Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:ik weet iig zeker dat hij met het goede netwerk Is verbonden, ga zo even beneden bij de router kijken of hij via die sneller is. Hij kan niet terugspringen op se router zonder dat ik het zie, want dan is de WiFi er gewoon niet of maar 1 streepje haha.Is je mac wel met het goede wifi netwerk verbonden? Niet toevallig terug op de router gesprongen? En welke internetprovider heb je?
Heb je al eens geprobeerd om je macbook even direct met de modem te verbinden zonder de extender, werkt hij dan wel snel?
Ik heb sinds kort ook internetproblemen op mijn imac, maar bij mij ontstaan toen we van ziggo een nieuwe modem kregen. Als ik de modem reset gaat het weer even goed. Dat zou je ook nog kunnen proberen.
In het ergste geval zou je de mac terug kunnen zetten naar vóór de update om te zien of dat het probleem heeft veroorzaakt.
) een nieuwe router gekregen maar na installatie heeft die het altijd goed gedaan. Wil hem wel proberen te resetten maar liever als laatste optie aangezien er hier dan weer een paar heel chagrijnig gaan worden, omdat alle andere apparaten er wel goed op werken.
8nnemiek schreef:Als je Time Machine aan hebt staan dan hoef je de mac niet helemaal te resetten gelukkig. Daarmee kun je je hele computer gewoon terug zetten naar een eerder tijdstip. Erg handig! Wel inderdaad al je downloads even op een reserveschijf opslaan.
Maar ik gok dat hij ook zonder terug te zetten wel te maken moet zijn. Meestal is het dan gewoon een instelling die fout staat, alleen moet je die wel even weten te vinden
8nnemiek schreef:En je andere apparaten zijn ook op die extender aangesloten?
Probeer de snelheid van de extender eens te meten op verschillende apparaten. Hier bv: http://www.speedtest.nl/
Een mobiel hoeft namelijk door zijn kleine scherm veel minder gegevens te laden om video af te spelen, waardoor het misschien lijkt alsof youtube filmpjes daar bv beter afspelen terwijl de snelheid misschien eigenlijk bij álle apparaten vrij laag ligt.
Stel dat het inderdaad aan de extender ligt dan kun je nog proberen om deze iets dichter bij de modem in te steken, zodat het signaal wat hij uit zendt weer sterker wordt.
iemand die me kan helpen? Beneden doet hij het via de gewone router nog steeds wel goed.