Matrastoppers, wat is de juiste keuze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Matrastoppers, wat is de juiste keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 13:00

Holla!

Al een tijdje denk ik erover om een matrastopper aan te schaffen. Ik heb een 'simpel' IKEA bed met 2 losse, prima matrassen van de Leen Bakker (destijds 400 euro per matras voor betaald). Het bed is 140x200 (2 losse matrassen van 70x200) maar doordat het 2 losse matrassen zijn komt er nu telkens zo'n spleet tussen en hier slaap ik toch niet helemaal lekker mee, zeker niet als mijn vriend ook blijft slapen. Nu heb ik zo'n brug gekocht van de IKEA maar deze valt er steeds tussen, dus dit heeft nog weinig zin.

Nu zou ik dit graag willen verhelpen met een matrastopper, echter heb ik even rond gekeken en weet ik nou niet echt wat een goede is :+

Het hoeft geen matrastopper van duizenden euro's te zijn die ook nog eens een airco functie heeft, ik heb een vrij beperkt budget (liefst onder de 100 euro) en het gaat mij eigenlijk puur voor het probleem met de spleet tussen beide matrassen, meer niet. Ik heb Jysk, IKEA en Leen Bakker bekeken, maar wellicht hebben jullie betere suggesties of goede ervaringen met andere toppers?

Alvast bedankt!

xSCWx

Re: Matrastoppers, wat is de juiste keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:04

Kan je niet gewoon een hoeslaken van 140x200 kopen? Dat houdt het ook al bij elkaar en is een stuk goekopen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:05

Ik vermoed dat je ook met een topper hetzelfde probleem blijft houden

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 13:10

xSCWx schreef:
Kan je niet gewoon een hoeslaken van 140x200 kopen? Dat houdt het ook al bij elkaar en is een stuk goekopen

Zit er al om heen :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 13:11

Maartje1990 schreef:
Ik vermoed dat je ook met een topper hetzelfde probleem blijft houden

Die gok durf ik wel te nemen, het is met een brug al wel minder dus als er nog een extra laag bovenop ligt dan moet dat goed komen denk ik :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:12

Wij hebben 2 matrassen en een topper (van IKEA) erop en dat gaat super!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:13

Je kan ook aan beide kanten in je bed aan de randen een extra panlat spijkeren. Dan versmal je dus je bed en heb je daarmee de matrassen strakker tegen elkaar aan liggen.

Topper kan natuurlijk ook als je die graag wilt maar zal niet je gehele probleem oplossen als een wig er tussen zakt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 13:13

Kentaro schreef:
Wij hebben 2 matrassen en een topper (van IKEA) erop en dat gaat super!

Wat voor topper hebben jullie? :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:18

Ik zou ervoor zorgen dat iig je beide matrassen aan de buitenzijde goed 'gestut' liggen, dat ze niet uitelkaar kunnen schuiven.
Met matras-toppers heb ik verder geen ervaring, mijn man en ik slapen op 2 lossen matrassen met elk een eigen hoeslaken en ik lig eigenlijk altijd in het midden van het bed, dus óp de overgang tussen de 2 matrassen, maar daar merk ik niks van.
Onze matrassen zijn wel heel vierkant, scherpe hoeken dus, niet afgerond. En ik leg ze na het verschonen heel strak tegen elkaar aan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:18

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:11

Wij hadden op ons oude bed ook een topper, ik geloof dat we toen gewoon de dikste hebben uitgezocht bij ikea :+ jaren prima op geslapen zonder geschuif.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:23

Een topper gaat je niet helpen bij dit probleem. Je zal een antislip mat onder je matrassen moeten leggen om het schuiven tegen te gaan (optinop mat te koop bij Jysk). Dan kan je daarnaast wel nog een topper kopen zodat je de spleet niet meer voelt.

Maar het is maar net wat je fijn vind. Zijn je matrassen goed en niet te hard of te zacht? Dan kan je een simpele dunne koudschuim topper kopen, omdat het toch alleen maar is om de spleet niet meer te voelen. Heb je liever een wat beter ondersteunende topper? Dan kan je wellicht naar een traagschuim topper kijken, omdat deze vormt naar je lichaam. Maar ik raad je aan om alle toppers eens uit te proberen voor je er een koopt.

Edit: Ik werk bij Jysk, vandaar deze info :+