Help! Verhuizen naar Frankrijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

Help! Verhuizen naar Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 16:38

Hallo,

Ik zit met een enorm dillema :(
Sinds een aantal maanden heb ik een ontzetten lieve leuke jongen leren kennen via ons werk(Kermis, wel met verschillende werkgevers)

afgelopen 3 maanden stonden wij vaak op de zelfde kermissen en begonnen elkaar nog leuker te vind en er is uiteindelijk een relatie ontstaan, allemaal hardstikke leuk maar....
hun gaan terug naar Frankrijk waar hun officieel weg komen.
we zaten we erover na te denken dat hij hier blijft of ik mee ga naar frankrijk.
Nu is het zo dat hij hier niet kan blijven, dus ik mee moet naar Frankrijk (Wat ik ook wil)

Maar nu het probleem...
Ik spreek geen woord Frans, dus kan daar niet werken...
Als ik daar ben kan ik naar school gaan om frans te leren, dat zal het probleem niet zijn.
Maar de rest...
Ik heb dus de eerste maanden niks qua inkomen, ik heb een hond die mee MOET en ik heb hier in Nederland mijn eigen huis/famillie en vrienden.

Ik ben eignelijk opzoek naar bokkers of bekenden van, die hetzelfde hebben gedaan en zijn/haar ervaring met mij wil gaan delen en eventueel helpen.

Miscchien komt dit topic over als dat de situatie niet goed doordacht is, maar dat is het zeker wel (Ik bespreek dit ook met mijn moeder)
ik weet namelijk niet goed hoe ik dit hier neer moet zetten omdat mijn emotie's van huilen naar lachen en weer naar huilen gaan.
en ik wil niet de gehele situatie open op internet gooien.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

Alvast bedenkt!

Danielleeee_

Re: Help! Verhuizen naar Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:43

Ik vind het wel klinken als een mooi plan, ook omdat je er zelf achter staat :j

Is het niet een idee dat hij nu terug gaat, en dat jij hier bijvoorbeeld nog twee of drie maanden een (spoed)cursus Frans neemt? Zo leer je toch een basis en kan je je makkelijker redden daar.
Of is het echt alleen een optie om gelijk met hem mee te gaan en niet later naar Frankrijk te gaan?

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 16:47

Danielleeee_ schreef:
Ik vind het wel klinken als een mooi plan, ook omdat je er zelf achter staat :j

Is het niet een idee dat hij nu terug gaat, en dat jij hier bijvoorbeeld nog twee of drie maanden een (spoed)cursus Frans neemt? Zo leer je toch een basis en kan je je makkelijker redden daar.
Of is het echt alleen een optie om gelijk met hem mee te gaan en niet later naar Frankrijk te gaan?

Dat is zeker wel een optie om dat te doen!
Hun gaan volgende week al terug dus ik zal er sowieso pas later achteraan gaan.

Ook omdat ik al mijn spullen van het huis meeneem.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:57

Als de taal eigenlijk het enige is wat je tegen houd: Gewoon doen!
In het ergste geval kom je gewoon weer terug ;)

Afhankelijk van de regio kennen zeker de jongere mensen ook nog wel wat Engels, dus dat komt vast goed hoor.
Spannend avontuur als je het aan gaat *\o/*

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:58

Je bent 22. Ik zeg DOEN! Een groot avontuur en mocht het faliekant misgaan dan ben je nog jong en flexibel genoeg om het weer anders te doen.

En maak je om dat Frans maar geen zorgen, als je twee maanden daar bent spreek en versta je het voldoende om jezelf duidelijk te maken. Dat gaat zo enorm snel als je niks anders dan frans hoort.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:00

Hoe zijn de vooruitzichten voor jullie qua kermissen? Draaien jullie het hele jaar door? Is er al een soort van planning voor volgend jaar, bestaat er een kans dat jullie elkaar dan weer zien?

Elkaar 3 maanden kennen is nog niet heel lang en om voor iemand hier alles op te geven. Zou je niet een tijdje bij hem op bezoek kunnen gaan in een vrije periode?

Ik ben wat conservatiever dan mijn voorgangers merk ik. :+

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 17:11

Bedankt iedereen!
De taal is eigenlijk het enigste probleem voor mij.

@Depende Vanaf October zouden we beide weer naar huis gaan en daarna was het een twijfel geval of hij weer meeging of niet gewoon door blijft werken.
Ik daarin tegen zit alweer thuis doordat ik een ongeluk heb gehad en nu met mn pootje omhoog zit en op krukken loop -O-

We kennen elkaar al langer, maar stonden de laatste 3 maanden vaak op de zelfde Kermissen dus hebben elke dag (buiten opening) samen doorgebracht en dus al eignlijk al samen gewoond maar dan in een woonwagen :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:15

Nederlands is al niet je sterkste punt, dan zal Frans ook wel een uitdaging worden..

Sowieso eerst de taal leren, een keertje daar op vakantie gaan met je nieuwe lover en pas knopen doorhakken over een jaar. Over een nacht ijs gaan, "omdat er haast is", is stom.

Overigens moet je hond juist gevaccineerd zijn voor je die mag meenemen naar het buitenland. En in Frankrijk gelden bepaalde regels mbt bepaalde hondenrassen. Lees je hier eens in.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:25

Een tijdje naar de "nonnen in Vught", dan kom je een heel eind.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:32

Mijn broer is naar Zweden gegaan met om daar met zijn Zweedse vriendin samen te wonen.
En hij kon geen één woord Zweeds, hoor.
Maar met Engels kom je al een heel eind.
En hij heeft toen hij daar eenmaal was, Zweedse les genomen en als je in het land zelf woont leer je dat snel.
Ook had hij al heel snel een baan!

Vanwege een taal zou ik je plannen niet opgeven, hoor.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:33

Rebel_Jits schreef:
Nederlands is al niet je sterkste punt, dan zal Frans ook wel een uitdaging worden..

:')

Ik zou toch ook proberen eerst eens 'tijdelijk' naar daar te gaan en zien hoe het lukt, 3 maanden is natuurlijk niet zo erg lang :=

@Barbet: Er is een zeer groot verschil tussen Frankrijk en Zweden. Fransen zijn nogal chauvinistisch en er is maar een kleine minderheid die Engels spreekt hoor (dat is toch mijn ervaring)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:45

Rebel_Jits schreef:

Wat een rare opmerking zeg.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:57

Ik zou zelf eigenlijk andersom denken. Als het mis gaat, hoe makkelijk kan je dan terug? Kan je dan hier sowieso ergens wonen, al dan niet tijdelijk? Heb je het geld om reis terug te betalen etc?

Zo ja, dan heb je weinig te verliezen toch? :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:03

Jennyj01 schreef:
Rebel_Jits schreef:

Wat een rare opmerking zeg.

Vind je? Ik vind het juist wel reëel :).

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:40

TS bericht toch gewoon in normaal Nederlands? Of heb ik wat gemist?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:03

Volg je hart, een taal valt te leren. Ikzelf ben 1,5 jaar geleden naar Zweeds Lapland verhuisd, sprak geen woord Zweeds. Was toe aan een avontuur en toen ik er een baan aangeboden kreeg was de keuze snel gemaakt. Groot verschil was wel dat je je in Zweden goed in het Engels kunt redden, dat is in Frankrijk een stuk moeilijker.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:07

ik ben geemigreerd naar hongarije, mijn vriendje is mee gegaan :) we wonen er nu een jaar :)
we hebben thuis les (NHA) een taal leer je vanzelf! ;)
succes met je keuzes!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:11

Jennyj01 schreef:

Berichten nog maar een keer lezen dan.... :D

TS heerlijk toch als je jong bent en je je dit kan veroorloven! Je zit nu geblesseerd thuis, hou even in de gaten dat als je in de ziektewet zit je niet zomaar op reis kan gaan.
Hoe makkelijk kan je terug als het niet blijkt te klikken is een goede vraag en zelf zou ik ervoor kiezen eerst wat van de taal te leren voordat ik daar heen zou gaan om te wonen.
Nu je thuis zit kan je natuurlijk al vast beginnen met Franse woordjes stampen, altijd handig, dan weet je nog wel niets van de grammatica en naamvallen etc. maar met losse woorden kom je soms al heel eind.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:14

Is het de hond in je profiel die mee moet naar frankrijk?Dan ga je al aanvragen moeten doen,het is een kruising die je in frankrijk alleen onder bepaalde voorwaarden mag hebben.
Verder ,je vriend is frans en al doende leer je het vanzelf,dat is een kwestie van in het diepe springen en durven.Zelf vind ik iemand een paar maanden kennen wel weer heel kort om alle schepen achter me te verbranden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:18

beatje schreef:
Is het de hond in je profiel die mee moet naar frankrijk?Dan ga je al aanvragen moeten doen,het is een kruising die je in frankrijk alleen onder bepaalde voorwaarden mag hebben.
Verder ,je vriend is frans en al doende leer je het vanzelf,dat is een kwestie van in het diepe springen en durven.Zelf vind ik iemand een paar maanden kennen wel weer heel kort om alle schepen achter me te verbranden.

Oepsie... die kan je niet zomaar meenemen naar Frankrijk, daar moet je je ook maar even in inlezen.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 19:28

Iedereen bedankt voor de reacties!

Mijn vriend, zijn baas en collega's (die ook goede vrienden zijn van elkaar) helpen mij al een beetje opweg met het leren van de Franse taal.
Gelukkig spreken hun allemaal ook engels dus ik sta er niet helemaal alleen voor en krijg hulp van alle kanten.

Het is ook niet zo dat dit overnacht besloten is dat ik ga verhuizen.
Mocht het zijn dat ik daar woon en het gaat absoluut niet goed, heb ik een back up hier in Nederland (ouders en broer waar ik dan weer tijdelijk terecht kan)

@beatje het gaat inderdaad over de hond in mijn profiel en ben er al druk bezig om te kijken wat ik allemaal voor hem moet regelen en of hij überhaupt mee mag het land in.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:41

Jennyj01 schreef:

Overal heb je van die taalautisten die als het er even anders staat dan zij op school geleerd hebben niet meer kunnen begrijpen wat er staat en dan menen de auteur belachelijk te moeten maken.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:47

Qua taal komt het vast wel goed. Staat me ook bij van het topic van Palousa_Boy en Lizy (misschien een aanrader om op te zoeken ts) dat als je de wil toont om mee te doen in het Frans je al een eind komt.

Als je hier een back up hebt, wat let je om het te proberen? Frankrijk is de wereld ook niet uit.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:55

Het voordeel van Frankrijk is dat ze je geen keus geven. Frans of anders begrijpen ze je niet. Dat is in het begin wel lastig maar daardoor leer je wel sneller.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 19:59

Depende schreef:
Qua taal komt het vast wel goed. Staat me ook bij van het topic van Palousa_Boy en Lizy (misschien een aanrader om op te zoeken ts) dat als je de wil toont om mee te doen in het Frans je al een eind komt.

Als je hier een back up hebt, wat let je om het te proberen? Frankrijk is de wereld ook niet uit.

Ik zal het topic even opzoeken, bedankt!

De taal leren zal hopelijk wel goed gaan, ik heb 3 jaar in Duitsland gewoond en sprak geen woord duits, binnen een half jaar sprak ik vloeiend duits :)

ik ben nederlands/amerikaans/duits en heb veel familie in Amerika waar ik in het engels veel contact mee heb dus mijn engels is ookan goed.

Mijn vader woont in Duitsland met mijn stiefmoeder, stiefzusje en stief opa en oma die alleen duits spreken.