Moeders en werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Moeders en werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 21:41

Ik was benieuwd na hoeveel uren je werkt met combinatie met kinderen.
Ik heb een zoontje van bijna 2,5 jaar en nu 20 weken zwanger.
Ik werk 34 uur in 3,5 dag.
Ik werkte al lange tijd 40 uur. Op mijn vrije dag werkte ik 2,5 uur op stal waar mijn zoontje meeging en op zaterdag 4 uur. Daar ben ik sinds van de week mee gestopt zodat ik maandagochtend en donderdag en het weekend vrij ben
Mijn zoontje gaat 1,5 dag naar de opvang en 2 dagen naar mijn moeder.
Na mijn zwangerschap blijf ik 34 uur werken. Eerst kijken hoe dit gaat.

Brand los werkende moeders.

zonnebloem18

Re: Moeders en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:08

Eerst werkte ik niet, maar sinds onze dochter anderhalf is werk ik 2 dagen in de week en gaat ze naar een gastouder. Mijn man zit nu helaas tijdelijk zonder werk, maar ze gaat nog wel halve dagen heen en hopelijk is zijn nieuwe baan zo te plannen dat ze naast de 2 dagdelen peuterspeelzaal nog maar 1 dag naar de gastouder hoeft.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:11

Ik heb een bedrijf aan huis en werk heel wisselend. Van oktober tot mei sta ik in ieder geval 3 à 4 dagdelen (ongeveer 10-12 uur) voor de klas. Wat ik verder nog werk hangt van de opdrachten af; ga gemiddeld over een heel jaar (dus ook juni-september) uit van 20-24 uur per week. Mijn kinderen zijn inmiddels niet zo klein meer, 10 en 13, maar ik werk al op deze manier sinds 2006. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:14

Ong 30 uur in 4dagen maar wel regelmatig weg op reis. Zo om de maand een week, gaat prima maar vooral omdat manlief niet veel van huis is in de avonden en weekenden en dat goed op kan vangen. Hij werkt ook 4 dagen en we hebben 1 zoon. Hij gaat drie dagen per week uit school naar de bso

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:15

Ik werk 20u pw, wel hele dagen. En als een collega op vakantie is, werk ik fulltime. En ook nog of 7-15 of 14-22, en de werktijden veranderen elke maand. Oja, werk ook in t weekend. Erg onregelmatig, dus
Hebben 2 kinderen van 5 en 2,5. De kleinste gaat af en toe naar de creche (2-3x pw - kan haar flexibel inschrijven) en de oudste gewoon naar school, waar ze vaak s middags blijft eten.
Zonder mijn schoonouders, die naast ons wonen, zou dit niet kunnen.
Laatst bijgewerkt door Getup op 24-08-16 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:16

Ik heb in december vorig jaar een tweeling gekregen. En werk nu 2 weken 24 uur per week. Ik vind het best pittig. Ik heb ook anderhalf uur reistijd per dag.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:22

Ik werk inmiddels 3 dagen, mijn man 4.
Op ma-di-woe zijn de Kids (bijna 2 en bijna 5) thuis bij één van ons. Op donderdag kdv en bso, op vrijdag past mijn moeder op bij ons thuis.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:26

Ik heb 2 kinderen, 4 en 2 jaar oud.
Voor ik kinderen had, werkte ik 40 uur. Daarna terug naar 24 uur in 3 dagen.
Dit jaar was een drukke periode en ben ik een paar maanden 32 uur gaan werken, ik werd er doodongelukkig van. Mijn huishouden bleef liggen, ik was erg moe en ik had het idee mijn kinderen tekort te doen. Nu werk ik 24 uur en dat is voor mij precies goed.
Op maandag gaat de jongste naar de crèche, oudste school en bso. Dinsdag school/naar mijn schoonouders en op donderdag heeft mijn man ouderschapsverlof.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:30

Hier een tweeling van 11 maanden, ik werk rond de 20 per week. Meer wil ik niet meer, vind het een ramp om alles te regelen bij ziekte etc. Ze gaan 2 dagen in de week naar gastouder en schoonzus past dagdeel op.

Mijn vriend werkt erg veel en hoef ik hele voorjaar en zomer niet op te rekenen. Vind 20 precies goed

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:48

Ik werk 26 uur over 4 dagen. 2 hele dagen en 2 halve. De jongste van 3 gaat 3x naar de gastouder en 1x is mijn moeder er. Mijn oudste is 6 en zij moet 3x overblijven op school en 1x naar de bso.

Ik vind alle vakanties en vrije dagen vanuit haar school echt een crime. Ik werk zelf in het onderwijs en heb dus relatief veel vrij, maar zelfs wij krijgen het qua opvang niet rond

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:29

Ik ben moeder van een dochter van 1 en ben deze week van 28 naar 24 uur gegaan en dat voelt nu al zoveel fijner, een dag minder geregel scheelt zoveel! Nu twee dagen opa's en oma's en 1 dag kinderopvang.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:38

Ik heb een zoontje van 14 maanden, zit nu wel in ziektewet maar als ik werk, werk ik 19 uur per week. Mijn vriend werkt meer dan full time en is om 5-6 u s morgens weg en en s avonds terug thuis rond 18- 19u, soms ook weekend werk.

Ik werk zelf in de creche, dus hij zou mee naar de creche gegaan zijn. Nu gaat hij wel 2 dagen naar de creche, zodat ik naar mijn revalidatie kan gaan.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:48

Ik ben 4 dagen gaan werken (32 uur) in praktijk werk ik ook nog 7 nachten achtereen maar krijg daar weer vrije dagen voor terug later verwerkt.
Werk samen met mijn vriend onregelmatig en kunnen het altijd aardig dicht breien samen en met oma en oma & opa. Zoon lief is net 2 geworden en ingeschreven bij peuterspeelzaal.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:49

7 kinderen en ik werk niet.
Toen we nog in Nederland woonden werkte ik mee in ons eigen bedrijf, maar altijd afwisselend met mijn man, kinderen zijn nooit naar de opvang geweest. Als we tegelijk bezig waren gingen ze met mij mee (ik haalde inventaris op, dus dan mochten ze gewoon bij mij in de auto).

Voor wij aan kinderen begonnen heb ik heel duidelijk gezegd dat ik geen opvang wilde, tussen mijn tweede en derde zwangerschap hebben we een tijdje een aupair in huis gehad omdat ik volledige bedrust had, maar zelfs toen hebben we zoveel mogelijk geprobeerd het zelf op te lossen en was ik sowieso altijd thuis natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:58

Een tweeling van vijf en ik werkte tot op heden 0.9. Ma/di/do hele dag wo/vr halve.

Wanneer schoppen weer begint over 1.5 week ga ik 1.0 werken. Een hele baan dus.

Kinderen gaan op maandag naar mijn ouders en blijven daar eten. Dat willen mijn ouders graag.
Dinsdag is papa thuis (die werkt 4.5 dag)
Woensdag sta ik om 1200 aan school.
Donderdag zijn ze even bij mijn ouders.
Vrijdag sta ik om 1445 aan school, dat haal ik precies.

Verder ben ik alle vakanties vrij en dat is natuurlijk heerlijk!

Voor we aan kinderen begonnen had ik twee eisen: ik stop niet met werken en niet met de wedstrijdsport...

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:17

Hier 30 uur in 4 dagen, woensdagen vrij. Mijn zoontje gaat vanaf januari naar school. Ik werk van 9 tot 5. Minder kan en wil ik niet. Ik ben alleenstaand :j

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:30

Hier 32 uur onregelmatig
Maandag schoonmoeder
Dinsdag papa (papadag)
Woensdag gastouder
Donderdag mijn mama
Vrijdag mijn vaste vrije dag

Nu werk ik onregelmatig en mijn vriend is het weekend altijd thuis.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:30

Mijn contract is 16 uur per week. Nu met vakanties zit ik tussen de 20 en 24 uur en dat vind ik te veel. 16 uur is m'n max wel. M'n man is chauffeur dus draai overal alleen voor op.

Ze gaan naar de gastouder en m'n schoonmoeder past op. De oudste gaat straks naar school.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:32

Ik werkte 20u per week, maar altijd late diensten tot 21u omdat vroege diensten niet te doen waren.
Mijn kind ging naar oppas in de vriendenkring, erg onregelmatig bij de een dan weer bij de ander.
Toen mijn contract naar vast moest, is in overleg besloten om te stoppen.
Dit omdat mijn kind zoveel slaapgebrek kreeg (op z'n vroegst om 22u in bed, kind was 6jr) waardoor ze op school moeilijk mee kon komen.
Ik ben alleenstaand, en nu op zoek naar werk met kantoortijden, liefst 32u of werken en leren omdat ik toch hogerop wil komen.
Dan kan mijn kind ook naar de bso, wat met mijn vorige werktijden+loon niet ging.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:41

Moment werk ik als oproepkracht, door vakantie en ziekte werk ik al een aantal weken achter elkaar.

Mijn vriend werkt 36-50 uur in de week.

Ik vind het zo prima.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:08

Ik ben van 40 uur, naar 15 gegaan.
Mijn baas heeft een extra collega aangenomen om dit te realiseren voor mij.

Ik heb twee kinderen.. Van 11 en 1..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:10

Ik werk 24u. In principe op ma, woe, do maar ik werk op dinsdag nog wel eens thuis. Ik kan mijn uren flexibel indelen dus ben ook wel eens om 15u thuis en werk dan die week nog ergens thuis. Ideaal.
Mijn kinderen zijn 6 en 8 dus gaan naar school. Mijn man werkt ook 3 dagen van negen uur dus 27u en heeft daarnaast een eigen bedrijf, werkt hier vaak 's avonds voor en op de dagen dat hij thuis is en de kinderen naar school.

Maandag: man thuis
Dinsdag: ik thuis
Woensdag: man thuis
Donderdag: opa past op
Vrijdag: ik thuis

We hebben 2 honden dus ook die zijn praktisch nooit alleen.
Op donderdag eten de kinderen tussen de middag bij mijn vader en mijn vader haalt ze 's middags uit school. Hij laat tussendoor ook de honden uit en wij kunnen uit ons werk aanschuiven bij het eten.

Op deze manier vind ik het ideaal. Een paar jaar geleden werkte ik 32u in een veel te drukke baan en werkte mijn man 36u. Mijn vader was nog niet met pensioen dus kon ook niet inspringen. Kleine kinderen die vaak op de crèche zaten, elke dag gevlieg met halen en brengen en altijd een hoop geregel en gestress bij ziekte. Ik heb toen ook een burn out gehad en ben een hele poos gestopt met werken.
Op de manier hoe we het nu geregeld hebben is het prima te doen. Mijn man gaat in de toekomst ws helemaal met zijn bedrijf bezig dus uit loondienst en is dan altijd 'thuis'. Heel misschien ga ik dan een (halve) dag extra werken maar denk het eigenlijk niet.. ik vind 24u meer dan zat. Ik vind mijn leven naast het werk ook heel leuk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:13

Hier 24 uur per week, onregelmatige diensten. Mijn man kan als ik mijn diensten op tijd doorgeef redelijk flexibel bijspringen door eerder thuis te zijn zodat hij onze dochter van school kan halen. Zo hebben wij maar af en toe oppas nodig. Ik draai bijna alleen late diensten en slaapdiensten.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:27

24 uur per week, meeste weken op vaste dagen
Maar werk ik t weekend dan de week erop 2 dagen vrij, dat is fijn zeker als ik de derde dag vrij kan krijgen of ruilen dan ben ik meteen een week vrij
Op die manier kan ik veel meer vakantie krijgen en de hort op

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:04

Na de geboorte van de eerste ben ik halve dagen gaan werken.
Na de 2de zou ik dat blijven doen, maar was helaas een huilbaby waardoor oppas regelen zeer moeilijk was.
Daardoor teruggegaan naar 3 halve dagen.
Na de 3de ben ik 1 1/2 dag gaan werken (en kwam mijn moeder 1 dag thuis oppassen en een halve dag mijn vriendin).

Toen de jongste 4 was ben ik gestopt.
Was nl zoveel geregel met zwemles, verjaardagsfeestjes, fysio/logopediste dat ik daarom gestopt ben.

Paar jaar later ben ik 10-20 uur per maand gaan werken als oproepkracht in de horeca ('s avonds) dan was manlief gewoon thuis.
Nu de kinderen ouder zijn (13/14/17), werk ik ca 10 uur per week (vooral vrijdag avond/zaterdag) en ben ik langzaam op zoek naar een baan voor 18-24 uur.