Gefascineerd door drugs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9709
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:16

dondeyne schreef:
Ik ben ook verbaasd dat sommigen hier zo veroordelend zijn ten opzichte van drugs, terwijl bijvoorbeeld wel alcohol gebruikt wordt. Hoe komt dat? Wetgeving/media/omgeving? Ik ken namelijk veel meer mensen die alcohol- dan drugsverslaafd zijn.
Er zijn mensen die door genetica en/of levensloop verslavings- of psychosegevoelig zijn die heel ver uit de buurt van drugs moeten blijven, maar verder kan experimenteren met tripmiddelen je veel over jezelf leren en je blik over de wereld ook heel erg verruimen :)



Waarom mensen iets tegen drugs hebben?
*zucht* Omdat mijn generatie in de jaren '70 (de tijd van de heroïne en LSD) al heeft gezien hoe mensen letterlijk in de goot terechtkwamen nadat ze verslaafd raakten. Dat verslaafd raken is bij sommige drugs al na 2x gebruiken. Ik ken niemand die na 2x 1 glaasje alcohol al verslaafd is geraakt. Dat gebeurde dus wel met heroïne in die tijd.
Ook raak je van 2 glaasjes alcohol niet in een coma, terwijl een fout pilletje op een houseparty, waarna je een tweede neemt, waarop de eerste pil toch ook ineens flink gaat werken, je op de eerste hulp terechtkomt, omdat je nooit 100% kan inschatten hoe de precieze chemische samenstelling van die pilletjes waren.

Verder is het zo dat dealers handig gebruik maken van de verslavende drugs: de eerste paar keer krijgen mensen het gratis en dan zit je eraan vast, en ben je vaste klant van de dealer, die op dat moment níet meer gratis weggeeft... en voor je het weet beroof je je eigen opoe nog.
Een buurvrouw had een vriendin van vroeger... die verslaafd was geraakt. Vriendin was vel over been, asgrauw en had dunne armpjes alsof ze in een concentratiekamp zat. Buur was zo naíef die vrouw in huis uit te nodigen... ze riep haar kinderen erbij en zei: "kijk kinderen: dàt doen drugs" de kinderen zwoeren nooit aan de drugs te gaan (en dat deden ze ook niet)... maar toen die vrouw de deur weer uit was, miste mijn buurvrouw haar eigen medicijnen en de medicijnen van haar kind.

Oftewel, jatten van je laatste vriendin, al is die de enige die je nog in huis verwelkomt... net zo makkelijk jatten van je bloedeigen opoe, en zelfs je eigen ouders kunnen je niet meer in huis houden omdat het hele ouderlijk huis naar de bliksem gaat en alles verkocht wordt...

Die vrouw is trouwens een paar weken later doodgegaan aan een overdosis.


En dan heb je ook nog pechvogels die na 1 (ja echt 1) jointje al van het padje raken, zoals Mike Boddé, die na 1 jointje dusdanig depressief raakte dat het heel veel jaren en heel veel antidepressiva kostte om er weer bovenop te komen. Als je leest wat hij heeft meegemaakt (boek: "Pil") raak je nooit meer een stickie aan... je zal die ene pechvogel maar wezen.

Bij 2 dochters van een bekende van me heeft iemand "iets" in hun drinken gedaan... Eén moest gereanimeerd worden en omdat het in het buitenland gebeurde, moest een arts hen zelfs tijdens de vliegreis begeleiden omdat het hart van 1 van de zussen niet goed meer functioneerde. Ook was ze een maand verlamd, dus heeft ze voor ze de reis naar huis maakte ook nog wekenlang in het ziekenhuis gelegen.

Need I say more?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:24

Zoolgangster schreef:
dondeyne schreef:
Ik ben ook verbaasd dat sommigen hier zo veroordelend zijn ten opzichte van drugs, terwijl bijvoorbeeld wel alcohol gebruikt wordt. Hoe komt dat? Wetgeving/media/omgeving? Ik ken namelijk veel meer mensen die alcohol- dan drugsverslaafd zijn.
Er zijn mensen die door genetica en/of levensloop verslavings- of psychosegevoelig zijn die heel ver uit de buurt van drugs moeten blijven, maar verder kan experimenteren met tripmiddelen je veel over jezelf leren en je blik over de wereld ook heel erg verruimen :)



Waarom mensen iets tegen drugs hebben?
*zucht* Omdat mijn generatie in de jaren '70 (de tijd van de heroïne en LSD) al heeft gezien hoe mensen letterlijk in de goot terechtkwamen nadat ze verslaafd raakten. Dat verslaafd raken is bij sommige drugs al na 2x gebruiken. Ik ken niemand die na 2x 1 glaasje alcohol al verslaafd is geraakt. Dat gebeurde dus wel met heroïne in die tijd.
Ook raak je van 2 glaasjes alcohol niet in een coma, terwijl een fout pilletje op een houseparty, waarna je een tweede neemt, waarop de eerste pil toch ook ineens flink gaat werken, je op de eerste hulp terechtkomt, omdat je nooit 100% kan inschatten hoe de precieze chemische samenstelling van die pilletjes waren.

Verder is het zo dat dealers handig gebruik maken van de verslavende drugs: de eerste paar keer krijgen mensen het gratis en dan zit je eraan vast, en ben je vaste klant van de dealer, die op dat moment níet meer gratis weggeeft... en voor je het weet beroof je je eigen opoe nog.
Een buurvrouw had een vriendin van vroeger... die verslaafd was geraakt. Vriendin was vel over been, asgrauw en had dunne armpjes alsof ze in een concentratiekamp zat. Buur was zo naíef die vrouw in huis uit te nodigen... ze riep haar kinderen erbij en zei: "kijk kinderen: dàt doen drugs" de kinderen zwoeren nooit aan de drugs te gaan (en dat deden ze ook niet)... maar toen die vrouw de deur weer uit was, miste mijn buurvrouw haar eigen medicijnen en de medicijnen van haar kind.

Oftewel, jatten van je laatste vriendin, al is die de enige die je nog in huis verwelkomt... net zo makkelijk jatten van je bloedeigen opoe, en zelfs je eigen ouders kunnen je niet meer in huis houden omdat het hele ouderlijk huis naar de bliksem gaat en alles verkocht wordt...

Die vrouw is trouwens een paar weken later doodgegaan aan een overdosis.


En dan heb je ook nog pechvogels die na 1 (ja echt 1) jointje al van het padje raken, zoals Mike Boddé, die na 1 jointje dusdanig depressief raakte dat het heel veel jaren en heel veel antidepressiva kostte om er weer bovenop te komen. Als je leest wat hij heeft meegemaakt (boek: "Pil") raak je nooit meer een stickie aan... je zal die ene pechvogel maar wezen.

Bij 2 dochters van een bekende van me heeft iemand "iets" in hun drinken gedaan... Eén moest gereanimeerd worden en omdat het in het buitenland gebeurde, moest een arts hen zelfs tijdens de vliegreis begeleiden omdat het hart van 1 van de zussen niet goed meer functioneerde. Ook was ze een maand verlamd, dus heeft ze voor ze de reis naar huis maakte ook nog wekenlang in het ziekenhuis gelegen.

Need I say more?


Ja, want alle drugs zijn verslavend en gevaarlijk. Heroïne is oorspronkelijk niet eens een "recreatieve" (want het is inderdaad zwaar verslavend, dus om het nou werkelijk recreatief te noemen) drug geweest maar daadwerkelijk een geneesmiddel.
Dat verhaal van dat jointje vind ik toch enigszins discutabel. Mij maak je niet wijs dat er voor dat "ene stickie" niets aan de hand was en hij vrolijk door het leven ging. Het is overigens wel al lang bekend dat wanneer er psychoses/schizofrenie in je familie zit je inderdaad ver uit de buurt van cannabis moet blijven. Maar zelfs dan betekent dat niet dat het direct een gevaar vormt.
Maar goed, de anti-drugs propaganda is wereldwijd aanwezig helaas terwijl het ook veel dingen kan bieden. Behalve de verslavende troep á la heroïne en cocaïne.

Anoniem

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:29

Overigens een interessante documentaire om te kijken is DMT: The Spirit Molecule. Staat gewoon op Netflix :j

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:31

dondeyne schreef:
Julia, ik ben het eens met je kanttekening, maar in mijn ogen wordt goede voorlichting tegengewerkt door het huidige taboe. Ik heb een aantal vrienden die recreatief gebruiken, waarvan een groot deel zelf geneeskunde of zelfs psychiatrie heeft gestudeerd. Binnen deze groep zijn nog nooit akkefietjes geweest omdat mensen weten wat de grens is tussen verstandig en onverstandig qua doseren en combineren.

In zijn algemeenheid rust er inderdaad wel een taboe op dit onderwerp, daar heb je wel een groot punt. Dit terwijl vrijwel iedereen weet hoeveel verschillende middelen er in omloop zijn en hoe makkelijk het allemaal verkrijgbaar is en zat mensen hier dan ook gebruik van maken. Zelf maken kan overigens ook. Het maken en gebruiken van GHB is hier in de dorpen en buitenwijken een behoorlijk probleem. 'Danny zoekt problemen' is hier ook nog in de buurt geweest om bewoners te interviewen.

Wat betreft voorlichting/kennis verschilt dat ook wel per regio of stad misschien zelfs wel, denk ik. (?) Ik merk dat er hier wel heel open over wordt gesproken en mensen ook best goed weten wat wat is, wat het doet en hoe je ermee om kunt gaan. Er zijn laagdrempelige organisaties waar je naar toe kunt om vrijblijvend je drugs te laten testen. Er zijn dan ook best veel recreatieve gebruikers.

Ik heb trouwens op de middelbare school meerdere keren voorlichting gehad van professionals uit de verslavingszorg. Heel uitgebreid, maar op een simpele manier uitgelegd wat wat is, wat voor effect het heeft, hoe je er het beste mee om kunt gaan e.d. Ook was het mogelijk voor klasgenoten om buiten school om contact op te nemen om hun verhaal te doen of meer informatie in te winnen.
Hebben anderen dit ook gehad op school?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:46

Fascinatie met drugs heb ik ook altijd al gehad, terwijl ik er aan de andere kant doodsbang voor ben. Vroeger een vriendje gehad die vreselijk veel blowde maar ook (kwam ik later pas achter, hoe bleu was ik toen ik 15 was :+ ) ook flink snoof. Vreselijk agressief altijd, ook naar mij. Dat heeft zijn sporen wel achtergelaten.
Onder invloed van deze jongen ook paar keer geblowd maar gelukkig kwam hij in de EZB in Vught terecht :n , zodat ik mijn normale leven kon oppakken. Omdat ik wel verslavingsgevoelig ben had het met mij ook heel anders af kunnen lopen mogelijk.

De fascinatie is voor mij meer dat ik me altijd afvraag 'waarom besluit iemand een pilletje te nemen' , wat zet iemand ertoe om drugs/medicatie te nemen als je het niet nodig hebt omdat je iets mankeert ?
En, hoe verslaafd moet je wel niet zijn om een echte junk te worden en in de goot te eindigen. Dat zijn dingen die mij fascineren. Op tv moet ik er ook altijd alles over zien. Rare fascinatie 8)7

Wat mij hier opvalt is dat hier heel veel mensen toch wel verslaafde ouders/broers/zusjes hebben. Dat vind ik vreselijk triest voor die mensen, lijkt me afschuwelijk en weg normale jeugd. Dikke knuffel dus voor jullie! Afschuwelijk ;( ;(

En oh ja; wat mij ook opvalt is hoeveel mensen hier zeggen dat ze drugsgebruikers of verslaafden kennen. Ik zal wel weer naïef zijn maar ik ken ze echt niet persoonlijk en werk toch echt in Den Haag etc :D
Geloof ook niet dat er iemand uit mijn vrienden/kennissen/familiegroep gebruikt.

kiki1976

Berichten: 16888
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:04

Ik ben niet tegen drugs, iedereen moet voor zich zelf weten of hij/zij zich ermee inlaat.
Maar blijf er wel mee uit mijn buurt, of val mij er niet mee lastig.

Jaren geleden had ook iemand bij mij troep in mijn drinken gegooid. Helaas voor mijn broer, had hij alleen mijn drinken opgedronken.
Wij waren ergens en zouden weg, ik had mijn drinken nog niet op. Ik had er nog geen slok van gedronken en gaf het aan mijn broer. Die klokte het leeg en we zijn ieder in onze eigen auto gestapt (we hadden beide passagiers mee). Niet veel later is mijn broer net niet uit de bocht gevlogen, mede dankzij degene die naast hem zat en ingreep.
Mijn broer weet van die avond nadat we zijn ingestapt tot de andere dag niks meer, alles is 1 zwart gat. Dan denk je veilig aan de cola te zitten. We weten wie het gedaan heeft, maar konden het niet bewijzen.

En dan vinden sommige mensen het raar dat je er niks mee te maken wilt hebben.
Maar nogmaals ieder moet het voor zich weten of ze gebruiken.
Net als mensen die een blowtje op medische indicatie gebruiken, ik kan het best begrijpen dat je dan een blowtje rookt en geen pijn hebt. Want menige medicatie is slechter voor je lijf.

Maar laten we eerlijk wezen of het nu een drugs, drank, medicijn verslaving is, het is gewoon niet goed voor je.

xLeonietje

Berichten: 332
Geregistreerd: 21-01-13
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:18

Ik heb vorig jaar (VWO 2) een aantal lesseb gehad over verslavingen (van gamen tot aan harddrugs), ik vond dit erg intressant maar heb ook meteen besloten nooit iets van drugs te gaan gebruiken.

De vrouw die ons die lessen kwam geven was zelf cocaïne verslaafd geweest en om ons te laten ervaren hoe een verslaving is en om te zien wie dit wel of niet goed kan tegengaan liet ze ons zo lang onze adem inhouden dat het geen gevolgen zou kunnen hebben, en er waren maar een paar leerlingen die het zo lang volhielden. Ik vond het zelf heel pittig; je weet wel dat je je adem nog langer in kan houden maar toch haal je adem omdat je het toch niet vertrouwt.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:28

En ben je dan wel of niet verslavingsgevoelig? En wat is de link met het adem inhouden? :)

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:43

Ik denk dat daarmee gelinkt wordt aan de drugs.

je weet wel dat je je adem nog langer in kan houden maar toch haal je adem omdat je het toch niet vertrouwt.

Je weet ergens dat je zonder de drugs kan, maar toch gebruik je het weer omdat dat 'veilig' voelt

Interessante discussie om te lezen trouwens.
Ik ben het er mee eens dat de taboe erop inderdaad wat minder mag.
Vele mensen scheren het fenomeen 'drugs' namelijk nog steeds over 1 kam en dat vind ik jammer.

Het is eigenlijk net als met alcohol; je hebt mensen die af en toe een biertje drinken omdat ze het lekker vinden en mensen die zich compleet bezatten of zelfs op de SEH belanden.
Die scheidingslijn heb je met de drugs ook.

De meeste gebruikers doen dit omdat ze het lekker vinden en het een soort 'upgrade' geeft aan een feest/festival.
Hiermee bedoel ik dan wel de zogenaamde 'partydrugs' (xtc, speed, ghb, etc.)
Er zijn ook zat mensen die niet naar een festival gaan zonder een biertje te drinken.

Mijns inziens heeft dat, zoals eerder aangehaald, ook te maken met de maatschappelijke tolerantie.
Alcohol is overal verkrijgbaar en compleet ingeburgerd. Drugs daarentegen is illegaal en dus pertinent fout volgens heel veel mensen.
En daar ben ik het niet mee eens.

En ja, er hangen risico's vast aan drugs. De effecten hiervan zijn veel sterker dan alcohol en worden bereikt met een veel lagere dosis waardoor voorzichtigheid geboden is.
Ik merk in mijn omgeving dat de meeste mensen hier echt wel voorzichtig mee omgaan en weten wat ze doen.
Spul laten testen, de achtergrond en risico's weten en weten hoe te doseren en handelen als het toch niet helemaal lekker gaat.
Maar ik vind dat eenieder dat risico voor zichzelf moet kunnen/mogen overwegen.

Mensen die bergbeklimmen zonder touw kiezen er ook zelf voor om het risico te lopen om te vallen met alle gevolgen van dien.
En dat is met de drugs net zo.


edit:
Nog even een shoutout naar de modjes trouwens! +:)+

Fijn dat dit topic open blijft ondanks het feit dat het over drugs gaat.
Vind het een zeer interessante discussie.
En ik hoop dat ook de jongere mensen die op bokt zitten nu wat info meekrijgen en misschien wel gaan pb'en met mensen die ervaring hebben met drugs zodat er meer voorlichting gegeven kan worden en de drempel om er over te praten wat lager ligt.
Daar bereik je imo meer mee dan alles maar pertinent te verbieden en verbannen. Daar worden ze ook niet wijzer van namelijk.
Laatst bijgewerkt door Carr_friesje op 26-08-16 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:46

Weten jullie eigenlijk waarom kauwtabak (of snus) eigenlijk verboden is in heel veel landen? In Zweden is het dat namelijk niet en daar zie je het overal.

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:50

Resistance schreef:
Weten jullie eigenlijk waarom kauwtabak (of snus) eigenlijk verboden is in heel veel landen? In Zweden is het dat namelijk niet en daar zie je het overal.


Ik dacht omdat het een heel groot risico geeft op mondkanker?

xLeonietje

Berichten: 332
Geregistreerd: 21-01-13
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:56

Carr_friesje schreef:
Ik denk dat daarmee gelinkt wordt aan de drugs.

je weet wel dat je je adem nog langer in kan houden maar toch haal je adem omdat je het toch niet vertrouwt.

Je weet ergens dat je zonder de drugs kan, maar toch gebruik je het weer omdat dat 'veilig' voelt.


Dit bedoelde ik inderdaad, sorry ik ben niet heel goed in duidelijke uitleg geven.

Nagini
Berichten: 11282
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:15

Berlin calling is ook wen goede film over het drugs gebruik van Dj Paul Kalkbrenner.

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:21

Ik ken heel wat mensen die joints roken.
En mijn beste vriendin was verslaafd aan speed. (Was omdat ze mijn vriendin niet meer is op deze moment.)
Ik heb er een dik half jaar mee samen gewoond en dat was echt heel intens. Vooral de laatste maanden. Ik heb veel gezien en veel beleefd. Genoeg om nooit te beginnen met drugs. Zelfs niet om eens te proberen. Het is ook een speciale wereld om in te zitten. Zeker als volledig nuchtere persoon.
Ben blij dat ik daar uit ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:22

Requiem for a dream vind ik echt een geweldig geode maar bizarre film over drugs. Dan zie je wel hoe ver men gaat wanneer het geld op raakt...

Verder ben ik het niet mee eens dat als je begint met blowen je altijd verder gaat. Ik heb genoeg vrienden die al jaren blowen, maar die nooit harddrugs hebben gebruikt.

Zelf heb ik eens ghb in mn drankje gehad, dat was ook geen leuke ervaring...

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:23

Tivoli schreef:
En minder schadelijk (in verhouding) is ook ketamine, wat in andere landen ook nog steeds dagelijks als verdoving en narcosemiddel wordt toegediend. (Daarbij werd(?) het ook gebruikt in de psychologie ter verlichting van depressieve klachten) Gewoon een wettelijk geneesmiddel dus.

Niet alleen in andere landen, ook in Nederland.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:54

Fish_n_Chips schreef:
Tivoli schreef:
En minder schadelijk (in verhouding) is ook ketamine, wat in andere landen ook nog steeds dagelijks als verdoving en narcosemiddel wordt toegediend. (Daarbij werd(?) het ook gebruikt in de psychologie ter verlichting van depressieve klachten) Gewoon een wettelijk geneesmiddel dus.

Niet alleen in andere landen, ook in Nederland.

Voor mensen? Want dat bedoelde ik eigenlijk :)
Voor dieren sowieso, het wordt ook vaak gestolen uit dierenklinieken.

Verder ken ik redelijk wat mensen die verschillende soorten drugs gebruiken. Ik heb daar wel eens bij gezeten en vind dat erg interessant. Om te zien hoe dat er nou uit ziet, of zo'n persoon nou heel anders doet en ik vraag dan wat hij/zij voelt.
ook ken ik mensen die te ver door zijn geslagen en echt verslaafd zijn, die mensen heb ik liever niet in mijn buurt, want dat vind ik een beetje griezelig.
Maar die mensen zijn op 1 hand te tellen, terwijl ik een brede groep ken die 'gewoon' omgaat met drugs.

-Wel laten 'wij' altijd de drugs testen,
-halen alleen bij bekenden (niet van een onbekende die je op een feest wat aanbied!)
- bij pillen kan je altijd kijken of hij op pillreport staat, zodat je weet wat je kan verwachten. (Geen zekerheid maar alle beetjes helpen)
-wacht ik eerst verschillende andere personen af die het eerst nemen (tja,je hebt altijd van die proefkonijnen die alles naar binnen gooien, dan kan ik mooi kijken wat er gebeurt)

Aan de hand daarvan bepaal ik of ik ook wat wil nemen. Die puntjes hier boven vind ik zeer belangrijk,ten alle tijden, en ik hoop dat iedere (toekomstige) 'gebruiker' zo handelt.
Zodra ik me ergens slecht van voel (misselijk, of what ever) dan neem ik het niet meer, ik ga mezelf niet zitten pesten voor een lolletje. Zo neem ik nooit pillen (wel eens geprobeerd), van coke wordt ik erg down dus dat heb ik nooit herhaald. Het gevoel van MDMA vind ik heel onrustig en vervelend,dus die blijft ook links liggen. G werkt bij mij niet zo goed en ik vind het saai dus die neem ik ook nooit. Van speed (pep) moet ik overgeven plus ik vind het zooooo vies ruiken :r
Het enige wat ik wel leuk vind is Keta, maar als het er niet is vind ik het ook prima. LSD durf ik niet,ken ook geen mensen die het doen.
Omdat ik astma heb,heb ik nog nooit geblowd.
Heroïne is voor mij een stap veel te ver en in 'onze groep' een no-go.

Ik vind het ook een fijn topic. Zo lees ik dat er toch nog wel aardig wat mensen zijn die hun ervaringen durven te delen, dat vind ik fijn om te zien.

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:00

Joolien schreef:
Requiem for a dream vind ik echt een geweldig geode maar bizarre film over drugs. Dan zie je wel hoe ver men gaat wanneer het geld op raakt...

Verder ben ik het niet mee eens dat als je begint met blowen je altijd verder gaat. Ik heb genoeg vrienden die al jaren blowen, maar die nooit harddrugs hebben gebruikt.

Zelf heb ik eens ghb in mn drankje gehad, dat was ook geen leuke ervaring...


Volgens mij is geen enkele drugs leuk als je het buiten je eigen medeweten om binnenkrijgt. :P

Net als het eerder besproken k-hole.
Sommige mensen vinden dat heel fijn en zijn daar naar op zoek.
Maar als jij onverwacht of te veel keta binnen krijgt en je valt ineens in zo'n k-hole kan ik begrijpen dat dat ontzettend eng moet zijn.

GHB is daarin ook wel heel link. de scheidingslijn tussen leuk en fout is echt milliliter werk.

Voorbeeld. (!)

1ml --> je merkt er niks van.
2/2,5ml --> gewenste effecten.
3ml --> finaal out gaan en je niks meer kunnen herinneren.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:27

Maar heel suffe vraag misschien maar waarom nemen jullie een pilletje, een snuif, een weet ik veel wat ?

Kijk een wijntje of een biertje kun je nog zeggen dat je het lekker vindt (ik vind een wit zoet wijntje op zijn tijd ook lekker of een limoncello oid) maar daar is de smaak lekker van (vind ik).
Dat kun je over drugs niet zeggen want dat neem je niet voor de smaak.

Waarom dan toch iets nemen ? Geen verwijten hoor, echt puur nieuwsgierigheid!

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:29

Tivoli, zo blijft er inderdaad weinig over :') Heroïne is binnen onze groep ook een echte no-go! Dat zien mensen blijkbaar toch weer als een heel ander level..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:30

dondeyne schreef:
Tivoli, zo blijft er inderdaad weinig over :') Heroïne is binnen onze groep ook een echte no-go! Dat zien mensen blijkbaar toch weer als een heel ander level..


Dat is het ook lijkt me

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:33

IngridM, over het algemeen om je beleving te intensiveren, maar daarbij zit natuurlijk weer een heel groot verschil tussen stimulerende, dissocatieve of bewustzijnsverruimende middelen!

En klopt :)
Laatst bijgewerkt door dondeyne op 26-08-16 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:34

IngridM schreef:
Maar heel suffe vraag misschien maar waarom nemen jullie een pilletje, een snuif, een weet ik veel wat ?

Kijk een wijntje of een biertje kun je nog zeggen dat je het lekker vindt (ik vind een wit zoet wijntje op zijn tijd ook lekker of een limoncello oid) maar daar is de smaak lekker van (vind ik).
Dat kun je over drugs niet zeggen want dat neem je niet voor de smaak.

Waarom dan toch iets nemen ? Geen verwijten hoor, echt puur nieuwsgierigheid!

Niet voor de smaak natuurlijk :)
Maar voor de beleving. Om de wereld een beetje anders te ervaren dan normaal.

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:36

Drugs zelf is inderdaad niet bepaald lekker nee. :+
Maar de effecten ervan wel.
Net zoals sommigen het een lekker gevoel vinden om aangeschoten te zijn.

Zal even een stukje kopiëren uit een pb die ik verstuurd heb:

Mijn partner is een stukje ouder dan ik en heeft vroeger veel xtc gebruikt.
Aangezien we beiden heel open en eerlijk zijn hebben we daar vaak over gepraat.
Ik was altijd heel erg anti drugs en snapte het nooit zo goed als hij aan het vertellen was over de xtc en dat het allemaal zo ontzettend leuk was.
Want je kent zelf ongetwijfeld de filmpjes op youtube waarbij mensen finaal van de kaart zijn, ogen wijd open, kaken op en neer aan het klapperen, etc, etc.
Dat kan toch nooit leuk zijn?

Toen is bij mij de nieuwsgierigheid eigenlijk begonnen.
Want, ik kón hem ook echt niet begrijpen aangezien ik nooit drugs had gebruikt.
Ik ben er toen veel over gaan lezen op voorlichtingssites en ben in gesprek gegaan met gebruikers er van.
Ik was oprecht benieuwd naar wat het met je deed en hoe het zou voelen, zodat ik mijn partner ook enigszins kon begrijpen.
En zo geschiedde...
Spul gekregen van een goede vriendin die dit al langer deed, en het uiteraard laten testen zodat ik wist dat het schoon was en hoeveel mg er ongeveer in zat zodat ik daarop kon doseren.

Conclusie; ik begreep na die avond volkomen waarom hij er altijd zo positief over was. Heb de beste avond van m'n leven gehad. :P
Sindsdien pakken we af en toe wel eens wat op een festival. Denk dat dit zo'n 3 á 4 keer per jaar is.

Kan daar zo nog wel een verslagje van posten voor degenen die daar interesse in hebben.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:10

Tivoli schreef:
Fish_n_Chips schreef:

Niet alleen in andere landen, ook in Nederland.

Voor mensen? Want dat bedoelde ik eigenlijk :)

Ja, ik heb het zelf gehad na mijn beenamputatie. Protocol (van het UMCG) was om het tijdens de operatie te geven en het daarna een tijd (5 dagen ofzo?) te blijven geven, dat zou heel goed helpen tegen het ontwikkelen van fantoompijn. Echter was ik pas 15 en mochten ze het aan kinderen maximaal 48 uur geven, en alleen op de IC. Maar het wordt dus in ieder geval veel voorgeschreven in het UMCG.