Gefascineerd door drugs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:04

@danzz, Niet nodig, ik weet genoeg van de materie af. Je mist mijn punt. Hindert niks hoor.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:05

Klopt.
Zou dat dan ook komen omdat er gemiddeld veeel meer mensen alcohol gebruiken dan dat ze drugs gebruiken of rekenen ze dat anders uit?


lieveli schreef:
Het kan allebei fout gaan, allebei verslavend werken. Ik weet dat er een lijst rondzwerft waar alchohol bovenaan staat en XTC op 12 ofzo, maar uiteindelijk hangt het allemaal af van je genen en gezond verstand of je er van naar de klote gaat, ja of nee.

Swah

Berichten: 1861
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:06

Anders, ook bijv intoxicatie.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:07

Lieshorses schreef:
Klopt.
Zou dat dan ook komen omdat er gemiddeld veeel meer mensen alcohol gebruiken dan dat ze drugs gebruiken of rekenen ze dat anders uit?


lieveli schreef:
Het kan allebei fout gaan, allebei verslavend werken. Ik weet dat er een lijst rondzwerft waar alchohol bovenaan staat en XTC op 12 ofzo, maar uiteindelijk hangt het allemaal af van je genen en gezond verstand of je er van naar de klote gaat, ja of nee.


Het heeft te maken met de verslavingsfactor, genetisch of niet: Over het algemeen is heroine voor iedereen verslavender dan bijvoorbeeld een stickie. En de mate waarin mensen er van kunnen afkicken, over GHB zijn bijvoorbeeld nog weinig methodes bekend en cold turkey kan dodelijk zijn. Kennis van mij ging met haar ouders naar de Brijder en kreeg daar te horen dat ze nog maar moest scoren voor ze opgenomen werd.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:28

Kuggur schreef:
@danzz, Niet nodig, ik weet genoeg van de materie af. Je mist mijn punt. Hindert niks hoor.

Wat is je punt dan?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:36

danzzz schreef:
Kuggur schreef:
@danzz, Niet nodig, ik weet genoeg van de materie af. Je mist mijn punt. Hindert niks hoor.

Wat is je punt dan?

Dat ongeacht de reële schadelijkheid van de betreffende drug, de fans ervan dit meestal bagatelliseren in vergelijking met drugs die ze zelf niet gebruiken (en waarvan ze de schadelijkheid graag overdrijven).
Je ziet dit verschijnsel ongeacht om wat voor drug het gaat.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:47

Kuggur schreef:
danzzz schreef:

Wat is je punt dan?

Dat ongeacht de reële schadelijkheid van de betreffende drug, de fans ervan dit meestal bagatelliseren in vergelijking met drugs die ze zelf niet gebruiken (en waarvan ze de schadelijkheid graag overdrijven).
Je ziet dit verschijnsel ongeacht om wat voor drug het gaat.
o, ik gaf alleen aan dat er door een gerenommeerd instituut een onderzoek gedaan is naar de sociale maatschappelijke schade van de diverse drugs. En dat die data gewoon keihard vast staat. Mensen kunnen beweren wat ze willen maar ik houd het graag bij wat anderen al onderZocht hebben

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:03

En zoals ik je probeerde duidelijk te maken (vergeefs dus) is dat die data, die bij mij bekend zijn, volledig irrelevant zijn voor het fenomeen waar ik op wees.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:10

Kuggur schreef:
En zoals ik je probeerde duidelijk te maken (vergeefs dus) is dat die data, die bij mij bekend zijn, volledig irrelevant zijn voor het fenomeen waar ik op wees.

we hebben een soort van misverstand vrees ik. Ik complementeerde jouw mening slechts met de feiten uit dit rapport. Met andere woorden dat jouw drug is slechter dan mijn drug gewoon simpelweg in feiten nagekeken kan worden door het rapport te lezen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:23

Hm, dat zou inderdaad zo zijn, áls de betreffende gebruiker interesse in zo objectief mogelijke informatie zou hebben.
Dit echter meestal niet het geval....

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:36

Kuggur schreef:
Hm, dat zou inderdaad zo zijn, áls de betreffende gebruiker interesse in zo objectief mogelijke informatie zou hebben.
Dit echter meestal niet het geval....

klopt, Zeker! Tenzij ze in een twaalf stappen programma zitten waar het de eerste tijd vooral gaat over hoe zwaar je wel niet hebt gebruikt en wat en hoeveel en o o, o wat was ik naar de klote. Dit verdwijnt wel na een jaar of twee en dan maakt het plaats voor het "jouw drug was slechter dan mijn drug" en daarna ben je gewoon een verslaafde die ver van die sjit vandaan moet blijven en is het verleden helemaal niet meer interessant evenals de middelen en de mate.

maar ik ben het met je eens dat een verslaafde altijd een vertroebeld brein zal blijven houden met betrekking tot de verslaving en diens eigen gebruik.