denken dat je tank lek is.. omdat ie opeens leeg is maar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

denken dat je tank lek is.. omdat ie opeens leeg is maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 21:42

vorige week had ik getankt... ik heb de hele week de auto amper gebruikt.

reed ik net weg was de tank bijna leeg... >;) ik had niks gezien. dus ik denk zal de bezinemeter stuk zijn of is er benzine gejat..

toch even bij een tank station gaan tanken.. maar ik kon de hele tank vol doen. en daarna zat de benzine meter op vol.

ik thuis alles nakijken of er ergens wat gelekt had... niks.

keek ik maar even op de bank.. had ik voor 9 cent getankt... 8)7 Ik kijk altijd wel na het bedrag en dat ding klikte volgens mij ook gewoon dat ie vol was..

of ik ben blond en heb voor 9 cent gaan tanken _O- :oo :Z , of de tankautomaat was stuk. nou heb ik daar wel vaker gestaan dat ie defect was maar dan kreeg ik ook niks.

met wegrijden check ik nooit de benzine meter ik druk alleen de kilometer teller op 0. dus heb het toen niet gezien dat ie nog leeg of vol aangaf
Laatst bijgewerkt door Christiene op 14-08-16 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Re: denken dat je tank lek is.. omdat ie opeens leeg maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:45

Ha ha, wat raar.
Ook raar dat ze daar niks van zeiden toen je ging afrekenen.
Waar ik altijd tank hangt een bordje dat je minimaal zoveel benzine moet afnemen (is nog weinig maar wel een stuk meer dan 9 cent :D )

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 21:51

was een onbemande tankstation en ik neem nooit de bon. ook raar dat je 9 cent kan tanken toch? ik snap er niks van.

denk dat de pomp stuk of leeg was ofzo. :=
Laatst bijgewerkt door Christiene op 14-08-16 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:51

Was het een onbemande pomp waar je op voorhand betaald met de pas? Soms is de voorraad op en tank je inderdaad bizar weinig. Dan slaat hij af omdat de pomp zelf leeg is. :D

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:52

Het zou kunnen zijn dat je niet voldoende saldo op je rekening had staan. Zodra je gaat tanken wordt er een vast bedrag van je rekening gereserveerd voor het tanken, als je niet voldoende op je rekening heb staan dan slaat de tank automatisch af. Wij hebben het vorig jaar een keer gehad tijdens een pinstoring, 3 keer geprobeerd te tanken maar bij beide keren een storing. Geld (ongeveer € 50,-) werd wel gereserveerd dus er werd even € 150,- vast gehouden. En dat natuurlijk altijd aan het eind van de maand en in het weekend.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 21:52

Judith_ schreef:
Was het een onbemande pomp waar je op voorhand betaald met de pas? Soms is de voorraad op en tank je inderdaad bizar weinig. Dan slaat hij af omdat de pomp zelf leeg is. :D

dat verklaard het.. dat kan dus ook echt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:55

Ik heb ook wel eens dat hij afslaat maar dat is bij onze aygo. Op een of andere manier is daar iets dat het fout door komt op de pomp. Haal de slang iete verder omhoog en dan slaat hij niet meer af

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 21:57

vilheide schreef:
Het zou kunnen zijn dat je niet voldoende saldo op je rekening had staan. Zodra je gaat tanken wordt er een vast bedrag van je rekening gereserveerd voor het tanken, als je niet voldoende op je rekening heb staan dan slaat de tank automatisch af. Wij hebben het vorig jaar een keer gehad tijdens een pinstoring, 3 keer geprobeerd te tanken maar bij beide keren een storing. Geld (ongeveer € 50,-) werd wel gereserveerd dus er werd even € 150,- vast gehouden. En dat natuurlijk altijd aan het eind van de maand en in het weekend.

dat had ik wel, maar dat kan dus ook. vroeg me dat al eens af of je ook kan tanken als je er niks hebt opstaan. dat kan dus niet. leer ik ook nog wat bij vandaag

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:59

joyce83 schreef:
Ik heb ook wel eens dat hij afslaat maar dat is bij onze aygo. Op een of andere manier is daar iets dat het fout door komt op de pomp. Haal de slang iete verder omhoog en dan slaat hij niet meer af

Dit heb ik inderdaad ook wel eens met mijn C1! Slang iets omhoog en dan tankt ie wel gewoon, heel apart

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:01

Maar als bij het tanken de bezinetank bijna leeg is en na het tanken bijna vol is dat toch geen fout van de pomp als je echt maar 9 cent getankt hebt? Dan zou ik eerder denken aan een kapot metertje in de auto zelf.

xMyrth

Re: denken dat je tank lek is.. omdat ie opeens leeg is maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:12

Voor 9 cent heb je de tank maar een halve seconde in hoeven houden ofzo.
Je weet toch wel of je een paar minuten hebt staan tanken of 3 seconden? :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 22:19

ik heb een paar minuten staan tanken en hij maakte herrie. dan moet ik em niet hebben horen afslaan bij 9 cent..
maar dat mis je ja niet zomaar. ik tank zo vaak en heb dit nog nooit gehad.

ik heb wel eens dat je dat ding indrukt en dan gaat die teller niet lopen. of doe je hem inderdaad anders wat mensen hierboven ook wel eens hebben.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 14-08-16 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:21

Oke nu snap ik het ook niet meer :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:24

stond er naast je iemand ook te tanken? dat je daar het geluid van hoorde en dacht dat het jouw pomp was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:25

Kan perfect. Kleine storing en hij maakt wel herrie, maar komt niets of maar een miniem iets uit. Na een paar minuten slaat hij idd zelf af omdat de transactie al x aantal seconden bezig is zonder progressie :) Werk bij Texaco, vandaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:26

Hier is het soms ook wel eens dat je continue opnieuw de pomphendel in moet drukken omdat hij continue afslaat, en bij mijn scooter gaat die slang zo ver in mijn tankje dat hij na een kwart tank al afslaat omdat hij dan benzine raakt. Dan moet ik echt zelf kijken hoe vol hij is en de slang er verder uithalen...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 22:34

DeMolenhoek schreef:
Kan perfect. Kleine storing en hij maakt wel herrie, maar komt niets of maar een miniem iets uit. Na een paar minuten slaat hij idd zelf af omdat de transactie al x aantal seconden bezig is zonder progressie :) Werk bij Texaco, vandaar :)

ah dank je.. het kan dus wel.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:37

vilheide schreef:

Herkenbare situatie. Hebben we hier ook wel eens gehad. Super frustrerend!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 07:28

Dan is denk ik de benzinemeter van je auto stuk. Jij geeft zelf al aan dat je vorige week getankt hebt en de auto daarna amper hebt gebruikt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:09

Of de meter stuk is daar kom je nu dan achter. Als je nu zeker weet dat er genoeg liters in zijn gegaan en je drukt de dagteller op 0 dan zie je vanzelf of de meter wel of niet zakt.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:35

Danique schreef:
Hier is het soms ook wel eens dat je continue opnieuw de pomphendel in moet drukken omdat hij continue afslaat, en bij mijn scooter gaat die slang zo ver in mijn tankje dat hij na een kwart tank al afslaat omdat hij dan benzine raakt. Dan moet ik echt zelf kijken hoe vol hij is en de slang er verder uithalen...

Dat heeft te maken met de benzine dampen uit je benzine tank.
Als je benzine hebt ver-reden en je tank is bijna leeg, blijven er dampen over in de (afgesloten) tank.

Op het moment dat je gaat tanken, loopt er benzine in de tank en willen de gassen eruit. Dat gaat via je tankdop naar buiten. Als je een kleiner tank gaatje hebt, is die al gevuld met het handvat waar je mee tankt en door de druk slaat tie af op de dampen alsof het benzine is. (pomp denkt dat je tank al vol is.)

Iets terug halen dus, dan kunnen de dampen eruit en de benzine erin.
Wel oppassen met het laatste beetje.....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:41

Pak even een stukje w.c papier, rol dat op en hang hem in je tank. weet je of er benzine in zit. als hij vol is zal je hem maar een klein stukje in de tank hoeven hangen. wel goed vasthouden natuurlijk.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:51

Geen wc papier ! dat is gemaakt om meteen uit elkaar te vallen als het vochtig wordt. Dat is niet best voor je tank.
stuk katoen is dan beter.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:45

Whahaha, ik vind het best knap dat je dat niet doorhad _O-