Gefascineerd door drugs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:22

anjali schreef:
dondeyne schreef:
Ketamine is momenteel inderdaad weer volop in onderzoek als behandeling tegen depressie!

Leuk ja,maar niet heus. Ik moest ooit mijn pony laten euthanaseren,waarvoor de veearts 3 spuiten gebruikte,waarvan 1 met ketamine, volgens de factuur die ik later kreeg.Lijkt me dus niet zo'n geschikt middel voor recreatief druggebruik!


Ketamine werd oorspronkelijk als narcosemiddel ontworpen en wordt bij dieren (en in specifieke gevallen bij mensen) nog steeds zodanig gebruikt. Het wekt een dissocatieve staat op, maar dat vinden sommigen in lagere doseringen een heel prettig 'recreatief' effect. Het een sluit het ander dus niet uit!

kiki1976

Berichten: 16888
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:28

Ik ben zelf niet zo'n fan van drugs, maar dat is meer dat ik van vrij dichtbij als kind zijnde de ellende ervan had meegemaakt.
Voor mij als kind had het best veel impact (nu kan ik dat heel anders relativeren overigens).

Maar een oom van mij was verslaaft. Begonnen op 18 jarige leeftijd met blowen en later gaan spuiten. Hoeveel hij wel niet gestolen had om zijn gebruik te hebben kunnen bekostigen. Wat het deed bij zijn jongere broers en zusjes.
Maar ook later toen hij een vriendin kreeg (ook verslaaft) en ze samen een kind kregen. Kind werd uit huis geplaatst, en zij overleed een paar maanden later aan de gevolgen van het vele drugs gebruik.
De talloze keren dat hij weer in de bak zat omdat hij was opgepakt voor diefstal en heling.

Wel was hij naar mij en mijn broer altijd heel fel erover en zei altijd "als ik jullie erop betrap breek ik jullie benen". Kijk waar het mij heeft gebracht.....
Echt afkicken is hem nooit gelukt, ondertussen spuit hij niet meer. Maar gebruikt nog wel dagelijks methadon.

En zo ken ik er nog wel meer waarbij hun hele leven naar de klote ging door gebruik van hard drugs.
En idd een deel ervan was of verslavingsgevoelig of had toch wel serieuze problemen uit het verleden (wat ze hadden meegemaakt).


Ik zou er niemand op veroordelen die wel gebruikt, dat moet ieder voor zich weten.
Ik rook zelf (is ook slecht) en drink heel af en toe alcohol, en roken is ook een verslaving.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:36

anjali schreef:
dondeyne schreef:
Ketamine is momenteel inderdaad weer volop in onderzoek als behandeling tegen depressie!

Leuk ja,maar niet heus. Ik moest ooit mijn pony laten euthanaseren,waarvoor de veearts 3 spuiten gebruikte,waarvan 1 met ketamine, volgens de factuur die ik later kreeg.Lijkt me dus niet zo'n geschikt middel voor recreatief druggebruik!


Zeker wel. Het wordt in Engeland bijvoorbeeld veel gejat bij dierenartsen en het was mijn favoriete drugs.

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:39

Alcohol is ook drugs, vind ik. Daar ga je je ook echt anders van gedragen en het geeft ook een fijn gevoel. Bovendien werkt het verslavend. Echter, alcohol is maatschappelijk geaccepteerd. Wat ik enorm naïef vind.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:40

Ik kom het op werkvlak ook alleen tegen als er al ellende van is. En dan kan ik ook niet begrijpen wat er nu zo leuk aan is.
Zonder die rommel is je vermaken prima te doen.

Een maand geleden werd er een hart verscheurend verslag gedeeld door een moeder op facebook. Ik wilde het hier plaatsen maar zag dat het nu was verwijderd.
Dus zal niet te ver in detail gaan.
Een leuke jonge meid. Op een feest xtc gebruikt.
Helaas ging het mis en kwam ze op de ic terecht.
Ouders vol ongeloof. Ze ging altijd verantwoord om met drugs.
Gelukkig leek het goed te gaan en leek ze op te knappen.
Maar helaas. Haar organen hadden toch een te grote klap gehad.
En dit ontzetten knappe leuke spontane meisje is er gewoon niet meer.
Alleen maar omdat ze wat extra lol en plezier wilde. ;(
Net als zoveel hier.

En gelukkig in mijn diensten hebben mensen het overleefd.
Maar de aangeslagen ouders en broers en zussen. Ik heb ze vaak gezien.
Het is het niet waard. :(

Wat ook geldt voor coma zuipers. Maar ts vroeg daar niet om on dit topic.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:44

Als je alles gaat vermijden waarbij je een kans hebt op overlijden, kun je niks meer doen. De moeder van mijn schoonzusje is overleden door haar paard, verschrikkelijk. Begrijpelijk dat mijn schoonzusje paarden eng vindt, maar ik laat me er niet door weerhouden.

Er springen in A'dam ook dronken mensen de gracht in waarna ze verdrinken. Tja.

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:44

bruintje123 schreef:
Ik kom het op werkvlak ook alleen tegen als er al ellende van is. En dan kan ik ook niet begrijpen wat er nu zo leuk aan is.
Zonder die rommel is je vermaken prima te doen.

Een maand geleden werd er een hart verscheurend verslag gedeeld door een moeder op facebook. Ik wilde het hier plaatsen maar zag dat het nu was verwijderd.
Dus zal niet te ver in detail gaan.
Een leuke jonge meid. Op een feest xtc gebruikt.
Helaas ging het mis en kwam ze op de ic terecht.
Ouders vol ongeloof. Ze ging altijd verantwoord om met drugs.
Gelukkig leek het goed te gaan en leek ze op te knappen.
Maar helaas. Haar organen hadden toch een te grote klap gehad.
En dit ontzetten knappe leuke spontane meisje is er gewoon niet meer.
Alleen maar omdat ze wat extra lol en plezier wilde. ;(
Net als zoveel hier.

En gelukkig in mijn diensten hebben mensen het overleefd.
Maar de aangeslagen ouders en broers en zussen. Ik heb ze vaak gezien.
Het is het niet waard. :(

Wat ook geldt voor coma zuipers. Maar ts vroeg daar niet om on dit topic.


Dat bericht had ik ook gezien ja. Echt hartverscheurend maar volgens mij wisten ouders niet eens dat ze drugs gebruikte. Vandaar dat ze zo in shock waren.

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:46

Eens Lieveli! Het risico dat er iets gebeurt in het verkeer is veel groter!

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het ontzettend verdrietig is dat veel mensen hier ook in persoonlijke kring nare dingen hebben meegemaakt met betrekking tot drugs..
Laatst bijgewerkt door dondeyne op 26-08-16 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:47

@Bruintje: Ik vraag me dan toch altijd af wat zo'n meisje dan precies geslikt heeft (bijproducten in de pil naast de MDMA?) en hoeveel in vredesnaam. Je gaat van een pil zonder rommel niet zomaar dood, mits je geen overdosis neemt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:47

Ik vind dat je een hobby niet kunt vergelijken met drugs nemen.
Er wordt niet gezegd niet meer naar een feest-de hobby- te mogen gaan.

Verkeer is iets wat je niet kunt vermijden. Drugs wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:47

Ik vind het ook reuze interessant, met name psychedelica. Maar goed, ik vind hersenen sowieso mega boeiend en dus ook wat het effect van deze stoffen is en natuurlijk de vraag waarom. Er rust veel taboe op maar er zijn genoeg middelen die echt heel veel kunnen doen voor veel verschillende klachten. Neem bijvoorbeeld cannabis bij pijn, angststoornissen ed. Bepaalde psychedelica kunnen iets betekenen tegen clusterhoofdpijn, depressies etc. En dat terwijl de stof nauwelijks tot niet schadelijk is in tegenstelling tot veelgebruikte medicatie.

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:49

@Sophievdv: Ik heb onlangs een soortgelijk verslag gelezen waarbij er geen sprake was van een overdosering, maar dat meisje had er veel te veel bij gedronken waardoor haar hersenen waren gaan zwellen en ze epileptische aanvallen kreeg. Dat is een gevaar van XTC omdat je er veel dorst van krijgt.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:50

bruintje123 schreef:
Ik vind dat je een hobby niet kunt vergelijken met drugs nemen.
Er wordt niet gezegd niet meer naar een feest-de hobby- te mogen gaan.

Verkeer is iets wat je niet kunt vermijden. Drugs wel.


Ik vind van wel. Drugs is echt wel een tijdje mijn hobby geweest, al mijn hobby's zou ik kunnen vermijden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:52

Ik denk dat het heel snel geen hobby meer was geweest na een paar weekenden SEH. :)

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:53

dondeyne schreef:
@Sophievdv: Ik heb onlangs een soortgelijk verslag gelezen waarbij er geen sprake was van een overdosering, maar dat meisje had er veel te veel bij gedronken waardoor haar hersenen waren gaan zwellen en ze epileptische aanvallen kreeg. Dat is een gevaar van XTC omdat je er veel dorst van krijgt.


Ja dat klopt en dat is ook een bekend probleem. Heeft ook met gebruik met mate te maken.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:53

Ik werk in de psychiatrie en kom hier ook dagelijks mee in aanraking op mijn werk. Jongens en meiden die de meest uiteenlopende dingen gebruiken of combinaties ervan, die zichzelf helemaal zijn kwijtgeraakt. Op dit moment zien we vooral de schade die cocaïne aanricht. De drang om weer te snuiven of basen is enorm. Bij vlagen blijft het zeer confronterend om te zien hoe een drug iemand compleet in zijn greep kan hebben en wat voor gedragingen hierbij komen kijken. Het gebeurt ook dat mensen gedurende hun verblijf bij ons afkicken, waar ik trouwens echt ontzettend veel respect voor heb. Soms blijf ik me verbazen wat voor ander persoon er dan ineens voor mij staat.
En ja, ook ik zie jongeren en volwassenen die recreatief gebruikten maar hierbij toch de grip compleet zijn verloren, helaas.

Omdat ik zie wat voor schade dit aanricht in hun eigen leven en in het leven van hun naasten, ben ik helemaal niet nieuwsgierig of geprikkeld dit zelf eens te proberen. Drugs an sich vind ik eigenlijk niet bijzonder interessant, meer de menselijke psyche en de drang/neiging naar het gebruik van middelen. Natuurlijk is het wel interessant wat voor effect deze middelen op de hersenen en het functioneren van de mens heeft.

Wat betreft alcohol, jammer dat dit wordt gedoogd. Eigenlijk vind ik zelf dat het wordt aangemoedigd met al die uitbundige reclames op televisie. Toch zou men heel raar opkijken als er zulke reclames voorbij zouden komen voor andere soorten drugs, met afsluitende zin: 'geniet met mate'.
Maar ja, wat is mate? Duizenden studenten hadden voor dit huidige leenstelsel een 'bierlening' en kozen dus voor een aanvullende studiebeurs.
Ik heb helaas meerdere keren in mijn directe vriendenkring meegemaakt dat iemand in het ziekenhuis eindigde met een ernstige alcoholvergiftiging.

@ Dondeyne: Dubbel wat je aanhaalt, wat betreft dat het je veel kan leren over jezelf, je geest + wereld kan verruimen. Dat laatste ben ik alleen met je eens wanneer je jezelf goed kent, weet dat je niet onder groepsdruk dingen tegen je zin gaat doen, een aantal goede vrienden hebt waarvan altijd één nuchter blijft voor het geval dat e.d. Daarbij vind ik dat je dan goed geïnformeerd moet zijn over het middel dat je gaat gebruiken, welke effecten het kan hebben en het liefst het middel ook hebt laten testen. Ik zie namelijk dat heel veel jongeren/jongvolwassenen naïef zijn, zich niet laten informeren en het middel ook niet laten testen. Enkele weken geleden is er hier vlakbij onnodig een jonge meid aan XTC overleden, helaas.

Ik ben niet tegen 'recreatief' gebruik van middelen, maar wel met een kanttekening. Doe dit alleen wanneer je dit zelf graag wilt en je er goed bij voelt, laat je niet onder druk zetten door anderen en laat je goed informeren. Afhankelijk van het middel, maar gebruik de eerste keer het liefst in een omgeving die voor jou veilig is en zorg ervoor dat tenminste één persoon nuchter blijft.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:53

bruintje123 schreef:
Ik denk dat het heel snel geen hobby meer was geweest na een paar weekenden SEH. :)


Daar ben ik nooit geweest. Ik heb 10 jaar lang recreatief gebruikt, XTC, keta en soms GHB en ik ben nooit in de problemen gekomen of in het ziekenhuis beland.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:54

Smee__ schreef:
Pfoe maar als ik dan m'n vriendin hoor die wel meer dan eens in een K-hole heeft gezeten moet ik daar ook niet aan denken. Doe mij dan maar een pilletje :=

Er is niks engs aan een k-hole :)
Het is eigenlijk juist heel erg mooi.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:56

Tivoli schreef:
Smee__ schreef:
Pfoe maar als ik dan m'n vriendin hoor die wel meer dan eens in een K-hole heeft gezeten moet ik daar ook niet aan denken. Doe mij dan maar een pilletje :=

Er is niks engs aan een k-hole :)
Het is eigenlijk juist heel erg mooi.

Dat vind ik een beetje een gekke uitspraak, dat er niks engs aan is. Iedereen ervaart dit anders en heeft hier (wanneer ze dit nog niet hebben ervaren) een ander beeld bij.
Dat jij het als mooi ervaart, ook goed, maar betekent niet automatisch dat iedereen dat zo ervaart natuurlijk. Ieder zijn/haar eigen voorkeur.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:57

Lastig onderwerp waarover de meningen enorm verdeeld zijn. Mijn vriend staat hier ongeveer 180 graden anders in als dat ik doe en dat maakt het voor mij nogal lastig.

Ik heb met mijn exvriend heel veel drama gehad over zijn gedrag met wiet. Hij rookte echt te pas en te onpas wiet en ik heb er echt helemaal niks mee. Ik heb altijd ver afstand gehouden van drugs en tot op de dag van vandaag doe ik dat nog steeds. Heeeel sporadisch neem ik wel eens een heisje van een joint, maar daar is ook alles wel mee gezegd. Ik hoor zoveel verhalen over mensen die onzorgvuldig met drugs omgaan (wat voor drugs dan ook) en wat echt slecht afloopt. Uiteindelijk ben je er zelf verantwoordelijk voor en die verantwoordelijkheid kun je ook niet bij iemand anders leggen, echter zien veel mensen vaak na een tijdje de 'lijn' niet meer.

Ik denk dat het voornamelijk zit in de manier waarom je het doet. Doe je het omdat de rest van je vrienden het ook doen? Weet je wat bepaalde dingen voor werking hebben op je lichaam en weet je hoe je ermee om moet gaan? Ben je bekend met 'wat als het fout gaat' en doe je het in een 'vertrouwde' omgeving? Er zijn zoveel factoren die mee spelen dat het voor mij te onvoorspelbaar is om eraan te beginnen :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:59

lieveli schreef:
bruintje123 schreef:
Ik denk dat het heel snel geen hobby meer was geweest na een paar weekenden SEH. :)


Daar ben ik nooit geweest. Ik heb 10 jaar lang recreatief gebruikt, XTC, keta en soms GHB en ik ben nooit in de problemen gekomen of in het ziekenhuis beland.

Ik bedoel ook niet als in behandeling maar om te kijken.
Mensen die ook niet verwachtte daar te komen en er toch zaten.
De emotie. Het verdriet. Het is niet te omschrijven.
Allemaal verstandige recreatieve gebruikers Volgens eigen zeggen.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:02

Tivoli schreef:
Smee__ schreef:
Pfoe maar als ik dan m'n vriendin hoor die wel meer dan eens in een K-hole heeft gezeten moet ik daar ook niet aan denken. Doe mij dan maar een pilletje :=

Er is niks engs aan een k-hole :)
Het is eigenlijk juist heel erg mooi.


Nou dat ben ik dus niet met je eens. Op het moment dat je daar zit heb je echt te veel gebruikt en kom je op een punt dat je niet meer verantwoordelijk kunt zijn voor jezelf. Dat zijn de mensen die op Lowlands in een rolstoeltje zitten onder zilverfolie.

bruintje123 schreef:
Ik bedoel ook niet als in behandeling maar om te kijken.
Mensen die ook niet verwachtte daar te komen en er toch zaten.
De emotie. Het verdriet. Het is niet te omschrijven.
Allemaal verstandige recreatieve gebruikers Volgens eigen zeggen.


Aaaah zo. Toen mijn vader op de IC lag, werd er een cokeverslaafde binnen gebracht. Ja triest. En ik weet niet of je mijn eerdere berichten gelezen hebt maar ik heb ook echt vrienden verloren aan drugs. Niet dood, maar niet veel beter af. Dus ja het is gevaarlijk, een dun lijntje, een slippery slope. Maar door het juist helemaal in het verdomhoekje te stoppen en weg te stempelen als GEVAARLIJK NIET DOEN maar je de bespreekbaarheid ook veel minder.

Ah ik kan er wel een boek over schrijven. Ik vind drugs leuk, ik heb er mijn beste verhalen aan overgehouden, maar je moet er zo zo zo zo voorzichtig mee zijn.

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:04

Julia, ik ben het eens met je kanttekening, maar in mijn ogen wordt goede voorlichting tegengewerkt door het huidige taboe. Ik heb een aantal vrienden die recreatief gebruiken, waarvan een deel zelf geneeskunde of zelfs psychiatrie heeft gestudeerd. Binnen deze groep zijn nog nooit akkefietjes geweest omdat mensen weten wat de grens is tussen verstandig en onverstandig qua doseren en combineren.
Laatst bijgewerkt door dondeyne op 26-08-16 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:04

Dat mag jij een vreemde uitspraak vinden.
Een k-hole wordt pas eng als je een black out of bad trip krijgt,maar dat staat los van de k-hole op zich. Een k-hole is een semi disociatieve toestand waarin je '1 wordt' met je omgeving/de muziek.
Hetgeen mensen vaak als eng ervaren is wat wij een black-out noemen: dat je als het ware slaapwandelt. Je lichaam doet van alles maar je bent je daar niet bewust van. Dat heb ik nooit gehad,puur omdat ik mijn grenzen voel en precies weet hoeveel ik kan nemen en wanneer het genoeg is.
Je hebt ook mensen die dat besef niet hebben of er niks mee doen,tja,dan kan het wel eens 'fout gaan'.
Maar dat kan ook met een dronken persoon gebeuren.
Daarom zei ik al: alles wat 'té' is, is niet goed. Of dat nou bij Keta is,bij G of bij koffie.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:05

Tivoli schreef:
Dat mag jij een vreemde uitspraak vinden.
Een k-hole wordt pas eng als je een black out of bad trip krijgt,maar dat staat los van de k-hole op zich. Een k-hole is een semi disociatieve toestand waarin je '1 wordt' met je omgeving/de muziek.
Hetgeen mensen vaak als eng ervaren is wat wij een black-out noemen: dat je als het ware slaapwandelt. Je lichaam doet van alles maar je bent je daar niet bewust van. Dat heb ik nooit gehad,puur omdat ik mijn grenzen voel en precies weet hoeveel ik kan nemen en wanneer het genoeg is.
Je hebt ook mensen die dat besef niet hebben of er niks mee doen,tja,dan kan het wel eens 'fout gaan'.
Maar dat kan ook met een dronken persoon gebeuren.
Daarom zei ik al: alles wat 'té' is, is niet goed. Of dat nou bij Keta is,bij G of bij koffie.


Of G met koffie, Goffie. Seen it, didn't wanna do it. :')