HBO studieboeken bestellen: waar? & nieuwere druk bestellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

HBO studieboeken bestellen: waar? & nieuwere druk bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 11:21

Ik wil graag deze week mijn boeken gaan bestellen voor HBO Bedrijfseconomie 1e jaars (deeltijd). het gaat om de boeken die hierin vermeld staan: http://www.hva.nl/binaries/content/asse ... r-2016.pdf

Vraag 1: Waar bestellen jullie de studieboeken? En kiezen jullie liever voor nieuw of tweedehands?
Vraag 2:
Ik kwam erachter dat voor 2 boeken een nieuwe druk beschikbaar is, is het verstandig om de nieuwe druk te nemen of toch de druk die school aangeeft? Het gaat om:

‘Ondernemerschap in hoofdlijnen’ | P.O. van der Meer | Noordhoff Uitgevers|
ISBN: 9789001784409
https://www.studystore.nl/p/97890017844 ... oofdlijnen

Basisboek Bedrijfseconomie uitwerkingen | de Boer en Koetzier | Noordhoff Uitgevers |
ISBN: 9789001797775
https://www.studystore.nl/p/97890017977 ... twerkingen

Heb al contact gezocht met de school, maar nog geen reactie mogen ontvangen. Dacht.. Wellicht kan iemand mij verder helpen?

RianneH

Re: HBO studieboeken bestellen: waar? & nieuwere druk bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:25

Beste is de druk van de school aanhouden, zeker als het een oudere druk is. Scheelt veel in kosten. Als je de kosten wil drukken zou ik ook kijken naar tweedehands. Meeste schoolboeken zijn goed onderhouden en zo niet, dan kan je er flink op afdingen.
Voordeel kan je ook halen als je eerst alleen het eerste semester besteld en tegen het tweede semester duidelijk hebt welke boeken er echt besteld moeten worden. Mijn ervaring is dat er vaak boeken op de lijst staan waaruit maar een klein deel wordt behandeld, dan is lenen uit de bieb of kopieëren voordeliger.

Urbanus

Re: HBO studieboeken bestellen: waar? & nieuwere druk bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:29

Ja bij ons werd aangeraden om te wachten tot de colleges met bestellen. Helaas werd dat pas tijdens de colleges verteld en toen was ik al een paar 100 euro armer aan boeken die ik niet gebruikt heb. :D

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:54

lieveli schreef:
Ja bij ons werd aangeraden om te wachten tot de colleges met bestellen. Helaas werd dat pas tijdens de colleges verteld en toen was ik al een paar 100 euro armer aan boeken die ik niet gebruikt heb. :D

Verschilt wel per school, op mijn vorige school was dit inderdaad ook zo maar op mijn huidige school willen ze juist dat je de schoolboeken van tevoren hebt zodat je meteen de eerste les aan de bak kan.

Het beste is misschien om even een mailtje met je vragen te sturen naar een studieadviseur of iemand van je faculteit, zo weet je zeker dat je goed zit! :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:01

kimberley schreef:
lieveli schreef:

Verschilt wel per school, op mijn vorige school was dit inderdaad ook zo maar op mijn huidige school willen ze juist dat je de schoolboeken van tevoren hebt zodat je meteen de eerste les aan de bak kan.

Het beste is misschien om even een mailtje met je vragen te sturen naar een studieadviseur of iemand van je faculteit, zo weet je zeker dat je goed zit! :D

Ik heb Bedrijfskunde MER een jaar gedaan en bij ons waren ze de eerste week niet heel streng. Maar daarna was het simpel, "geen boek = geen les". Heb trouwens ook gemerkt dat je de boeken wel daadwerkelijk gebruikt. Misschien niet in het eerste kwartaal, maar wel in je derde. Vooral met projecten heb je van die kleine boekjes "hoe doe ik onderzoek" etc, echt wel nodig.

Oh en de nieuwe druk: echt wel doen. Docenten gaan er gewoon vanuit dat je de nieuwe druk hebt en bij ons vonden ze onwijs hinderlijk dat er studenten aankwamen met een oude druk. Je kon ook echt niet een antwoord verwachten alsje vroeg welke bladzijde het in druk 5, 6, of 7 was.
En daarbij, als je hw opkrijgt wat op DLWO (leeromgeving van de HvA) staat, en er staat opdrachten maken op blz. 7 en bij jou is het blz. 10 dan heb je zo de verkeerde opdrachten gemaakt.

Ja HvA is streng :)