Camera heeft foto's opgeslagen zonder sdkaart. Hoe eraf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Camera heeft foto's opgeslagen zonder sdkaart. Hoe eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 19:01

Hoi!

beetje onduidelijk titel :P

Ik heb een Nikon Coolpix S9900 en daar vlog ik sinds kort mee. Nou heb ik vanmiddag wat beelden gevlogd alleen ben ik vergeten een SD kaart erin te doen. Nou heeft hij de beelden wel op de camera opgeslagen. Ik heb er daarna een SDkaartje ingedaan in de hoop dat hij ze daarop heeft opgeslagen alleen helaas is dat dus niet zo.

Hoe moet ik nu de beelden die op mijn camera staan zonder SDkaart van mijn camera afkrijgen? Ik heb alle menuopties van de camera al geprobeerd alleen ik kan niks vinden :(

Iemand die dit ook wel eens heeft gehad?

Merula123

Re: Camera heeft foto's opgeslagen zonder sdkaart. Hoe eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:04

Heb je geen kabeltje om de foto's op de computer te zetten? :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 19:05

Ja! Dat is zeg maar net zo een usb als waar je je telefoon mee op kan laden. Helaas maakt hij geen contact met de computer (wel als ik er een SDkaart in heb )

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:07

Maureen95 schreef:
Ja! Dat is zeg maar net zo een usb als waar je je telefoon mee op kan laden. Helaas maakt hij geen contact met de computer (wel als ik er een SDkaart in heb )

Oh, dat is niet zo handig dan :Y) Heb je geen andere computer waarmee je het kan proberen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:09

Er zit als het goed is op je camera een knopje/stand waarmee je op je camera kunt kijken wat hij heeft opgenomen. Zet hem in die stand er knoop er dan een kabeltje aan naar je computer. Via verkenner zou je dan je camera moeten kunnen terugvinden als een externe harde schijf en zo je bestanden eraf kunnen halen/kopieren.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 19:09

Ik heb mijn computer net een week nieuw. Echt een uitgebreide computer met de nieuwste snufjes _O- Dus ik hoop datie daarop gewoon werkte. Maar ik zal het even op de computer van mijn vriend proberen. Ik snap ook niet waarom die camera niet zegt dat er geen geheugenkaartje inzit. Ik had na 2 minuten nog maar 35 seconden om te filmen en dat vond ik al zo raar _O-

Ik ga het even proberen Cissy! Thanks :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 19:14

Ik heb even geprobeerd wat cissy zegt. De camera gaat dan helaas gelijk uit en gaat opladen. -O-

Nu heb ik via de wifi met mn camera verbinding gemaakt met mijn telefoon alleen is hij nu al een paar minuten aan het onderhandelen :( Dus ik denk dat dat ook niet lukt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 19:29

oke ik ben nu een stap verder :)) Ik moest een soort nikon app downloaden en die heb ik nu op mijn telefoon staan. Daar ben ik nu de videos op aan het downloaden. Ik hoop dat ik ze dan in goede kwaliteit naar mijn computer overgezet krijg!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:37

Maureen95 schreef:
oke ik ben nu een stap verder :)) Ik moest een soort nikon app downloaden en die heb ik nu op mijn telefoon staan. Daar ben ik nu de videos op aan het downloaden. Ik hoop dat ik ze dan in goede kwaliteit naar mijn computer overgezet krijg!

Heb je bij je camera ook niet zo'n soort programmatje gehad voor op de computer? Had ik wel ooit geloof ik bij mijn camera. Of even zoeken of je dat kan downloaden?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 19:40

Nee die heb ik er niet bij gehad volgens mij. Ik kan straks nog wel even in de doos kijken :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:27

Bij de meeste toestellen zit er een aan knop en een 'lees' knop net als op fotocamera's. Dat hij gaat laden is normaal, dat doet de mijne ook, maar ondertussen kun je wel bij je bestanden via die leesknop.