Paardrijkleding - Enquête nieuw merk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirltjuh

Paardrijkleding - Enquête nieuw merk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 16:44

Beste bokkers,

Net zoals de meeste van jullie, heb ik vaak gedroomd van een eigen kledingcollectie..
Na jaren van onderzoek en hard werk (want het viel echt niet mee!!), komt er nu eindelijk een doel in zicht!

Als alles goed is lanceer ik in maart 2017 het merk Domani *\o/*
Omdat ik het echt wel goed wil doen, wil ik graag wat onderzoek doen naar de gangbare maten en de grootste problemen/frustratie's bij ruiters tijdens het zoeken naar goede kleding!

Voor de jongeren: jullie maten staan er niet bij, maar bij overige kunnen jullie natuurlijk je eigen maat invullen :j
Geen enkel antwoord is verplicht (behalve je geslacht dan), en ieder extra antwoord doet me een groot plezier!

Natuurlijk moeten jullie dit niet allemaal zo maar doen! Als je je e-mailadres achterlaat, krijg je een kortingsbon van 10 euro!

https://goo.gl/forms/hVH0EQ0xbb4ontm62

CastaMickey

Re: Paardrijkleding - Enquête nieuw merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:50

Ingevuld :)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:51

Ingevuld, denk alleen wel dat er wat verwarring kan komen in de naam met mondoni :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:56

Ingevuld :j

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:58

Ingevuld. Heel veel succes. Ben benieuwd wat het gaat worden

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:01

Ook ingevuld!
Ben erg benieuwd. Ik vind de naam Domani heel leuk, ken een leuk paard dat zo heet :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:03

Het lijkt inderdaad erg veel op mondoni :=

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:07

Ingevuld, leuk en pakkende naam!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:10

Ingevuld :)

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 17:21

Oh wow, aan Mondoni heb ik helemaal niet gedacht!

De naam Domani heeft thans een vrij logische verwijzing.. DMN zijn namelijk de letters van mijn naam..
Maar Demana vond ik nou niet zo mooi klinken en Domani verwijst naar morgen, de toekomst. En dat is ook een beetje waar het merk voor staat. Mijn visie is klassevolle, tijdloze kleding maken aan normale prijzen zonder daarbij in te boeten op kwaliteit.

De rijbroeken die we momenteel maken bijvoorbeeld, zijn van dezelfde stof als C a v a lleria T o s c ane. Ze komen zelfs uit dezelfde fabriek en hebben hele goede naden en de verkoopprijs zou normaal 150 euro bedragen. Dat is een beetje mijn idee, goede kwaliteit aan een eerlijke prijs maar allemaal kleinschalig!
Er komt ook een goedkopere lijn, of dat is toch de bedoeling, maar uiteraard zijn dit niet dezelfde stoffen.

De stof van de A-lijn bijvoorbeeld, is ontzettend licht, stretch en ademend, een echte sportstof. Helaas komt dit allemaal uit Italië en dat is gewoon duur. De B-lijn komt ook uit Europa maar niet uit Italië en dat scheelt in de prijs natuurlijk! Reken op zo'n 100 euro per broek dan..

Jullie antwoorden doen mij alleszins al heel veel plezier!! Ze zijn wel heel uitlopend, dat wel :D

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:25

En wil je dan een online shop doen?

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 17:36

Zeepsop: Er komt inderdaad een online shop, en de bedoeling is om op regionale concoursen met een standje te staan, zodat mensen kunnen passen.

Regionale concoursen omdat dat mijn doelpubliek is: middensegment. Ik wil aanwezig zijn op concoursen omdat de drempel dan minder groot is, bestellen op een online shop als je de maten niet kent kan best afschrikkend zijn..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:48

100 euro voor een rijbroek? Jeetje, in welk segment zit je wel niet te denken.. Duur en niet aantrekkelijk want voor die prijs heb je gewoon kwaliteitsbroeken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:53

Ingevuld. Ben benieuwd, zie trouwens de verwarring met Mondoni helemaal niet :o

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:54

eenitraM schreef:
100 euro voor een rijbroek? Jeetje, in welk segment zit je wel niet te denken.. Duur en niet aantrekkelijk want voor die prijs heb je gewoon kwaliteitsbroeken.

Er staat ook dat er een goedkopere lijn komt. Persoonlijk vind ik 100 euro een prima prijsje voor een rijbroek.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:56

Zeepsop schreef:
eenitraM schreef:

Er staat ook dat er een goedkopere lijn komt. Persoonlijk vind ik 100 euro een prima prijsje voor een rijbroek.

Welke lijn? Ik lees dat diegene die niet uit Italie komt 100 euro kost. Ja, dat vind ik duur.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:59

zoals ik het heb begrepen is de goedkopere lijn 100 euro.
Ik persoonlijk vind dit ook te hoog, zou dit niet besteden aan een rijbroek

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:00

Dus je wil een dure rijbroek van €150 en een dure rijbroek van €100 op de markt brengen... En die van 100 is dan een goedkoop gatenstofje? Vind dat nog steeds veel geld hoor!

edit: waar je mij mee zou aantrekken als klant: kwaliteit broek voor 80-100€ en dan je goedkopere variant rond de €40.
Laatst bijgewerkt door antje_vip op 17-08-16 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:01

eenitraM schreef:
Zeepsop schreef:

Welke lijn? Ik lees dat diegene die niet uit Italie komt 100 euro kost. Ja, dat vind ik duur.

Sorry had het niet helemaal goed gelezen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:06

Ingevuld!
Leuk, ben erg nieuwsgierig naar je collectie :)

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 18:32

antje_vip schreef:
Dus je wil een dure rijbroek van €150 en een dure rijbroek van €100 op de markt brengen... En die van 100 is dan een goedkoop gatenstofje? Vind dat nog steeds veel geld hoor!

edit: waar je mij mee zou aantrekken als klant: kwaliteit broek voor 80-100€ en dan je goedkopere variant rond de €40.

Uiteraard niet, de bedoeling is een heel eerlijk merk te worden met veel oog voor de klant. Voor 40 euro kan je gewoon geen goede rijbroek maken, althans ik toch niet! Dan moet je produceren in India of China en naar die opties heb ik inderdaad gekeken, maar dan heb ik rijbroeken die in mijn ogen 'slechte' kwaliteit zijn. We testen de broeken met professionele ruiters.. Ik hoef niet uit te leggen dat deze Rijbroeken geen 6 maanden volhielden bij 7 paarden per dag rijden..

De rijbroek van 100 euro is er eentje die nu al een jaar gebruikt word door een professionele ruiter en waarbij ze nog steeds wekelijks complimenten krijgt over hoe mooi hij blijft ;)

De stof van 150 euro daarentegen is een speciale technische sportstof.. Dat verschil is voor iemand die veel paarden op een dag rijdt wel te voelen. Rijd je maar 1 paard per dag dan maakt dit inderdaad weinig verschil.

Ik hoop dat ik het zo een beetje beter heb uitgelegd :) deze prijzen zijn zonder promoties of iets dergelijks! Dus het kan goed zijn dat je ze eens voor 80 euro op de kop kunt tikken ;) lagere prijzen zijn gewoon onmogelijk omdat productiekosten heel hoog zijn.. Tenzij je gaat spreken over hele grote aantallen zoals ej, divoza, ... Maar dan spreek je over 5000 broeken per model en dan heb je financieel zeer veel draagkracht nodig, en dan bedoel ik meer als een gemiddeld huis voor 1 model! Dus ja, ik zou het graag doen, maar nee ik kan dat helaas niet!

Hoop dat het zo voor iedereen wat duidelijk is..