Problemen met WiFi macbook air

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Levitate

Problemen met WiFi macbook air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 19:11

Hoi hoi!

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop, een macbook air. Nu hebben wij thuis internet via een router, maar op mijn kamer was te weinig bereik dus hebben we enkele maanden geleden een wifi-versterker aangeschaft. De eerste dag niets aan de hand (eerste dag dat ik de laptop had, niet de wifi-versterker), gewoon snel internet zoals ik ook op mijn mobiel en playstation gewend ben. Toen heb ik het besturingssysteem van mijn mac geüpdatet, ging allemaal snel en de rest van de avond ook snel internet gehad. Helaas de dag erna heel erg traag internet. Wifi bereik is prima, daar ligt het niet aan. Heb gewoon het maximum aantal streepjes. Maar mijn mac doet nu echt heel lang over 1 wegpagina laden en soms doet ie het gewoon helemaal niet, maar geeft de melding dat ik offline ben terwijl ik wel gewoon verbinding heb. Eerste dag heb ik netflix gekeken en npo live, niets aan de hand. Nu kan dat echt niet meer. De eerste keren hielp het nog even om de wifi uit te zetten van de laptop, even te wachten en weer aan te zetten. Echter verbind hij nu weer direct (sneller dan eerst) en is niet even sneller maar gewoon even sloom. Ook als ik de wifi enkele uren uit heb gezet (van de laptop dan). Het ligt niet aan de wifi, want op mijn mobiel en playstation die op dezelfde plek in mijn kamer staan is het internet gewoon goed en snel. Echter nu ik eraan denk, als ik de hotspot van mijn mobiel open zet en mijn mac daarmee verbindt is het internet wel weer snel (maar ja mijn internet bundel is niet groot genoeg om allemaal film van te kunnen gaan kijken). Waar kan dit aan liggen? Ik wil graag gewoon genieten van snel internet natuurlijk. Na een paar dagen is er namelijk niets veranderd (soms helpt wachten nog wel eens als je wifi het niet doet maar nu dus niet). Een internet kabel is geen optie, daar hadden we ook naar gekeken voor de playstation, maar de kabel is te groot om door de bestaande aansluiting in de muur te trekken en een kabel door het hele huis leggen gaat echt niet.
Kan iemand mij helpen?? Alvast bedankt!

Groetjes!

8nnemiek

Re: Problemen met WiFi macbook air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:42

Is je mac wel met het goede wifi netwerk verbonden? Niet toevallig terug op de router gesprongen? En welke internetprovider heb je?
Heb je al eens geprobeerd om je macbook even direct met de modem te verbinden zonder de extender, werkt hij dan wel snel?

Ik heb sinds kort ook internetproblemen op mijn imac, maar bij mij ontstaan toen we van ziggo een nieuwe modem kregen. Als ik de modem reset gaat het weer even goed. Dat zou je ook nog kunnen proberen.

In het ergste geval zou je de mac terug kunnen zetten naar vóór de update om te zien of dat het probleem heeft veroorzaakt.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 19:47

8nnemiek schreef:
Is je mac wel met het goede wifi netwerk verbonden? Niet toevallig terug op de router gesprongen? En welke internetprovider heb je?
Heb je al eens geprobeerd om je macbook even direct met de modem te verbinden zonder de extender, werkt hij dan wel snel?

Ik heb sinds kort ook internetproblemen op mijn imac, maar bij mij ontstaan toen we van ziggo een nieuwe modem kregen. Als ik de modem reset gaat het weer even goed. Dat zou je ook nog kunnen proberen.

In het ergste geval zou je de mac terug kunnen zetten naar vóór de update om te zien of dat het probleem heeft veroorzaakt.
ik weet iig zeker dat hij met het goede netwerk Is verbonden, ga zo even beneden bij de router kijken of hij via die sneller is. Hij kan niet terugspringen op se router zonder dat ik het zie, want dan is de WiFi er gewoon niet of maar 1 streepje haha.

Wij hebben kpn als provider en wij hebben twee maanden terug (of iig recent :') ) een nieuwe router gekregen maar na installatie heeft die het altijd goed gedaan. Wil hem wel proberen te resetten maar liever als laatste optie aangezien er hier dan weer een paar heel chagrijnig gaan worden, omdat alle andere apparaten er wel goed op werken.

Anders zal ik zo ook eens mijn Mac resetten. Liever niet want net alle gedownload en ingesteld zoals ik het wil, maar als het niet anders kan zal ik dat ook eens doen.

Edit: Beneden doet ie het tot nu toe wel snel, geen idee of dat langer zo blijft aangezien de problemen boven ook pas later begonnen. Echter snap ik dan niet waarom hij het boven niet goed doet als al mijn andere apparaten het wel goed doen. Ik heb ook al geprobeerd de wifi van mijn andere apparaten uit te schakelen, omdat er anders misschien te veel verbonden waren. Maar dit werkt ook niet...
Laatst bijgewerkt door Levitate op 18-08-16 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:52

Als je Time Machine aan hebt staan dan hoef je de mac niet helemaal te resetten gelukkig. Daarmee kun je je hele computer gewoon terug zetten naar een eerder tijdstip. Erg handig! Wel inderdaad al je downloads even op een reserveschijf opslaan.
Maar ik gok dat hij ook zonder terug te zetten wel te maken moet zijn. Meestal is het dan gewoon een instelling die fout staat, alleen moet je die wel even weten te vinden :Y)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 20:05

8nnemiek schreef:
Als je Time Machine aan hebt staan dan hoef je de mac niet helemaal te resetten gelukkig. Daarmee kun je je hele computer gewoon terug zetten naar een eerder tijdstip. Erg handig! Wel inderdaad al je downloads even op een reserveschijf opslaan.
Maar ik gok dat hij ook zonder terug te zetten wel te maken moet zijn. Meestal is het dan gewoon een instelling die fout staat, alleen moet je die wel even weten te vinden :Y)

Ik heb mijn vorige post even aangepast, dat was makkelijker. Iig alvast heel erg bedankt voor je hulp!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:59

En je andere apparaten zijn ook op die extender aangesloten?
Probeer de snelheid van de extender eens te meten op verschillende apparaten. Hier bv: http://www.speedtest.nl/

Een mobiel hoeft namelijk door zijn kleine scherm veel minder gegevens te laden om video af te spelen, waardoor het misschien lijkt alsof youtube filmpjes daar bv beter afspelen terwijl de snelheid misschien eigenlijk bij álle apparaten vrij laag ligt.

Stel dat het inderdaad aan de extender ligt dan kun je nog proberen om deze iets dichter bij de modem in te steken, zodat het signaal wat hij uit zendt weer sterker wordt.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 21:02

8nnemiek schreef:
En je andere apparaten zijn ook op die extender aangesloten?
Probeer de snelheid van de extender eens te meten op verschillende apparaten. Hier bv: http://www.speedtest.nl/

Een mobiel hoeft namelijk door zijn kleine scherm veel minder gegevens te laden om video af te spelen, waardoor het misschien lijkt alsof youtube filmpjes daar bv beter afspelen terwijl de snelheid misschien eigenlijk bij álle apparaten vrij laag ligt.

Stel dat het inderdaad aan de extender ligt dan kun je nog proberen om deze iets dichter bij de modem in te steken, zodat het signaal wat hij uit zendt weer sterker wordt.

Ik heb hem nog niet gemeten op mijn mobiel, maar mijn ps4 is er ook op aangesloten en ik kan prima games als GTA V online daarop spelen. Als ik de meter op mijn playstation gebruik zit het meestal rond de 6mbit/s up en 8mbit/s down. Dat moet toch zat zijn :')

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 11:32

Ik weet trouwens niet of dat nog belangrijk is, maar ik had zelf ook al gezocht op internet en als ik met alt ingedrukt op de wifi in de bovenste balk klik, zie ik wel de hele tijd "wifi ingeschakeld" wisselen naar "wifi netwerken zoeken" (terwijl ie overigens wel verbonden blijft met mijn netwerk hier) en weer terug wisselen. Niet heel snel maar elke 5 seconden ofzo.

Daarnaast heb ik gisterenavond zowel de router beneden als de repeater gereset, internet is er sneller van geworden, als het werkt. Maar soms nog steeds geen verbinding of heeeel langzaam.

Het lijkt wel of hij telkens het netwerk eruit gooit en weer verbinding maakt... Als ik een film ga kijken en de download snelheid staat erbij vliegt die namelijk nu omhoog om dan weer ver omlaag te zakken en dan weer omhoog te vliegen. Ook spotify doet het even goed, geeft dan de melding dat ik offline ben, om het na een 10 seconden ofzo het weer even te doen en dan weer de melding offline te geven. Dit probleem had ik de eerste dag niet...

edit: ik wilde nog toevoegen dat al die tijd het WiFi icoon bovenin de balk wel op het maximum aantal streepjes blijft. Ik heb bijvoorbeeld net dit bericht van mijn laptop kunnen typen (gewoon mrt snel internet), maar toen ik dit wilde toevoegen gaf hij telkens de melding offline dus typ ik dit weer vanaf mijn mobiel...

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 19:32

Na de reset deed ie t tijdelijk beter, nu echter weer geen of ontzettend traag internet %) iemand die me kan helpen? Beneden doet hij het via de gewone router nog steeds wel goed.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 17:59

Niemand die kan helpen? Heb nog steeds hetzelfde probleem. Ooj geprobeerd de repeater eruit te halen, het rare Is dat ie de eerste 5 minuten gewoon met de repeater blijft verbinden omdat die in het geheugen staat terwijl die toch echt geen stroom meer krijgt. Repeater is van het merk eminent. Koop liever geen nieuwe omdat ze nogal duur zijn maar als ik zeker weet dat een andere met de macbook wek werkt wil ik dat ook overwegen. Of klopt er gewoon iets niet aan de instellingen van de macbook/repeater? Omdat de repeater wel werkt met mijn (Android) mobiel, PlayStation 4 en iPad (3)