Stinkende prullenbak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Stinkende prullenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 10:51

Ik woon in een appartement en ben in het bezit van 2 schattige kittens <3
Nu is het dus zo dat ik elke dag de kattenbak netjes schoonmaak, doe het in een plastic zak, knoop erin en in mijn prullenbak. Echter gaat de prullenbak hier wel ontzettend door meuren, en niet een klein beetje maar echt ontzettend erg!! Omdat ik in een appartement woon heb ik dus geen kliko buiten anders was het daar in gegaan, maar ik moet gewoon mijn vuilniszakken in een afvalcontainer beneden doen. Elke dag is dus geen optie aangezien je volgens mij per storting betaald (weet ik niet zeker) maar dat wordt dan een duur geintje :Y)
Dus wie heeft de gouden tip???? Hoe kan ik die nare luchtjes tegengaan... het komt volgens mij echt vooral door de kattenbak inhoudt (die ook extra meurt door het voer, ga als de zak op is overstappen op wat anders).

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:57

Er bestaan speciale afvalbakken/ zakjes voor luiers, ik gok zo dat die ontworpen zijn voor minimale stank, misschien voor jou ook geschikt?

Heb je een balkon? Daar zou ik het neerzetten in elk geval

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:59

Zoals hierboven: Heb je een balkon? Als je een extra vuilnisbak "buiten" zet heb je er veel minder last van. Kun je meteen ook andere geurige troep zoals uienschillen en watjes met nagellakremover in kwijt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:00

Heb je een open prullenbak?

Anders eens kijken voor een klein afvalcontainertje of een grote pedaalemmer, deksel houdt de stank dan wel binnen.
Kan inderdaad misselijkmakend stinken %)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 11:00

Ja heb wel een balkon :j Maar gaat dit ook niet ontzettend meuren voor de buren? := Wil die wel te vriend houden :')

En nee geen open prullenbak maar een dichte, hij gaat dan ook snel weer dicht dan is de stank minder :=

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:01

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:02

Luierprullenbak kopen, ideaal.

Keet

Re: Stinkende prullenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:04

Luierzakjes van de action :) daarin scheppen en die heeft handige hengsels waar je gelijk een knoop in kan leggen. Dan in een luieremmer :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:06

wij hebben voor de inhoud van de kattenbak een emmer met deksel..

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:07

Ander kattengrit kan misschien ook helpen? Wij gebruiken biokat fresh, klonterd goed en ruikt best fresh.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:09

Yonker schreef:
Ja heb wel een balkon :j Maar gaat dit ook niet ontzettend meuren voor de buren? := Wil die wel te vriend houden :')

In de frisse lucht valt dat mee hoor. Je zal nog wel wat ruiken als je hem even open doet, maar dat vervliegt snel.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:11

Laatst bijgewerkt door Ine23 op 29-08-16 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 11:12

Luieremmer klinkt beter dan een hele prullenbak, sowieso een emmer met een deksel is wellicht wat handiger voor de inhoud van de kattenbak. Stom dat ik aan zoiets simpels niet gedacht heb :')

Ik gebruik de gewone biokat..... Biokat Fresh kan ik sowieso wel keer proberen :j Aangezien mijn katten de filter slopen van de kattenbak :Y)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 11:13

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:14

Luieremmer is een prullebak :+ een hoge smalle met daarin een vuilniszak. Alleen beter afgesloten als de gemiddelde prullebak.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 11:16

Uhmmmm ik ben er niet zo in thuis zullen we het daarop houden :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 11:39

Optie 1: http://www.mamaloesbabysjop.nl/tommee-t ... emmer.html + navul 6 keer dan kan ik wellicht een jaar vooruit?
Optie 2: een emmer met deksel + action luierzakjes + op het balkon.

Optie 2 is wellicht goedkoper.... Dus twijfel nog beetje. Bedankt iedereen in ieder geval voor de tips :j Ook voor de HG dingetje, die ga ik zeker even halen!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:49

Dat middel van HG gebruik ik ook. Werkt goed :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:56

Mocht je eens in de buurt van Amsterdam komen, ik heb nog een luieremmer in huis staan die enorm in de weg staat en ik niet gebruik. Heb er zelfs nog refills voor geloof ik

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:57

Mijn ervaring is dat een gewone goed afsluitende luieremmer (zo een met losse zakjessysteem heb ik nog nooit gehad, dus geen idee) op den duur toch minder fris gaat ruiken. Het lijkt wel of de geurtjes in het plastic trekken, zelfs bij zeer vaak verversen, altijd een extra pedaalemmerzak en regelmatig schoonmaken met bleek.
We hebben er zelfs al eens een weggegooid die echt niet fris meer te krijgen was.
Wij doen dus alleen plasluiers erin en het kattengrid en poepluiers van onze dochter gaan in losse geurende luierzakjes in een kleine vuilnisbak op het balkon. Dat blijft nog best lang fris totdat we genoeg hebben gespaard om het weg te gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:59

Heb je geen balkon?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 12:16

Jij zegt dus niet doen zo'n emmer Cerilene? Beter optie om dan toch een prullenbak op het balkon te zetten en wel met luierzakjes te werken...

Jawel ik heb wel een balkon had ik al aangegeven :j

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:44

Ik heb een simpele prullenbak op mijn balkon voor de kattenzakjes inderdaad ook. Werkt perfect. En je ruikt het niet. Gooi hem eens per 2 of 3 weken weg in de container

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:58

mijn kliko gaat er ook van stinken. Ik doe alles in een boterhamzakje, bindt dat dicht, maar dan nog ruik je het in de kliko. Mijn oplossing is een vuilniszak over de opening, en daar weer de deksel overheen. Dus een vuilniszak tussen de vuilnis en de deksel. Dat sluit heel goed af en nergens last van. Dat kan misschien ook met jouw prullenbak, en als je die dan ook nog op balkon zet. (al heb je misschien niet meteen een grote vuilniszak nodig maar een draagtas). Is voor nu een snelle oplossing in ieder geval!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:10

Wat volgens mij nog niet genoemd is, kattenbakvulling dat door de toilet gespoeld kan worden!
Ik zit in dezelfde situatie als de ts. En ik gebruik al zolang ik hier woon Cat's Best. Dit is gemaakt van mais. Drollen kun je met een zeefschepje er makkelijk uit zeven en doorspoelen, en de urine vormt een bal, deze mag ook in de toilet, maar voor het doortrekken wel kort de tijd geven het vol te laten trekken met water.
Ik gebruik het al jaren en wil niet meer anders.
Het is wel aardig wat duurder in de aanschaf dan de meeste kattenbakvulling, maar het is dan ook heel zuinig in gebruik.