Nieuwe buren, feestje wat te doen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Natasja_

Nieuwe buren, feestje wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 01:08

Sinds een week of 7 heb ik nieuwe buren.

Ik wil mezelf nou niet echt een zeikerd noemen.
Maar minstens 4 van de 7 dagen hebben ze een "sociaal samenkomen" in hun achtertuin.
Gepaard met luide muziek en behoorlijke vieze rookwolken omdat ze verlijmd hout ed stoken.

Muziek is zo luid dat de rest van de buurt er ook last van heeft.

Maar nu het dilemma.

Ik wil graag trachten te slapen omdat ik gewoon moet werken morgen.

Ga ik het raam open doen en vragen of ze het wat kunnen minderen?

Of moet ik me niet aanstellen en gewoon oordoppen kopen. :+

Edit: het zijn nogal tokkies.
Dus ook niet bepaald zin in een buren vete. :=

_Zoe

Re: Nieuwe buren, feestje wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:11

Je kunt misschien gewoon overdag langsgaan, vragen of ze er problemen mee zouden hebben het geluid iets zachter te zetten omdat je er nogal moeilijk door kan slapen :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:12

Lastig... Op dit moment heb je drie opties.

1. Vriendelijk vragen of het wat minder kan
2. Oordoppen in en negeren
3. Melding maken bij politie van geluidsoverlast :') ?

Optie drie is wel drastisch zou persoonlijk als buur liever hebben dat iemand even naar me toe komt als diegene last van me heeft. Maar goed als het echte tokkies zijn en je bang bent dat het anders olie op het vuur is... Lastig hoor.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:13

inderdaad, overdag even langsgaan en gewoon vragen. ze hebben nu immers drank op.
zo nodig uitleggen dat je er smorgens vroeg uit moet en niet kunt slapen van de muziek (geen herrie noemen) en de rook die van de vuurkorf komt.

helpt het niet dan gewoon de politie een keer bellen, vooral als er hout gestookt wordt die schadelijk is voor de gezondheid.

optie 2: if you can't beat them, join them

in nachtjapon erop af gaan en vragen of je ook een biertje mag omdat je toch niet kunt slapen zolang zij feesten..

met een paar biertjes op, slaap je zo.

als je het ludiek genoeg brengt, dan is het 'lollig' met een drank op.. als je het op een 'aggressieve manier doet (in de ogen van de mensen die een slok op hebben), dan kun je herrie krijgen.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 20-08-16 01:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 01:14

Dat is ook wel iets wat ik van plan ben. Na de vakantie.

Ik snap ergens ook wel dat mensen willen genieten van de zomer.

Maar dan niet in een rijtjeshuis midden in een wijk.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 01:16

Focussed schreef:
Lastig... Op dit moment heb je drie opties.

1. Vriendelijk vragen of het wat minder kan
2. Oordoppen in en negeren
3. Melding maken bij politie van geluidsoverlast :') ?

Optie drie is wel drastisch zou persoonlijk als buur liever hebben dat iemand even naar me toe komt als diegene last van me heeft. Maar goed als het echte tokkies zijn en je bang bent dat het anders olie op het vuur is... Lastig hoor.

Het punt is dat ik denk dat het sowieso heibel gaat opleveren als ik er melding van kom maken.

En ik heb Zooooo geen behoefte aan vervelende ruzie buren.

Ik ben er al bijna nooit.
Maar dan nog.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:19

Als je geen heibel wilt en niet wilt praten om dat je denkt dat het niet werkt meteen politie bellen ze weten toch niet wie er gebeld heeft. Ze moeten zich gewoon gedragen.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:23

Ik zou inderdaad ook gewoon de politie bellen. Ze hebben heus wel door dat het rete irritant is voor de andere bewoners.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 01:40

Na overleg met m'n vriend toch maar gebeld met de politie.

Ze vonden eigenlijk dat ik me niet moet aanstellen. :')

Zie je daarom heb ik een hekel aan meldingen doen.

Volgende keer dus maar niet meer doen. :))

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:52

Oh ja heerlijk he zulke buren! Ik heb ze ook alleen dan in een appartementencomplex. Balkons grenzen aan elkaar en dan ook nog aan de slaapkamers.

Is begonnen toen ik net mijn pup had dat ze middenin mei hun verjaardag gingen vieren, geen probleem verder, tot pup bekogeld werd met bier en sigaretten, en omdat ik pup naar binnen haalde ik een saaie lelijke prutsmuts was.. Vervolgens terwijl alle deuren open stonden middenin mei vuurwerk afsteken, gevolg pup helemaal in paniek en ik schrok minstens net zo erg.

Twee maanden later zelfde feest, en daarna ieder werken gezeik geschreeuw en geloei tot 05:00 s'ochtends buiten op het balkon, leuk als je met deur en ramen open slaapt.

Ook eindeloos veel meldingen van gemaakt bij de politie, tot ik het op een goede dag compleet beu was omdat ik thuiskwam met de hond en bekogeld werd met een bierflesje en er weer vuurwerk afgestoken werd. Toen heb ik aangebeld en is het geëscaleerd, ben door een van de gasten bij m'n keel gepakt en tegen de muur gedrukt, toen is m'n vriend effe in gaan grijpen.

Politie er eindelijk bij geweest, heel drama, zij bekeuring gekregen voor het vuurwerk en een aantekening, en nu hoef ik maar te bellen en politie staat voor de deur.. Mijn buren zijn ook tokkies dus :P

Politie komt niet snel.. We zeggen overigens geen woord meer tegen elkaar als in de buren en ik. Maar ik ken het en het is een waardeloze situatie. Misschien toch zelf aanbellen? Zo ben ik ook begonnen.. Mochten ze dan bijdehand gaan doen of vervelend moet de politie komen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:53

Je zou met mij als buur geen vrienden maken als je gelijk politie belt, zonder ooit met mij gecommuniceerd te hebben :n ja gedrag is aso, maar ja wie weet zijn het niet de snuggerste en hebbem ze het echt niet door. ze zijn nieuw, hoe weet je nu al dat ze problemen krijgt las je op rustige manier aankaart. Desnoods overdag,

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 01:59

Politie is toch langs geweest.
En die vonden toch wel dat ik een punt had.

Zelfs mij gebeld dat als ze niet dimmen binnen 45 minuten ik ze weer mag bellen. +:)+

En mocht dit nu het eerst feestje zijn deze week Dan zou ik er minder moeite mee hebben.

Maar het is bijna dagelijks feest. :n

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 02:01

Ik vind gedrag niet goed.. Maar als niemand aan geeft dat het ongewenst is? Mijn buren vergaten ook dat ik gewoon werk, ondanks dat nu vakantie is van de studie.. Dus die was ook paar nachten achter elkaar bezig

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 02:04

Als niemand in de buurt het aan hun durft te melden zegt dat wellicht wat over hun uitstraling?

Maar laten wij vooral niet met elkaar discussiëren. Ik ga slapen!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 02:08

Goed dat je de politie hebt gebeld. Als ze na 12 uur nog herrie maken snappen de buren zelf ook wel dat dat niet kan.

Wat vinden de buren aan de andere kant van de herrie? En nog meer buurtgenoten? Samen staan jullie sterker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 02:25

Als wij al eens een feestje geven, vragen wij gewoon de buren ook. :Y)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 03:15

Whaha ik woon in een tokkie buurt zoals het hier genoemd wordt. Hier is het eigenlijk iedere avond feest. Mensen zitten gezellig buiten, muziek erbij en niemand die erover valt. En ja.. de meeste werken ook gewoon maar het went, net zoals langs een spoor of snelweg wonen.

Ik zeg niet dat iemand anders niet mag klagen hoor en als je er last van hebt zou ik er zeker wat van zeggen. Maar ik zou not amused zijn als mijn buren de politie bellen zonder mij even te vragen of het wat zachter mag.

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 03:22

Gianti schreef:
Ik vind gedrag niet goed.. Maar als niemand aan geeft dat het ongewenst is? Mijn buren vergaten ook dat ik gewoon werk, ondanks dat nu vakantie is van de studie.. Dus die was ook paar nachten achter elkaar bezig

Dat vind ik een beetje flauw hoor. Of je nou werkt of niet, de meeste mensen willen gewoon slapen op dat tijdstip. Je hoeft echt geen helder licht te zijn om dat te kunnen bedenken. Een keer een feestje moet kunnen en zou ik niet moeilijk over doen, nachten achter elkaar vind ik niet normaal en gewoon asociaal.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:38

Ik zou er voor gekozen hebben om overdag kennis te maken, je voorstellen en dan meteen dw nachtelijke feestjes ter sprake brengen en een compromis bepreken. Bijv. Dat de muzek na 00.00u zachter kan.
Er moet ook ruimte blijven om het leven te vieren.

En vaak realiseren mensen zich niet dat andere mensen overlast hebben.

:o ik woon buiten en we hebben ruimte om ons heen, dat ik niet gewend ben om met andere mensen rekening te houden, ik zou er dus niet aan denken

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 08:20

Het id niet zo dat de politie ze gelijk opsluit of een bekeuring geeft he...

Ze komen alleen even melden dat er overlast is gemeld en of ze de muziek uit willen zetten buiten.

Ik zou daar zelf geen moeite mee hebben hoor als de politie langs kwam on te vragen of het wat zachter kan.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:56

Bij ons is hetzelfde gebeurd, meteen de wijkagent aan de deur zonder eerst te vragen of het zachter kon. Is hier in ieder geval niet in dank afgenomen en de mensen uit de straat vonden het ook belachelijk.

Eerst communiceren en dan stappen ondernemen want dit voelt als uitlokken.

Edit: de politie stond dus aan ONZE deur voor de duidelijkheid.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:04

Dat de wijkagent meteen aan de deur staat, wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iemand geklaagd heeft. Er rijd ook gewoon politie rond en ook die willen wel gewoon eens aanbellen als ze het te gek vinden, zonder dat er geklaagd is. Zeker als er een wijkagent is, is dat een van zijn taken. Prefentief ingrijpen, zeg maar.

Overigens, als er zo vaak en zo lang geluidsoverlast is zou ik ook de politie bellen. Als mensen niet genoeg verstand hebben om zelf te beseffen dat wat ze doen niet acceptabel is, heb ik geen behoefte om het gesprek aan te gaan.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:18

Persoonlijk denk ik dat je eerder dusdanig geïrriteerd bent van alles, dat je daarom niet kunt slapen.
Hier een rustige buurt, maar ook een redelijk luidruchtige buurman, in de zin van een luide stem en tot diep in de nacht achterin de tuin met visite praten en lachen, met drank.
Mijn man raakt daar dan dusdanig van geïrriteerd dat hij van opwinding niet kan slapen.
Ik ga liggen, doe mijn ogen dicht en val gewoon in slaap.
Leven en laten leven, het is zomer en vakantie periode, ook al heb jij geen vakantie.
Persoonlijk vind ik het behoorlijk aso om direkt de politie te bellen, terwijl je al lang overdag wat tegen ze had kunnen zeggen.
Daar zou ik behoorlijk pissed over zijn.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:26

Maar waarom moet TS sociaal doen, als buurman zich aso gedraagt? Wie begint er nou eigenlijk met zich aso te gedragen?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:31

Gezellig buiten zitten in de zomer is direct aso?
Wij krijgen hier maar 1 kant van het verhaal hè ;)