Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik heb toen ook een aantal docenten gesproken.

Ine23 schreef:Of je moet overwegen naar België te gaan voor je studie
https://www.uantwerpen.be/nl/onderwijs/ ... e/profiel/
Iemand uit mijn middelbare school is het gaan studeren, maar ik heb geen contact meer met deze jongen. Ik zag onlangs nog wel foto's voorbij kan van de UA met daarop de afgestudeerden, het is inderdaad een klein groepje maar dat lijkt me allen maar leuk en positief.
Chocopasta schreef:Als je een studie doet die niet (voldoende) aansluit, is er dan geen traject mogelijk met een premaster waardoor je wel toegang krijgt?
Imre schreef:Er staat dat je bij voorkeur die minor hebt gevolgd, niet als harde eis zo te zien. De studieadviseur van de betreffende opleiding kan je alles vertellen over de toelatingseisen en mogelijke voortrajecten. Zie http://student.uva.nl/mcons/contact/stu ... isers.html
Citaat:A university Bachelor’s degree
The programme is open to students with a Bachelor’s degree from the UvA, or an equivalent recognised degree from another university, in:
the humanities, preferably with a minor in Conservation and Restoration;
the sciences, preferably with a minor in Conservation and Restoration.
Bachelor’s degrees in Art History, Cultural Studies, History, Archaeology, Materials Science and Chemistry provide a particularly suitable basis, but the Examinations Board may also regard other degree certificates as being suitable.
Imre schreef:Iets met kunst en cultuur zo te zien, inderdaad, of iets in de scheikundige hoek (sciences). Maar dat is een voorkeur, je kan met een andere achtergrond en een aansluitend vakkenpakket ook toegang krijgen, maar dat moet je dan bijvoorbeeld eerst laten beoordelen door de toelatingscommissie. Ook daar kan de studieadviseur je meer over vertellen. Ik werk bij de universiteit in Groningen, ik vermoed dat onze bachelor sociale geografie bijvoorbeeld ook toegang geeft.Citaat:A university Bachelor’s degree
The programme is open to students with a Bachelor’s degree from the UvA, or an equivalent recognised degree from another university, in:
the humanities, preferably with a minor in Conservation and Restoration;
the sciences, preferably with a minor in Conservation and Restoration.
Bachelor’s degrees in Art History, Cultural Studies, History, Archaeology, Materials Science and Chemistry provide a particularly suitable basis, but the Examinations Board may also regard other degree certificates as being suitable.