Harde muziek bij uitgaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Harde muziek bij uitgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 13:09

Even een situatie schets:
Ik werk nu zo'n twee jaar in de nachthoreca en werk áltijd met bescherming voor mijn oren.
Tot gisteravond, toen ik er pas op het werk achter kwam dat ik mijn op maat gemaakte oortjes was vergeten -O- Er was geen tijd meer om terug te gaan naar huis en aangezien niemand anders wat bij had besloten maar een keer zonder te werken. In het begin ging dit nog wel, maar naar mate de avond vorderde ging de muziek natuurlijk steeds harder en deed het af en toe echt zeer aan mijn oren.
En nu the day after doet vooral m'n linker oor enorm pijn en lijkt het alsof die dicht zit :=
Het viel mij tot gister nooit zo op, maar vrijwel iedereen daar binnen had geen bescherming in, ik snap echt niet waarom?! Voor mij had het in elk geval alleen maar negatieve kanten om een keer zonder te werken, verstond de klanten minder goed, hoge tonen deden zeer etc.

Geen idee wat ik met dit topic wil bereiken, maar ben best benieuwd naar de mening van bokkers hier over en of jullie ook zo snel last hebben hiervan.

en stiekem hoop ik dat iemand met de oplossing komt voor mijn pijnlijke, piepende oor :')

Anoniem

Re: Harde muziek bij uitgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:12

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:15

Ik ga nooit uit zonder oorbescherming, ik vergeet ook wel eens mijn doppen maar tegenwoordig kan ik eigenlijk altijd wel iets vinden om doppen mee te maken. Servetjes, bierviltjes, en zelfs maandverband. Daar heb je nu niks meer aan maar de volgende keer dat je ze vergeet misschien wel :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:21

Hoe wil je dat van maandverband maken? :+

Maar goed, ik heb meestal wel oordopjes mee als ik bijvoorbeeld naar een festival ga, en zo niet, dan sta ik zo ver mogelijk van de box vandaan. :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 13:24

Creatief castamickey _O-

Ik hoop maar dat t snel vanzelf weg trekt en vanaf nu altijd dubbel check op m'n tas of ik alles bij heb..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:42

Ik vind het echt absurd hoe ongelooflijk hard muziek in uitgaansgelegenheden altijd moet staan. Het neemt voor mij echt de lol weg van naar zo'n gelegenheid toegaan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:50

BeSen schreef:
Hoe wil je dat van maandverband maken? :+

Maar goed, ik heb meestal wel oordopjes mee als ik bijvoorbeeld naar een festival ga, en zo niet, dan sta ik zo ver mogelijk van de box vandaan. :)

Je scheurt/knipt er een stukje af en dat prop je in je oor. Wel het papiertje er op laten zitten anders ga je je oren harsen :')

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:59

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:00

Vervelend dat je er nu zo'n last van heb! Ik weet wel dat alle Nederlandse horecagelegenheden verplicht zijn om oordopjes uit te geven, dus misschien dat dat in de toekomst een oplossing is. Ik heb ook een aantal paar die specifiek gemaakt zijn voor muziek dempen, echt heel blij mee :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:01

Ik draag eigenlijk nooit oorbescherming, maar ik ga dan ook bijna nooit uit. Ik vind inderdaad ook de muziek te hard staan, waardoor je niet echt met elkaar kan communiceren. Haalt voor mij de lol er in ieder geval wel flink uit :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:14

goldenarrow schreef:
Ik draag eigenlijk nooit oorbescherming, maar ik ga dan ook bijna nooit uit. Ik vind inderdaad ook de muziek te hard staan, waardoor je niet echt met elkaar kan communiceren. Haalt voor mij de lol er in ieder geval wel flink uit :j

Met gehoorbescherming kan ik beter (voor zover dat aan de orde is als ik op stap ben) gesprekken voeren in een discotheek dan zonder. Vooral de oordopjes van Alpine zijn heel fijn, dan kan je met een filter ook nog bepalen hoeveel demping je wilt.

Ik verzorg op mijn werk ook het gehoorspreekuur/onderzoek en heb regelmatig jongeren die al zichtbare lawaaischade hebben.. Een keer geen oordoppen in bij het stappen heeft niet direct enorme gevolgen maar frequente blootstelling aan lawaai natuurlijk wel. Aan de piep kan je nu even niet zoveel doen, behalve je oren een beetje rust gunnen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:17

Ik ga ook nooit uit zonder gehoorbescherming. Niet op maat gemaakt, maar wel partyplugs.

Vervelend dat je oor dicht zit zeg :( -O-

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:17

Ik vind het persoonlijk waanzin dat je uberhaubt moet denken aan gehoorbescherming met uitgaan en of werken in een horecagelegenheid...

Dat je dat moet als je werkt op een bouwplaats is nog tot daar en toe... daar kan men immers niets doen aan de herrie die gemaakt wordt...

Maar voor een uitgaansgelegenheid is het antwoord toch gewoon heel simpel... de muziek op een normale sterkte zetten zodat er geen gehoorbeschadigingen bestaan...

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 14:21

Tja de discussie ove hoe hard de muziek staat heeft weinig zin: ik sta achter de bar dus heb daar geen zeggen over. Ben sowieso al de enige die met bescherming werkt :=
Moet vanavond ook weer, dan uiteraard wel met dus hoop dat dat m'n oren niet nog meer van streek maakt.

Een jaar geleden oid hadden we van die goedkope, maar wel goede, alpine oortjes op t werk. Gisteravond waren die er helaas niet.

Wat trouwens het meest zeer deed was toch wel als er iets door de microfoon gezegd (lees, geschreeuwd) werd..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:36

En van de voornaamste redenen waarom ik uit gaan verfoei, die klere muziek die altijd zo ontieglijk hard staat. :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:38

Neon schreef:
Ik vind het persoonlijk waanzin dat je uberhaubt moet denken aan gehoorbescherming met uitgaan en of werken in een horecagelegenheid...

Dat je dat moet als je werkt op een bouwplaats is nog tot daar en toe... daar kan men immers niets doen aan de herrie die gemaakt wordt...

Maar voor een uitgaansgelegenheid is het antwoord toch gewoon heel simpel... de muziek op een normale sterkte zetten zodat er geen gehoorbeschadigingen bestaan...

Dan zou de muziek qua luidheid onder de 80 a 85 dB moeten zitten. Dat is de grens vanaf wanneer je gehoorbescherming zou moeten dragen (eea is daar is daarbij wel afhankelijk hoe lang je aan het geluid wordt blootgesteld) en is qua luidheid vergelijkbaar met een handzaag, foodprocessor of 3 stofzuigers. In een uitgaansgelegenheden vrijwel onmogelijk, gok ik zo. Ik ben overigens wel van mening dat de muziek gerust een stuk zachter mag in de gemiddelde kroeg/discotheek :j.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:53

CastaMickey, creatief :))

Ik heb jaren geleden goedkope dopjes gekocht om te kijken of het beviel. Het was even wennen maar ik vond het meteen fijn dat ik mensen beter kon verstaan en geen pijn aan mijn oren had.
Inmiddels sinds een jaar op maat gemaakte oordopjes en die zijn helemaal fijn :+: Ik wil niet meer zonder.

Laatst ook zonder dopjes ergens gestaan, toen baalde ik ook -O-

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:11

Ik heb vorig jaar oordopjes gehaald voor een hardcore/hardstyle festival in Duitsland aangezien daar geen decibel limiet geld.
In het begin wat het super wennen maar ik kan ook echt niet meer zonder.
Als ik er nu eens 1 uitdoe omdat hij niet helemaal lekker zit dan weet ik niet hou snel ik hem weer terug moet stoppen haha.

Wat ik vooral irritant vind is dat je zelf prima alles verstaat en ook op dat volume tegen anderen praat.
Maar als diegene geen dopjes in heeft dan verstaat 'ie er niks van. :') Dus moet je alsnog gaan schreeuwen wat dan voor jezelf heel overdreven klinkt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:14

Ik ga altijd op stap zonder bescherming. Nu staat de muziek niet giga hard daar. Maar meestal vergeet ik oortjes mee te nemen omdat ik daarvoor eerst ergens even ga zitten met een drankje.
Echter op festivals heb ik wel altijd bescherming in, anders trek ik het niet. Mn gehoor begint te kraken lijkt wel en ik krijg echt steken in beide oren.

Tegenwoordig vind ik het uitgaan echt 103 keer niks.. :n

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:25

Plien91 schreef:
Dan zou de muziek qua luidheid onder de 80 a 85 dB moeten zitten.

Ik heb een keer een feest gehad, daar hing zo'n dB meter ongeveer 5 meter van de boxen af. 113 dB was het hoogste :wow: Toen ik dat zag was ik echt zo van ik ga wel een stukje verderop staan :o

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:29

xTammyy schreef:
Wat trouwens het meest zeer deed was toch wel als er iets door de microfoon gezegd (lees, geschreeuwd) werd..

Herkenbaar... Was gister ook in een club en daar werd de hele tijd door het personeel door de microfoon geschreeuwd, meegezongen etc. Heel leuk bedoelt waarschijnlijk maar het deed me elke keer gewoon echt pijn aan mijn oren als ze dat deden... Ik ben echt niet iemand die snel zeurt over lawaai, ik ga ook naar metalconcerten dus ik ben wel wat gewend. Maar dit was gewoon niet leuk meer... Daarna ook maar snel weggegaan. := Hele avond nog met een piep in mijn oren gelopen daardoor.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:33

Ik ben vorige zomer naar griekeland geweest en daar stond de muziek volgensmij nog veel harder. We zijn volgensmij 4 keer geweest die week. Ik had de volgende dag ook steeds nog zo'n harde piep in mijn oren. De 4e keer heb ik oordoppen ingedaan (waren gewoon van die gele dingen die je indoet bij het klussen). Ik heb ze toen een stukje afgeknipt, de achterkant zwart gemaakt en mijn haar eroverheen gedaan zodat je ze niet zag.

Helaas een jaar later nog steeds de piep in mijn oor. Ik kan er gelukkig prima mee leven, ik hoor het alleen als het (een beetje) stil is, dus overdag weinig last van.

Ik heb er niet echt overna gedacht dat je na een paar keer harde muziek echt al blijvende gehoorschade kon krijgen... maar ik durf nu thuis hier ook niet echt oordoppen in te doen, dat staat zo stom:o

Ik probeer wel altijd zo ver mogelijk bij de boxen vadaan te staan,maar op de een of andere manier worden mijn vrienden daar altijd naartoe aangetrokken. Dus dat lukt niet altijd. Ik heb ook geen zin om 10x aan ze te vragen of we even ergens anders kunnen staan...

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:49

snuffie123 schreef:
Ik heb er niet echt overna gedacht dat je na een paar keer harde muziek echt al blijvende gehoorschade kon krijgen... maar ik durf nu thuis hier ook niet echt oordoppen in te doen, dat staat zo stom:o

je hebt serieus al een piep in je oren maar je doet nog geen oordoppen in omdat het zo stom staat? :+

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:56

Ik had vroeger nooit oortjes omdat ik niet zo vaak uitging, maar als ik dan uit was gegaan hoorde ik ook zo een piep. Dat gevoel van dat je oor dichtzit herken ik ook, maar bij mij ging dat wel weer snel weg. Ik wilde eigenlijk wel oortjes, maar dat bedacht ik me dan altijd na feestjes en niet als ik in de winkel was.

Tot ik op een feestje was waar een super grappig gesprek plaatsvond tussen een vriendin (met een te slecht geheugen om het na te vertellen) en een jongen, maar ik dat dus niet goed kon volgen door de muziek. Toen heb ik besloten dat ik toch maar oortjes nam, en dat ik vind ik veeel fijner! Ten eerste omdat ik niet het gevoel heb dat ik mezelf doof maak tijdens het uitgaan, en ten tweede omdat ik de grappige gesprekken wel kan onthouden zodat we er later nog om kunnen lachen haha :P

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 21:31

Al zouden mijn oordoppen geel met roze zijn, zeker weten dat ik ze draag!
Gister heb ik lekker met oordoppen gewerkt en het voelde zoveel fijner. Het nare gevoel van gister is ook weg gelukkig, pijn is er ook af.

Heb helaas ook standaard zo'n piep in m'n oren maar het belemmerd mij verder niet. Het is een gewenning denk ik.