(Studie gerelateerde) bijbanen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sky

(Studie gerelateerde) bijbanen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 13:54

Hallo bokkers,

Ik ga aan mijn 3de studiejaar beginnen en kom volgend jaar dus voor mijn master in het leenstelsel, extra reden om te blijven werken dus. Ik heb altijd al bijbanen gehad en werk nu al enige tijd in de horeca. Nu lijkt me een studie gerelateerde bijbaan leuk en goed voor mijn cv. Maar zijn er überhaupt studenten met een studie gerelateerde bijbaan?

Mijn vraag is nu, wat voor bijbaan heb je en is deze studie gerelateerd? Extra info over loon of hoe je er aan komt zou leuk zijn :)) .

Ik bedoel wel voornamelijk HBO/ universitaire studenten en dus geen MBO scholieren, aangezien het daar een heel ander verhaal is natuurlijk :)

Brand los!

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:19

Ik had een studie gerelateerde bijbaan. Ik heb namelijk de lerarenopleiding Aardrijkskunde gedaan en mijn bijbaan was huiswerkbegeleiding geven op een middelbare school. Ontzettend leerzaam, goed voor je CV en het was omdat het zo goed bij mijn opleiding paste ook erg leuk om te doen! Dit baantje kreeg ik via mijn man, hij werkte daar al (heeft ook de lerarenopleiding gedaan), maar kreeg een echte baan dus ze hadden iemand anders nodig en ik ging dat jaar ook aan de lerarenopleiding studeren, dus het kwam perfect uit! Ik werk daar nu nog steeds, maar ik doe wel een andere opleiding, dus nu is het niet meer studiegerelateerd. Hoewel mijn hart bij het onderwijs ligt, dus ik hoop daar na deze studie toch in terecht te komen.

Het loon is echt belachelijk hoog (25 euro per lesuur van 50 minuten), maar daar staat tegenover dat je niet heel veel uren kan maken in de maand, er best wat dagen uitvallen en je in de vakanties niet kan werken. Dus omgerekend naar het aantal uren dat je kan maken is zo'n hoog uurloon wel welkom.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:05

Ik heb als bijbaan naast mijn studie orthopedagogiek gewerkt als begeleider van een jongere met een autisme spectrum stoornis, via Team050 (zit in Groningen). Heel erg leuk en leerzaam! En het verdient ook goed, ca. 10 euro per uur. Vergelijkbare organisaties in het midden/westen van het land zijn Inzowijs en De Zorgfabriek, volgens mij zoeken ze altijd naar studenten met een HBO of WO opleiding in de richting pedagogiek/psychologie/verpleegkundige/etc. Vaak word je dan toegevoegd aan een mailing en als er een oproep tussen zit die je aanspreekt, kun je reageren en op gesprek.

gabyfedde

Re: (Studie gerelateerde) bijbanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:26

Tijdens mijn opleiding tot mondhygiënist werkte ik als tandartsassistente.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:47

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Re: (Studie gerelateerde) bijbanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:34

Ik werkte een tijd naast mijn WO-studie als veldwerker voor een onderzoeksbureau in mijn sector. Ken ook mensen die startten als bijv. receptioniste of telefoniste bij een bedrijf in de sector, om simpelweg maar alvast 'binnen en op het vizier' te zijn. Geen idee of dat ook echt zo werkt in de praktijk.