Opgelicht door T-Mobile

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Opgelicht door T-Mobile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 17:57

Hallo Bokkers,

Ik had al eerder een topic geopend, maar nu wil ik echt mijn verhaal even goed kwijt en ook mensen waarschuwen voor de slechte service van T-Mobile. Misschien is het bij andere providers niet anders, maar T-Mobile spant de kroon als je het mij vraagt.
Ik heb op 23 juli mijn telefoon ter reparatie aangeboden bij T-Mobile en tot op heden is er nog geen oplossing. Het is een lang verhaal, dus bereid je voor.

Citaat:
The Curious Case of the Samsung S6
23 Februari 2016
Ik ontvang een Samsung S6 die ik heb gekozen als telefoon bij mijn abonnement.

01 Mei 2016
Telefoon valt op kiezelstenen, barst in het glas van de camera. Camera zelf doet het nog en met de lens zelf is niets mis. Telefoon werkt verder nog naar behoren.

23 Juli 2016
Telefoon laad per abuis niet meer op. Geen enkel kabeltje werkt, battery packs en stekkers maken geen verschil. Telefoon dezelfde dag weggebracht naar de winkel in Amersfoort. In de winkel word verteld dat de mogelijkheid bestaat dat de telefoon buiten de garantie valt vanwege de barst in het cameraglas. Er word mij níet uitdrukkelijk verteld dat de fabrieksgarantie is vervallen.

01 Augustus 2016
Per mail ontvang ik een prijsopgaaf. Prijs: €290,46. 3 dingen moeten vervangen worden: Camera, Module Moederboard (?) en behuizing. Bijgevoegd zit een foto van een barst in het scherm wat níet aanwezig was bij wegbrengen in de winkel en wat ook níet op de innamebon beschreven staat. Ingeleverd bij Ernesto.

02 Augustus 2016
Gebeld met klantenservice. Afgescheept met een Second Opinion. Adriaan aan de telefoon verteld mij dat hij verder niks kan doen.
Bericht op Facebook levert 2 verschillende reacties op. De een zegt weer de second opinion, de ander verteld mij dat de fabrieksgarantie zou zijn vervallen vanwege het cameraglas. Echter strookt dit niet met hetgeen wat mij in de winkel is verteld.

06 Augustus 2016
Naar de T-Mobile winkel geweest en het verhaal uitgelegd. Soraya bevestigd dat de barst er níet in zat op het moment dat de telefoon word weggebracht en verteld mij dat zij er alles aan zullen doen om er voor te zorgen dat ik niet opdraai voor de reparatiekosten. Soraya stuurt een email naar DynaFix (het reparatiebedrijf) en verteld mij dat T-Mobile in de loop van de week contact met mij opneemt.

08 Augustus 2016
Ik krijg via de mail een herinnering om te reageren op de prijsopgaaf. Dit moet vóór 22 augustus gebeuren. Aangezien Soraya de zaak heeft opgepakt, negeer ik deze email.

13 Augustus 2016
Geen telefoontje gehad van T-Mobile dus weer terug naar de winkel. Ik krijg Levi te spreken en vraag naar Soraya: Die is op vakantie. Ik leg wederom mijn verhaal uit en hij zegt dat er iets is fout gegaan in de overdracht van Soraya haar taken naar een medewerker. Hij gaat er voor zorgen dat degene die het op zou moeten pakken dit ook daadwerkelijk doet en ik zou dezelfde dag óf de eerstvolgende werkdag (15 Augustus) iets horen.

16 Augustus 2016
Weer geen telefoontje van T-Mobile, dus ik ga weer terug naar de winkel. Ik spreek Levi weer. Hij verteld mij wat er fout is gegaan: Soraya had de mail naar het verkeerde emailadres verzonden. Mail was verstuurd naar het juiste emailadres en het antwoord was simpelweg dat de barst niet tijdens transport heeft kunnen ontstaan.
Levi verteld mij dat hij gaat mailen naar het bedrijf met de klacht en het verhaal en belooft met mij dezelfde dag nog contact op te nemen. Ofwel een telefoontje met een antwoord ofwel een sms wanneer er nog geen antwoord is.
Om 18.02 krijg ik een telefoontje. Levi verteld mij dat DynaFix volhoud dat de schade door val of stoten is ontstaan. Hij verteld mij dat hij zelf niet weet wat hij nog kan doen en vertelt mij dat ik contact op moet nemen met het klachtencentrum van DynaFix. Zelf zegt hij dat hij met de manager zou overleggen en hij zou me op de hoogte houden.

18 Augustus 2016
Nog geen update gehoord, dus vergezeld door mijn ouders & vriend wéér langs de winkel. Er word mij weinig nieuws verteld. Enkel dat de fabrieksgarantie zou zijn vervallen vanwege de barst in het glas van de camera. Hoewel, Ernesto (degene die mij dit keer helpt) heeft het continue over de cameralens.
Een flinke woordenwisseling volgt, ik word emotioneel. Ik uit mijn gevoelens, ik voel mij opgelicht door T-Mobile.
Mijn vader spreekt af met Ernesto dat ik ten minste voor volgende week (25 augustus) een update hoor met een oplossing. Ernesto verteld mij dat Levi er morgen weer mee verder zou gaan.

24 Augustus 2016
Gebeld met mijn vader. Telefoon word met een gerepareerd scherm teruggestuurd en verder doen ze er niks meer mee omdat het glaasje gebroken is en ze de telefoon niet willen repareren.
Gevraagd om schriftelijke verduidelijking van de protocollen en voorschriften.

25 Augustus 2016
19:31  Klachtenbrief verstuurd via de mail naar Klantenservice T-Mobile.
26 Augustus 2016
5 gemiste oproepen van een privénummer, vermoedelijk T-Mobile store Amersfoort.

27 Augustus 2016
10.39  Levi belt van T-Mobile Amersfoort en bevestigd dat hij gisteren 5x gebeld heeft. Hij heeft een voorstel: Een vervangende telefoon voor €150,00. Dit moet ik eerst overleggen, ik vertel Levi dat hij over een uur op zijn vroegst terug kan bellen.
Overleg thuis, geen verwachting op een betere oplossing dus besluiten we akkoord te gaan met het aanbod. Ik betaal €150,00 en krijg een nieuw toestel.
11.45  Levi belt terug. Hij verteld dat het een refurbished toestel word, ongebruikt maar niet nieuw. Ook verteld hij dat de garantie geldig is vanaf moment van aankoop van mijn eerste toestel (23 februari). We gaan akkoord en horen later wanneer de telefoon beschikbaar is.

29 Augustus 2016
Op mijn mail is een reactie gekomen van Aniek op de klachtenbrief welke 26 Augustus verzonden is. Hierin word vermeld dat de garantie wel geldig zou zijn maar de telefoon niet met een kapot cameraglas teruggestuurd kan worden. Reactie met vragen.
Ook krijg ik vandaag SMSjes en een mail dat mijn telefoon (een S6) is aangemeld voor reparatie. Ook hier begrijp ik niets van.

30 Augustus 2016
Een reactie op de mail met vragen. Dit keer van Peter, wéér iemand anders. Geen duidelijk antwoord. Mij word weer verteld dat de garantie niet geldig zou zijn vanwege die val. Weer word de second opinion genoemd.
Reactie terug met de melding of T-Mobile zich bewust is van de wet die noemt dat de bewijsplicht bij T-Mobile ligt en niet bij mij.
Weer een reactie van T-Mobile waarin zij niet inhoudelijk ingaan op hetgeen wat ik heb gemeld maar alleen loze antwoorden sturen.

Kort samengevat komt het hierop neer:
  • Telefoon is gevallen op 1 mei, enige wat kapot is is het glaasje dat voor de camera zit
  • Op 23 juli besluit de telefoon niet meer op te laden, hij is dezelfde dag weggebracht
  • Een week later komt de prijsopgaaf met 3 reparaties: behuizing vervangen, camera vervangen, module moederboard vervangen: €290,48
  • Garantie word geweigerd vanwege een barst in het scherm die er bij inleveren van de telefoon niet in zat
  • Gebeld met klantenservice: afgescheept met second opinion
  • Reactie op facebook: garantie niet geldig door gebroken cameraglas
  • Website van rijksoverheid stelt dat de bewijsplicht bij T-Mobile ligt, dus dat zij moeten bewijzen dat de telefoon niet oplaad door een val (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product )
  • Fabrieksgarantie is dus vervallen, maar de wettelijke garantie is gewoon nog geldig, telefoon is binnen 6 maanden kapot
  • Medewerker in de T-Mobile winkel verteld mij dat de telefoon nog niet onderzocht is vanwege de barst in het scherm.
  • T-Mobile erkent dat de barst in het scherm na inlevering is ontstaan en vergoeden dit
  • T-Mobile houd zich niet aan de wettelijke garantie want zij bewijzen niet dat de telefoon niet oplaad door mijn schuld.

De enige oplossing die mij word aangeboden is een refurbished toestel waar ik €150,00 voor moet betalen.

Mailcontact heeft geen zin: T-Mobile leest niet wat ik schrijf of neemt mij niet serieus. Inmiddels is de telefoon klaarblijkelijk opnieuw aangemeld voor reparatie. Ik voel mij opgelicht en overweeg om aangifte te gaan doen.
Ik ga sowieso de belbus een email sturen.

Iemand anders nog ideetjes?

Fish_n_Chips

Re: Opgelicht door T-Mobile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:02

Pff, wat een gedoe zeg. Ben jij of een familielid lid van dat Consumentenbond? Dan kan je die ook inschakelen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 18:03

Fish_n_Chips schreef:
Pff, wat een gedoe zeg. Ben jij of een familielid lid van dat Consumentenbond? Dan kan je die ook inschakelen.

Helaas niet. Ik heb al met consuwijzer gebeld dus het is daar al bekend. Ik ga die morgen nog even bellen met een update en verder advies...

Wel hebben we een rechtsbijstand verzekering dus die gaat vandaag of morgen ingeschakeld worden :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:08

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 18:09

44Myrthe44 schreef:
Heb je je verhaal al op hun facebookpagina gezet? Dat wil ook nog wel eens helpen

Ja al een keer eerder, dat hielp helemaal niet...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:10

44Myrthe44 schreef:
Heb je je verhaal al op hun facebookpagina gezet? Dat wil ook nog wel eens helpen

Zeker doen!

Heb het vaker gezien dat je dan ineens wel geholpen wordt...........nadat het op de FB is gezet van een bedrijf waar de klacht over gaat..........

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:14

Heel kort, bij val of waterschade heb je geen garantie. De barst in het scherm is op z'n minst raar te noemen, maar doet eigenlijk niet eens meer ter zake...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 18:19

LadyMadonna schreef:
Heel kort, bij val of waterschade heb je geen garantie. De barst in het scherm is op z'n minst raar te noemen, maar doet eigenlijk niet eens meer ter zake...

Lees de link even Door. De wettelijke garantie is nog wel geldig :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:21

LadyMadonna schreef:

En als ze de telefoon zonder reparatie terug wil? Maakt die (extra) barst dan niet uit?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:23

Ik ben altijd netjes geholpen bij tmobile ook toen mijn telefoon ter reparatie was 6x zonder dat ze het probleem vonden. Kreeg iedere keer foutmelding die ik niet weg kon klikken. Uiteindelijk zelf opgelost, en iedere reparatie 50% korting gekregen op mijn rekening.

Enige tip die ik kan geven is sowieso bellen voor een vergoeding! En misschien langs een Samsung shop gaan (ik heb de luxe dat er eentje in buurt zit) misschien kunnen deze je verder helpen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 18:25

Ja Samsung zit gelukkig ook in dr buurt maar ik denk niet dat die zich ermee gaan bemoeien...

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:29

Jee wat een ellende zeg! Ik heb ooit gehad dat mijn telefoon niet meer wilde laden na 1,5 jaar en toen ging ik naar de hi winkel, maar ze konden hem inderdaad niet opsturen omdat ze dan óók de kleine barst (links onder in het scherm echt één cm lang) moesten repareren. Toen gezegd dat dat van mij niet hoefde ik wilde alleen dat hij weer opgeladen kon worden. Daar had hi geen boodschap aan... ik vond het het niet waard om dat allemaal te laten repareren voor een verouderd toestel dus heb het abonnement uitgezongen met een toestel van mijn vriend en ben gillend weggerend bij hi (wat ook niet makkelijk was, maar dat is een ander verhaal :D ). Dus op je vraag: ook andere providers kunnen onzinnige regels hebben omtrent dit soort zaken.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:31

Misschien iets voor het tv programma kassa?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:34

Marjoow schreef:
Ja Samsung zit gelukkig ook in dr buurt maar ik denk niet dat die zich ermee gaan bemoeien...

Was de tip die t-mobile mij toen gaf omdat die het niet konden oplossen, je kan het in ieder geval altijd even vragen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:54

Marjoow schreef:
LadyMadonna schreef:

Lees de link even Door. De wettelijke garantie is nog wel geldig :)

Nee, t mobile moet bewijzen dat het toestel ondeugdelijk gebruikt is. Barst in hetcamerascherm komt er niet vanzelf, en je geeft zelf ook aan dat je het toestel hebt laten vallen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:00

Nee. Tmobile moet bewijzen dat de schade door mij is ontstaan dat staat letterlijk in die link beschreven.

Citaat:
Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is.

Hieruit maak ik op dat T-Mobile met bewijs moet komen dat de telefoon niet meer oplaad doordat hij is gevallen.
Ook al is de telefoon 1x gevallen, moet T-Mobile alsnog bewijzen dat dit met elkaar verband houd.

Zoals mijn vader al zei: Als er met zijn fiets iets mis is met de accu, maar de koplamp is kapot dan vervalt de garantie toch ook niet?

blubjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:06

ik herken het totaal niet. zit al jaren bij t-mobile en heb altijd uitstekende service gehad. Ze zijn erg vlot met korting op je rekening geven bij problemen.
Ik hoop voor je dat het probleem snel wordt opgelost!

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:14

Het enige wat TS kan doen is kijken of haar inboedelverzekering dit dekt. Juridisch gezien staat zij zwakker met deze casus als T mobile met laster.

HOe je het ook wend of keert het toestel is gevallen en daarna ging deze kapot. Vallen valt niet onder de garantie, en dat is ook logisch. T kan wel vinden dat de schade niet van de val komt, maar dat kan ze niet met 100% zekerheid beweren. T Mobile kan dat waarschijnlijk wel.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:22

Hier ook n tevreden T-mobile klant (iig tot nu toe!), ik heb n s6 edge die n dikke maand geleden ook ineens niet meer op wilde laden... naar de winkel gegaan, telefoon opgestuurd ter reparatie en zonder mokken hebben ze 'm gefikst en ik had er geen kosten aan...

Denk dat elke provider wel eens nasty kunnen zijn, wat jij verteld over ineens n barst in je scherm waarvan je zeker weet dat die er bij het inleveren van je toestel in de winkel nog niet zat kan ik je n hand geven... ik had n gloednieuw toestel met wat problemen, ingeleverd en op laten sturen (waar ik het nu over heb is 4 jaar geleden en bij Hi) ZONDER scheur in het scherm... krijg ik van Dynafix te horen (en te zien online) dat er ineens n mega scheur over m'n scherm loopt... ja daag! Daar ga ik t niet mee eens zijn! Klacht ingediend MET n foto van de desbetreffende telefoon zonder scheur (en met datum erop! Heb zelf jarenlang in de Télécom branche gewerkt en weet t een en ander ervan ;)).

Uiteindelijk na veel vloeken van mijn kant uit hebben ze alles gemaakt zonder dat t mij geld kosten.... zodra ik kon ben ik weggegaan bij Hi en mij zal je daar dan ook niet meer terug gaan zien!

En wat n andere bokker zei over dat ze bij waterschade niets hoeven te vergoeden is niet geheel waar! Ligt er ook aan of je n verzekering bij je telefoon hebt genomen, ik heb da't dus wel gedaan! Mocht ik om wat voor een reden dan ook waterschade krijgen dan word alles vergoed!

Ik hoop dat je eruit kan komen! Maar vervelend is het wel!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:24

danzzz schreef:
Het enige wat TS kan doen is kijken of haar inboedelverzekering dit dekt. Juridisch gezien staat zij zwakker met deze casus als T mobile met laster.

HOe je het ook wend of keert het toestel is gevallen en daarna ging deze kapot. Vallen valt niet onder de garantie, en dat is ook logisch. T kan wel vinden dat de schade niet van de val komt, maar dat kan ze niet met 100% zekerheid beweren. T Mobile kan dat waarschijnlijk wel.

Sterker nog, T-Mobile MOET dit met 100% zekerheid beweren maar verzaakt zijn taak hierin!

De telefoon is niet eens open geweest he?? Ze hebben nog niet eens naar het oplaadprobleem gekeken!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:36

http://www.klacht.nl/ Deze site wil ook nog wel eens helpen :) Zo heb ik ook een keer iets met bol op kunnen lossen

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:37

Ken je het programma boos, van Tim Hofman? Is een serie op youtube, maar hij krijgt een boel voor elkaar! Zeker omdat meer (jongere) mensen met dit gehannis te maken hebben willen ze misschien wel helpen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:41

Bedankt voor de tips!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:47

Klachtenkompas.nl kan je ook nog gebruiken om je verhaal te doen. Klachten worden daar vooral zo snel mogelijk opgepakt en ook serieus behandeld (omdat alles openbaar en door iedereen in te zien is).

Ik vind het echt jammer dat er geen oplossing is gekomen vanuit hun. Heb je er al eerder mee geholpen. Vervelend dat het nog steeds speelt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:48

Ik ben op het moment even bezig met een duidelijke omschrijving van wat er is gebeurd.. Dan ga ik het overal posten _O-