Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
purny schreef:Je mag 3 keer een verlenging krijgen met een max van 23 maanden. Ik vind uitzendbureaus altijd tricky want ze kunnen ook zeggen dat je morgen niet meer hoeft te komen. Dus met het jaarcontract heb je wel even zekerheid

dorientjuh schreef:Ik dacht ook dat ik met een jaarcontract meer zekerheid zou hebben, maar blijkbaar is het wettelijk zo geregeld dat ze dan nog steeds aan het einde van iedere maand mogen opzeggen. Dus dat geeft niet veel meer zekerheid.
xoranlover schreef:Ik weet dat het bij het uitzendbureau waar ik gewerkt heb (ook met fases) dat je in fase A 78 gewerkte weken hebt voor je fase B krijgt. Voor fase B heb je 6 verlengingen van minimaal 3 maanden en maximaal een jaar. Dan moet je er voor 6 maanden uit. En dan kan dat opnieuw.
En de tijd voor het uitzend bureau telt inderdaad mee voor je aantal contracten. En aantal gewerkte maanden.
Wil het bedrijf je helemaal geen vast contract aanbieden of bieden ze nog een jaar aan om te zien hoe het gaat omdat je nog maar relatief kort er werkt?
dorientjuh schreef:Voor die opzegtermijn van 1 maand verwijzen ze naar art 7:672 BW. Maar als ik die op zoek op internet word ik er ook niet echt wijzer van.
Citaat:Artikel 672
1. Opzegging geschiedt tegen het einde van de maand, tenzij bij schriftelijke overeenkomst of door het gebruik een andere dag daarvoor is aangewezen.
2. De door de werkgever in acht te nemen termijn van opzegging bedraagt bij een arbeidsovereenkomst die op de dag van opzegging:
a. korter dan vijf jaar heeft geduurd: één maand;
b. vijf jaar of langer, maar korter dan tien jaar heeft geduurd: twee maanden;
c. tien jaar of langer, maar korter dan vijftien jaar heeft geduurd: drie maanden;
d. vijftien jaar of langer heeft geduurd: vier maanden.
dorientjuh schreef:Voor die opzegtermijn van 1 maand verwijzen ze naar art 7:672 BW. Maar als ik die op zoek op internet word ik er ook niet echt wijzer van.