Motor storing Opel Corsa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Motor storing Opel Corsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 10:43

Hoi,

In maart dit jaar heb ik een Opel Corsa uit 2007 gekocht bij een garage. Na 2 dagen had ik een motor storting, terug gegaan, uitgelezen.. Er zat vuil in de benzinetank. De garage heeft er spul bij gegooid, en het was weer even weg. Het is inmiddels augustus, en in de tussentijd ben ik denk minimaal 15x terug geweest van de steeds terug komende motorstoring. De garage doet wel zijn best om het op te lossen, maar tot nu toe zonder resultaat. De lambasonde is vervangen, bougies etc. ze hebben er wel echt wat aan gedaan. Mijn garantie is inmiddels verlopen, maar toch blijft hij dit natuurlijk gratis doen omdat de storing al begon vanaf de 2e dag dat ik hem had. Maar nu begin ik het toch wel beu te worden >;)
Hij weet zelf ook niet goed meer wat de reden kan zijn. Ik heb aangegeven dat ik hem bij Opel wil laten nakijken op zijn kosten, maar dan krijg ik als antwoord: 'je mag gaan op je eigen kosten, ik ben toch ook een garage'.
Ik heb 2x benzine 98 getankt, hij dacht dat zit nog weleens zou kunnen helpen.. Ook niet. Volgens hem is er echt niks aan de hand met de auto, en is Opel heel gevoelig voor storingen. Zijn laatste optie is de software van de computer updaten. Volgende week is die man waar hij het laat doen terug van vakantie, en zouden we dat dus volgende week gaan proberen.

Nu start ik vanochtend mijn auto, en weg is mijn motorstoring zomaar uit het niets :+ Ik heb hem hierover geappt (hij is ook een bekende van me), en hij zegt:'zie je nou wel dat het niks is'.. Heb gezegd dat ik het even afwacht tot het weer gaat branden en hij dan alsnog die update moet gaan doen.

Nu vind ik het raar dat die storing ineens weg is, heeft iemand hier ervaring mee?

Firefly4

Re: Motor storing Opel Corsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:47

wij hebben 2 opel Corsa's gehad en daarbij dit ook vaak gehad.
Bleek elke keer toch die lambasensor te zijn, die zijn heel fijngevoelig. Misschien toch daar nog eens naar laten kijken??

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:49

Jup helaas wel, exact hetzelfde verhaal. (Astra ipv Corsa maar ok)

Elke keer storing, die van mij ging van inhouden op de snelweg naar spontaan er mee stoppen en dan na 5 minuten starten en niets te vinden enz enz.

Auto meerdere keren bij de garage gehad, temperatuursensor, boordcomputer de hele bups laten vervangen maar nooit goed geweest. Auto was een 'maandagochtend'product en heb ik na 1.5 jaar afgeschreven, verlies genomen en naar de sloop gebracht. Had geen zin om een ander met mijn oliebol op te zadelen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 11:40

Firefly4: Die is al vervangen.. Eerst kwam de storting terug omdat hij er geen originele op had gezet, daarna wel een originele. Duurde enkele dagen en de storing was er weer. Kan toch niet weer zo snel die lambasonde zijn dan?

MarliesV: Mijn verlies nemen kan ik niet, auto heeft me aardig wat gekost.

Heb met de garage afgesproken dat ik net zo lang terug blijf komen tot dat het opgelost is, ook al zegt hij het is 'niks'. Al is het heel vervelend dat ik steeds mijn auto kwijt ben.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:53

Helaas wel.. als dat ding maar iets scheef zit, geeft die al storing. Wij hebben het voor lief genomen, de auto reed daarna gewoon nog prima, heeft 2 jaar gedaan en daarna hebben wij 'm ivm km stand ingeruild, maar niet vanwege dat lampje ;)
Het is echt een vreselijke rot sensor... wij hebben zelfs 1x gehad dat de garage waar wij toen bij zaten het lampje eruit heeft gehaald... 8)7
Ja, dan LIJKT het opgelost...
Helaas hadden wij niet zo'n aardige garage als jij hebt waar je steeds terug mag komen :)
Maar omdat je al zegt dat het soms weg is, vermoed ik toch dat het de sensor is en iets scheef zit...

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:54

Heb nog even thuis nagevraagd... maar het blijkt de Nokkenas sensor te zijn geweest die het lampje liet branden...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 11:11

Dank je wel voor je antwoord!

Hij brand nu al 2 dagen niet meer uit zichzelf, heel vreemd :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:20

Mijn man heeft dat ook gehad met zijn Opel. Iedere keer weer een motorstoring wat uitte naar de lapdasonde.
Achteraf had het te maken met de bepaalde manier van erin zetten, garage deed iets niet helemaal goed met plaatsen en daardoor ging die iedere keer weer opnieuw stuk.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:02

Booooo schreef:
Dank je wel voor je antwoord!

Hij brand nu al 2 dagen niet meer uit zichzelf, heel vreemd :=

misschien lampje nu kapot?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 11:30

Lampje was niet kapot, hij is vorige week namelijk weer gaan branden.

Donderdag is hij via mijn garage naar een andere garage gegaan, daar hebben ze de computer software van de auto geupdate. Nu even aankijken.. Rij al vanaf donderdag zonder lampje *\o/*