Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shanna schreef:Digitaal hoge resolutie is bij mij sowieso duurder dan een afdruk, omdat je digitaal in hoge resolutie zelf kan afdrukken zovaak je wilt in welk formaat je wilt. Ik dacht zelf ook digitaal op socialmedia formaat met logo aan te bieden voor de laagste prijs? Geen idee of mensen dat ook zouden afnemen overigens. (Ik zelf zou dat bijvoorbeeld al niet doen.) Meer om de prijs gunstig te houden.
Ik zet de foto's in een beveiligde omgeving online, en daar kunnen mensen zelf bepalen of ze hun foto's bestellen en in welk formaat afgedrukt of welke resolutie digitaal.
Echter is een startprijs bepalen best lastig dus super bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Wilawander schreef:Heb onlangs van een wedstrijd met mijn hond foto's besteld bij een fotograaf die ook paarden doet. Heb voor 30 foto's 65 euro betaald. Geschikt voor 13 x 18 afdrukken, groter helaas niet dan was ik nog meer kwijt.
Ik heb ook van clinics en wedstrijden nog een DVD met veel foto's voor 35 Euro, zonder logo. Maar dat was dan ook een fotograaf die je zelf inschakelde of reserveerde dus eerder een shoot.Urielle schreef:Wilawander schreef:Heb onlangs van een wedstrijd met mijn hond foto's besteld bij een fotograaf die ook paarden doet. Heb voor 30 foto's 65 euro betaald. Geschikt voor 13 x 18 afdrukken, groter helaas niet dan was ik nog meer kwijt.
een shoot die je zelf afspreekt is goedkoperIk heb ook van clinics en wedstrijden nog een DVD met veel foto's voor 35 Euro, zonder logo. Maar dat was dan ook een fotograaf die je zelf inschakelde of reserveerde dus eerder een shoot.
Maar volgens mij ging het om losse foto's op een evenement kopen, die de fotograaf die daar de hele dag stond heeft gemaakt, of begreep ik de vraag nu verkeerd?
Shanna schreef:Het gaat in dit geval overigens niet om een wedstrijd maar meer een (meerdaagse) clinic. Ik ben de enige (ingehuurde) fotograaf. De foto's zet ik op een afgeschermde site online waar de deelnemers een wachtwoord voor krijgen en vervolgens zelf kunnen kijken en bestellen. Dit blijft een paar weken zichtbaar, dus ze hoeven niet direct te beslissen.
Websites van anderen vind ik verdomd moeilijk te vinden omdat ik niet bekend ben in dat segment van de paardensport/ fotografie. Mijn collega-fotografen helaas ook niet.
)