terug betalen.
Maar hoe dan ook zou ik het wel afmaken, je hebt er nu al die jaren al op zitten dan is het echt zonde om zonder papiertje te stoppen en ergens anders opnieuw te beginnen. Zorg dat je contact krijgt met de persoon die er over gaat en dat die afspraak door gaat. Het is gezegd dus dan zouden ze dat ook na moeten komen.
Zonde om deze opleiding niet af te maken, altijd doen. Overleggen inderdaad met je mentor. Je kunt in feb meestal ook wel weer instromen in een ander of vervolgopleiding. Met veehouderij kun je ook wel in de paarden werken- ga je voor max een paar maanden of weer een aantal jaren leren omdat je deze oleiding niet hebt afgemaakt?
Altijd afmaken als je dichtbij het einde bent. Echt zonde van je tijd en moeite en geld als je het nu laat gaan. Je hebt dan geinvesteerd en feitelijk heb je dan helemaal niks. Afmaken die hap. Overal zijn scholen die hun dingen niet goed regelt hebben en het blijft overal wel een puinhoop. Wen er maar aan, maar niet opgeven.