De duo, heb je een momentje ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

De duo, heb je een momentje ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 13:51

Ondertussen sta ik al 30 min te wachten tot ik een medewerker kan spreken..

Zucht..

Is er iemand op bokt die ik ook de vragen kan stellen omtreft studiefinanciering/schuldsnering/belastinginkomen vader?

_Zoe

Re: De duo, heb je een momentje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:55

Ik weet zo ongeveer alles wel :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:56

Ik vrees dat je toch echt DUO moet hebben voor het precieze antwoord.

Maar: mijn eerste ingeving:
Als je vader in de schuldsanering zit heeft hij geen geld om ook bij te dragen voor jouw studie. Dan kun je dus wellicht het formulier 'inkomen buiten beschouwing laten' van een van je ouders invullen waarbij je vraagt om het inkomen van je vader buiten beschouwing te laten bij het aanvragen van een aanvullende beurs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:08

Heeft het duo geen boktaccount? Dat dacht ik!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:16

Gewoon blijven hangen, alleen het DUO kan je precieze antwoorden geven. Bokkers roepen vaak wat maar vaak klopt er helemaal niks van.

Ben het trouwens wel met je eens dat het daar belachelijk lang duurt voor je daar iemand aan de lijn hebt en IMO zouden ze daar best wat aan mogen doen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:07

Alles duurt lang bij duo. Ik ben al bijna een jaar aan het proberen mn stufi voor elkaar te krijgen maar het schiet echt niks op.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:15

Same, laatst half uur in de wacht gestaan voor een probleem dat twee minuten kostte om op te lossen. Had mijn aangevraagde overbrugging tussen middelbare school en universiteit niet ontvangen. Komen ze aan "ja we zijn ons ervan bewust dat je dit inderdaad via internet kunt aanvragen, gelijktijdig met je studiefinanciering. Echter zijn we ons er ook van bewust dat deze aanvraag dan niet binnen komt bij ons" _-:(

Is blijkbaar al maanden zo maar die knop kunnen ze niet even verwijderen 8)7 dus maar meteen ouderwets via de post met terugwerkende kracht aangevraagd :')

Het duo.... alleen al de gedachte dat ik nog minstens 4 jaar met ze door moet brengen :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:24

Het duurde vandaag 2 uur voordat er 1 pagina geladen was. poedersuiker.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:31

Hatelijke is dat hè _O- Ben blij dat ik onbeperkt, gratis kan bellen. Drie kwartier in de wacht gaan staan. Ondertussen maar gewoon andere dingen gaan doen, telefoon vertelt wel hoeveel minuten resterend en dat klopt vaak precies.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:31

Het is al jaren ellende daar,zelfs toen het nog de IB groep heette. :\
En helaas zelfs na je studie zit je er nog jaren aan vast.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:02

Hebben ze niet dat bandje met de meest gunstige tijdstippen om op te bellen? Ik heb nooit langer gewacht dan 10 minuten voor ik iemand aan de lijn had. Wel altijd bsn ingevoerd.

Vooral s morgens om een uur of 9-10 gaat het geloof ik snel. Mndagmorgen is alleen niet aan te raden, dan belt iedereen van het weekend.

Waarschijnlijk wil je iets weten over het aanpassen van de peildatum waarmee je vaders inkomen wordt vastgesteld? Er staat wel info over op de website, maar bellen geeft je zekerheid.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:49

Gouden tip die ik kreeg: niet bellen, maar twitteren! Bij DUO, maar ook bij veel andere bedrijven, zitten de beste medewerkers op social media, omdat ze daar niet kunnen blunderen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:17

RusselNuwell schreef:
Gouden tip die ik kreeg: niet bellen, maar twitteren! Bij DUO, maar ook bij veel andere bedrijven, zitten de beste medewerkers op social media, omdat ze daar niet kunnen blunderen.

Maar ik neem aan dat je niet je persoonlijke situatie tot in detail op twitter gaat zetten?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:11

JudithO schreef:
RusselNuwell schreef:

Maar ik neem aan dat je niet je persoonlijke situatie tot in detail op twitter gaat zetten?

Nee, maar bijna alle vragen zijn wel tot iets algemeens te formuleren. Als het gaat om iets waar je een uiteindelijke aanvraag moet doen, dan kun je daar altijd nog je persoonlijke situatie in kwijt.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:25

Tip: bel om 9 uur sochtends! Je hebt dan meestal maar 5 minuutjes wachttijd, dat valt te overleven :D

Hoop dat ondertussen je vraag beantwoord is :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 02:38

En altijd maar weer de vraag of ze ook een écht antwoord hebben op je vraag. :')

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 09:26

Niet echt antwoord gekregen, werd doorverbonden en na 10 min kreeg ik geen gehoor meer...

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:29

Och herkenbaar. Ik heb ook een keer 20 minuten in de wacht gezeten en kreeg vervolgens iemand aan de lijn. M'n vraag gesteld en hij: 'ik ga het even voor je uitzoeken' Dus ik een tijdje in de wacht en ineens tuut-tuut-tuut; was er opgehangen >;)

De laatste keer heb ik een uur met ze aan de telefoon gezeten. Ik ben toen wel 5 keer doorgestuurd voordat ik de juiste aan de telefoon had :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:57

Ik weet niet wat je wilt weten, maar ik heb destijds geregeld (met veel pijn en moeite) dat het inkomen van mijn vader buiten beschouwing werd gelaten. Weet niet of ik je kan helpen?