Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grooming_Mom

Berichten: 438
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:54

Oke ff zitten Googlen en het was niet moeilijk te vinden heet heet namelijk .....
De plek van de verloren dingen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
van Cecelia Ahern

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:54

Ik ken wel het stukje in The Hitchhiker's Guide to the Galaxy waarin ze zeggen dat balpennen altijd op zoek zijn naar freak wormholes om terug te komen naar hun thuisplaneet. Daarom zijn die dus altijd kwijt, balpennen gaan terug naar huis :j

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:59

Ja schuldig :') Paspoort, sleutels, briefjes met belangrijke info erop, meldcode van de auto, sokken ook...

Paspoort was het ergst. Er staan allemaal stempels in van de reizen door ZO Azië, ding was bijna vol en moest dit jaar toch een nieuwe aanvragen want hij verliep bijna. Ik had dat paspoort meegenomen om mezelf te legitimeren bij een bezichtiging en had 'm maar in de auto laten liggen omdat ik 'm wel ging pakken als ik 'm nodig had. Niet nodig gehad en na terugkomst bij de auto, paspoort weg.. Ik ging er van uit dat die gestolen was, dus aangifte gedaan en nieuw paspoort gekregen. Ik had alles al tig keer op zijn kop gezet wat ik die dag mee had aan uitrusting en onder andere mijn groene legerrugzak.. Na een half jaar, wat trek ik uit mijn legerrugzak die ik dagelijks gebruik en leegmaak ivm werkspul? Mijn paspoort vol met stempels.. Ik natuurlijk blij al heb ik die kabouters wel echt vervloekt..

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:03

Grooming_Mom schreef:
Ik heb dit soort dingen ook vaak en vooral met sokken , maar daar blijft een van de twee dan ook echt weg .
Een poos geleden heb ik een boek gelezen wat ging over een wereld waar dus alle dingen terecht kwamen die mensen kwijt zijn , echt te grappig .
Bergen eenling sokken waren daar,sleutels,telefoons ed ed maar dus ook mensen die vermist waren .
Soms verdwenen dingen daar weer omdat mensen spullen of mensen terug vonden in de echte wereld .. snappen jullie het nog ? :D
Ik heb het boek echt met een grote glimlach gelezen maar ik kom er niet meer op hoe het heet :(


Zodra je het weer wel weet hoor ik het ook graag, t klinkt goed :D.

Zelf raak ik minder kwijt sinds ik probeer wat minimalistischer te leven, maar laatst was ik met een vriendin op een event aan het koken en daar hadden we een keukenspook wat dingen verplaatste. Wat je ook zocht, het lag nooit waar het hoorde te liggen.

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:05

Grooming_Mom schreef:
Ik heb dit soort dingen ook vaak en vooral met sokken , maar daar blijft een van de twee dan ook echt weg .
:(


Ik kom sokken vaak weer tegen in mijn dekbedhoes........

dioni

Berichten: 830
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:18

Er is ook een film: The borrowers.
Daarin raakt men spullen kwijt doordat een soort kabouters alles jat.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:31

Ik zoek nog steeds een USB stick, die altijd in mijn etui zat, nooit eruit gehaald, etui altijd netjes dicht in de tas. Alle tassen doorzocht, zelfs de container nog ingedoken na een opruimdag. Wat denk je? Nog steeds vermist. Maar lach me rot als ik binnenkort mijn etui opentrek en die usb stick daarin zit, ben bang van niet. :Y)

swartbeessie

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:50

Oh the Borrowers, geweldig! Daar had ik het laatst nog over...

Herkenbaar, jullie verhalen!

Mijn mooiste gevonden-verhaal is toch wel die van een kleine twee jaar terug. Mijn ouders verbouwen het oude huis van mijn (wijlen) opa en oma. Twee weken voor onze bruiloft vinden ze de ouse trouwhoed van mijn opa (en vermoedelijk overgrootopa) boven het plafond!
Dat was wel even kippenvel...

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:01

Het bedelarmbandje van onze dochter was kwijt.Overal gezocht en het was een topgeheim voor oma.Niet buiten ook niet binnen.Toen vond mijn vriendin het armbandje terug in de broekzak van de overall van haar zoon.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:16

Wij geven de pictsies (Terry Pratchett) altijd de schuld.
Heel herkenbaar allemaal :D

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:39

Heel herkenbaar!
Hier was de mooiste mijn id-kaart. Die moest ik inscannen ergens voor en daarna was hij spoorloos.
Maanden heb ik me rot gezocht.
Op een dag lag de kat op de printer (vond ze lekker warm) en drukte blijkbaar op een knopje. Begon dat ding een kopietje van mijn id te printen.
En nog viel het kwartje niet... ik dacht: tsjah, dat is het laatste wat ik gescand heb, dus dat heeft ie onthouden.
Pas een paar weken daarna dacht ik: Wacht ff... En ja hoor, gewoon onder de scanner.
Denk dat de kat me zwaar uitgelachen heeft. Zelfs na haar overduidelijke hint kon ik hem niet meteen vinden :+ ...

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:49

Ik ben een jaar of 2 geleden mijn handtas met portemonnee kwijt geraakt. Ik wist heel zeker dat ik deze bij vrienden om de stoel gehangen had, maar hij was spoorloos. We hebben daar het hele huis overhoop gehaald, maar konden hem echt niet vinden. Iedereen maakte al grapjes dat ik hem gewoon ergens had laten liggen, maar ik wist toch echt zeker dat ik hem daar op die stoel gehangen had. Aan het eind van het schooljaar zijn die vrienden uit het huis verhuisd en had ik de hoop al opgegeven.
Nu bleek dat er vorig jaar andere jongens in het huis zijn gaan wonen die mij via via herkenden als "that's the girl from the Dutch ID." Blijkt dat zij mijn handtas met alle inhoud afgelopen kerst daar aan de kapstok hebben gevonden... :? :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 19:52

Eeh tsja dat is wel erg straf, jullie gekeken en niet gezien. Bij verhuizing hebben zij hem niet gezien en op de een of andere manier hebben deze mensen je kunnen vinden. *\o/*

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:27

Een keer mn id vlak voor vertrek naar Schiphol kwijt. En ik had m nog zo goed in mn tas gestopt, maar even later spoorloos. Gelukkig kan pap beter zoeken en zat ie veilig en wel diep in de tas. Of laatst de thermometer toen ik griep had. Zocht het doorzichtige hoesje. Ligt altijd op dezelfde plek bij de ehbo spullen. Paar dagen later zoek ik iets anders en heb ik ineens een blauw doosje met thermometer in mn handen.

princie1999

Berichten: 278
Geregistreerd: 02-05-15
Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:44

Mijn sleutels... Alles afgezocht, toen uiteindelijk maar reservesleutels gepakt en daarmee weggegaan. Kom ik thuis, loop ik mijn kamer in en wat ligt daar midden in mijn kamer op de grond? Juist ja, mijn sleutels :Y)

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:12

Da's een goeie trouwens, mijn fietssleutel, met aangehechte rijverenigings-sleutelhanger, is kwijt sinds +/- ons huwelijk eind mei. Ook op alle gebruikelijke plaatsen gezocht, zakken van (regen)jassen nagekeken, maar tot op heden niets gevonden ;(

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:18

Ik heb het eens met een schaar uit de keuken gehad. Spoorloos verdwenen. Dagen later vond ik hem buiten op de grond, vlakbij de achterdeur.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:31

Ik raak mijn paspoorten kwijt...

Een week voor een vakantie kon ik hem echt nergens vinden. Ik heb mij rotgezocht. Gelukkig net op tijd gevonden: in de koektrommel :o?

Later was ik weer mijn ID kwijt, ook een hele speurtocht op touw gezet. En toen ik het op wilde geven, en hem als gestolen wilde registreren, vond ik hem terug: als bladwijzer in een boek dat ik halfgelezen in de kast gezet had.

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:37

Zo met mijn rijbewijs. De een op de andere dag nergens meer mijn rijbewijs kunnen vinden. Een week gezocht. Maar nieuwe aangevraagd. Wat denk je, heb een dag mijn rijbewijs opgehaald trek mijn werkjas aan en wat voel ik mijn rijbewijs in mijn binnenzak.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:38

Ik vervloekte vandaag die rottige kabouters nog!

Ik heb gister een broek gewassen en over de strijkplank gehangen om te strijken. Wil ik vanavond gaan strijken, weg broek! Nérgens te vinden.

Zo ook mijn externe harde schijf met alle vakantiefoto's. Hij heeft een vaste plek en daar leg ik 'm ook altijd netjes terug maar ik ben hem nu al een paar maand kwijt. En daar hoop ik toch wel echt van dat ik die terugvind.

Sokken die hun wederhelft kwijt zijn komen bij ons op het stapeltje "weeskindjes" in de hoop de andere ooit weer terug te vinden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:40

ik weet nu iig dat het niet altijd aan mij ligt.

Sokkenweesjes heb ik hier ook. Maar daar verdenk ik een van de katten van.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:44

Tja, ik ben zelfs soms nog aan het zoeken naar iets wat ik dan gewoon in mijn hand heb, schaar, bril enz. Dus kun je nagaan hoeveel kabouters ik hier in huis heb. Maar ik heb me wel aan proberen te leren om te visualiseren wat ik als laatste gedaan heb met het verdwenen artikel en soms vind ik het nog terug ook!!!

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:50

de huissleutels van mijn ouders.
al een half jaar weg

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:51

Ik heb dat met geld. :') Ik raak briefgeld bijna altijd kwijt.

Maar ook wel fijn sparen, was mijn oude tassen aan het leeghalen en haalde er toch in totaal 230 euro uit. :') Uit een stuk of 10 verschillende tassen. Ik doe het dan blijkbaar in zo'n zijvakje. En van 1 tas zat een scheur in de bekleding? dus het zat tussen dat stof en de buitenkant van de tas in. Vond daar zelf mijn vermiste lip gloss en mijn sleutels die ik dus kwijt was incl. de sleutel van mijn oude auto eraan. :')

Verder ben ik altijd mijn sleutels kwijt en die vind ik ook echt op onlogische plaatsen. Mijn man vraagt mij 4 keer per dag random waar ze zijn. :') En alle 4 de keren vind ik ze op een hele rare plek. In boodschappentasjes, in mijn fiets, in de voordeur, in de vriezer, in de koelkast, in bed, in mijn dochter haar slaapkamer etc.

Was ze net ook kwijt, heb dik een uur gezocht. Alle kamers afgezocht en waar zitten ze? In mijn kontzak. :+

Verder ben ik ook meestal wel de auto kwijt, ik herinner me nooit waar ik hem geparkeerd heb. Heb weleens in paniek ergens gestaan dat mijn rode seicento weg was. Gelukkig was ik met de witte mazda 121 van mijn vriendin. :') Ik belde haar dat ik later was omdat ze auto gestolen was en zo kwamen we erachter dat ik dus de verkeerde auto zocht. :')

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:52

Herkenbaar, gelukkig niet zo vaak :D
20 euro in mijn jaszak gedaan, wil het eruit halen: weg. Nog 3x gevoeld, niks. Dagen later toch weer opzoek, ik voel weer in de jaszak: jahoor daar was hij :P

Mijn moeder was op vakantie haar vest kwijt. We liepen in een stadje en ineens zegt ze: mijn vest is weg, ze droeg hem in haar handen even daarvoor. Dus wij nog terug naar een restaurant waar we hebben gezeten, niks. Halen we de auto uit de garage, we hebben het er nog eens over en het vest ligt ineens naast haar op de stoel. Heel bizar.

En een vriendin van me was haar huis sleutels kwijt. Ze zouden in haar tas moeten zitten, dus die 3x leeg gehaald en op zijn kop gehouden. Paniek, slot van de deur laten vervangen zelfs. Ze voelt een week later in diezelfde tas: jahoor daar zat hij gewoon in een zijvakje :+