Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Dan moet je eerst opladen voordat je kan uitchecken! Iejoorr schreef:10 euro? Ik heb aan 6 euro altijd genoeg!
Wel rekening mee houden dat als je met 6 euro incheckt, en een reis maakt van (bijvoorbeeld) 12 euro, dat je niet uit kan checken. Dan moet je eerst opladen voordat je kan uitchecken!
Emmaa_ schreef:Iejoorr schreef:10 euro? Ik heb aan 6 euro altijd genoeg!
Wel rekening mee houden dat als je met 6 euro incheckt, en een reis maakt van (bijvoorbeeld) 12 euro, dat je niet uit kan checken. Dan moet je eerst opladen voordat je kan uitchecken!
Huh? Als je kan inchecken kan je altijd ook uitchecken. Je moet er 10 euro op hebben staan, en als je reis meer dan 10 euro is dan is je saldo gewoon negatief en moet je het dus opladen voordat je gebruik kan maken van het openbaar vervoer in het weekend.
Iejoorr schreef:Emmaa_ schreef:Huh? Als je kan inchecken kan je altijd ook uitchecken. Je moet er 10 euro op hebben staan, en als je reis meer dan 10 euro is dan is je saldo gewoon negatief en moet je het dus opladen voordat je gebruik kan maken van het openbaar vervoer in het weekend.
Nee dat is dus niet zo, vandaar dat tegenwoordig aan beide kanten van de poortjes automaten staan om op te laden.
Je kan geloof ik maar tot -4 euro in de min staan. Dus als je met 10 euro incheckt in Maastricht en wil uitchecken in Groningen, kan dat niet. Dan moet je eerst weer je kaart opladen alvorens je kan uitchecken
Emmaa_ schreef:Iejoorr schreef:Nee dat is dus niet zo, vandaar dat tegenwoordig aan beide kanten van de poortjes automaten staan om op te laden.
Je kan geloof ik maar tot -4 euro in de min staan. Dus als je met 10 euro incheckt in Maastricht en wil uitchecken in Groningen, kan dat niet. Dan moet je eerst weer je kaart opladen alvorens je kan uitchecken
Volgens mij klopt je informatie hier echt niet. Ik heb namelijk vorige week nog -10 gestaan omdat ik een lange treinreis had gemaakt en mijn OV nog niet geldig was.
Ik heb dit echt een aantal keer gehad. En getweet met de NS omdat er destijds nog geen automaten achter de poortjes stonden
(En dat is best lastig als je niet kan uitchecken)