Prijs paarden(sport) foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Prijs paarden(sport) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:15

Ik ben opzoek/ benieuwd wat een gangbare prijs is voor paarden(sport) foto's per foto. Dan bedoel ik dus foto's die bij evenementen / (onderlinge) wedstrijden gemaakt worden waarbij je als ruiter/ eigenaar zelf kan bepalen of je de foto's wel of niet af neemt. Zowel voor afdrukken als digitale bestanden zou ik het willen weten.

Helaas ben ik op dit gebied zelf geheel onbekend, zowel als ruiter als als fotograaf, en ken ik verder ook niemand die dit wel weet. Ik hoop dat er hier ruiters of fotografen zijn die hun prijzen met mij willen delen!

Ook ben ik wel benieuwd wat jullie persoonlijk een goede/ eerlijke prijs per foto vinden. Zowel voor een afdruk (normaal formaat) als digitaal bestand?

troi

Re: Prijs paarden(sport) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:40

Ik heb ook 0 ervaring en dus geen referentiekader maar zou als ruiter best 5 euro willen betalen voor een mooie foto, wel digitaal en in nette resolutie zodat een afdruk op posterformaat goed mogelijk is.

En nu ben ik heel erg benieuwd of mijn gok boven of onder 'normale' prijzen ligt.

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:55

Op internationale concoursen betaal je makkelijk 25 euro of meer per foto. Die zijn dan echter wel van professionele, bekendere fotografen. Ik vind dat echter geen leuke prijzen, dus mocht ik ooit van groom naar ruiter promoveren zal ik niet snel een foto van hen kopen, of ze moeten heel bijzonder zijn voor een keertje.

Voor een onderlinge/basissport wedstrijd weet ik het niet, maar denk ik dat 5/7 euro een leuke prijs is. Dan zou ik persoonlijk in ieder geval een paar foto's kopen als er wat moois tussen zit.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 06:27

Vaak betaal voor een afdruk, dat is toch al gauw 10 euro per foto

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 06:57

Ik heb bij het springen het minste betaald : 8 tot 10 euro. Bij dressuur vaak tussen de 10 en 15. Het duurste tot dusver was 25 euro voor een 10x15 afdruk, op een oefencross.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:16

En voor digitaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:24

Digitaal hoge resolutie is bij mij sowieso duurder dan een afdruk, omdat je digitaal in hoge resolutie zelf kan afdrukken zovaak je wilt in welk formaat je wilt. Ik dacht zelf ook digitaal op socialmedia formaat met logo aan te bieden voor de laagste prijs? Geen idee of mensen dat ook zouden afnemen overigens. (Ik zelf zou dat bijvoorbeeld al niet doen.) Meer om de prijs gunstig te houden.

Ik zet de foto's in een beveiligde omgeving online, en daar kunnen mensen zelf bepalen of ze hun foto's bestellen en in welk formaat afgedrukt of welke resolutie digitaal.
Echter is een startprijs bepalen best lastig dus super bedankt voor alle reacties tot nu toe!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:12

Shanna schreef:
Digitaal hoge resolutie is bij mij sowieso duurder dan een afdruk, omdat je digitaal in hoge resolutie zelf kan afdrukken zovaak je wilt in welk formaat je wilt. Ik dacht zelf ook digitaal op socialmedia formaat met logo aan te bieden voor de laagste prijs? Geen idee of mensen dat ook zouden afnemen overigens. (Ik zelf zou dat bijvoorbeeld al niet doen.) Meer om de prijs gunstig te houden.

Ik zet de foto's in een beveiligde omgeving online, en daar kunnen mensen zelf bepalen of ze hun foto's bestellen en in welk formaat afgedrukt of welke resolutie digitaal.
Echter is een startprijs bepalen best lastig dus super bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Ik geen interesse hebben in een afdruk enkel in digitaal (ik doe niet aan fotoalbums dus dat raak ik toch maar kwijt, zonde). En dan wil ik ook een hoge resolutie. Tegen logo heb ik geen bezwaar mits het in een hoek staat en niet erg groot is. Maar ik zou voor een foto (digitaal dus) ook niet meer dan 5 euro willen betalen. Dan liever een gratis foto met mobiel geschoten door 1 van mijn vrienden aan de bakrand.

Puur voor interesse,wat zijn reguliere prijzen voor 1 hoge resolutie digitale foto?

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:06

10 euro betaal je vaak voor een hoge resolutie digitale foto zonder logo. van een hobby fotograaf. De proffesionele evenement fotografen hebben hogere prijzen.
Ik koop vaak niet deze bestanden omdat afdrukken goedkoper is en ik het digitale bestand vaak enkel op fb of insta gebruik. Dan voldoet een 2,00 lage resolutie foto prima

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:11

Heb onlangs van een wedstrijd met mijn hond foto's besteld bij een fotograaf die ook paarden doet. Heb voor 30 foto's 65 euro betaald. Geschikt voor 13 x 18 afdrukken, groter helaas niet dan was ik nog meer kwijt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:01

Ik zou ook liever een mooie foto hebben gewoon op lage resolutie, leuk voor facebook insta etc. Als ik hem echt mooi vind (wat meestal niet is op cc, zijn toch vaak wat 'standaard' ) heb ik daar best een paar euro voor over :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:08

ED → STW

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:27

Wilawander schreef:
Heb onlangs van een wedstrijd met mijn hond foto's besteld bij een fotograaf die ook paarden doet. Heb voor 30 foto's 65 euro betaald. Geschikt voor 13 x 18 afdrukken, groter helaas niet dan was ik nog meer kwijt.

een shoot die je zelf afspreekt is goedkoper :j Ik heb ook van clinics en wedstrijden nog een DVD met veel foto's voor 35 Euro, zonder logo. Maar dat was dan ook een fotograaf die je zelf inschakelde of reserveerde dus eerder een shoot.
Maar volgens mij ging het om losse foto's op een evenement kopen, die de fotograaf die daar de hele dag stond heeft gemaakt, of begreep ik de vraag nu verkeerd?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:37

Lastig.
3 euro mooie prijs. Maar heb paar keer foto gekocht waar bij achter af de kwaliteit verschikelijk tegen viel en zonde van het geld.

Sinds dien koop in niet zo snel een foto en gelukkig nog genoeg mensen die voor niks doen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:44

Ik denk dat het 1 en ander ook wat afhankelijk is van wat voor evenement
Bij de SGW zijn de foto's vaak wat duurder dan bij een 'reguliere' dressuur wedstrijd

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:47

6 euro per foto is normaal. 4 euro per foto is leuk. (Nationaal concours)

Sgw vaak goedkoper, 3/4 euro!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:42

Urielle schreef:
Wilawander schreef:

een shoot die je zelf afspreekt is goedkoper :j Ik heb ook van clinics en wedstrijden nog een DVD met veel foto's voor 35 Euro, zonder logo. Maar dat was dan ook een fotograaf die je zelf inschakelde of reserveerde dus eerder een shoot.
Maar volgens mij ging het om losse foto's op een evenement kopen, die de fotograaf die daar de hele dag stond heeft gemaakt, of begreep ik de vraag nu verkeerd?

nee zo begreep ik de vraag ook. Mijn antwoord ging ook over een evenement.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:04

Ik bedoel inderdaad een evenement, dus niet dat de fotograaf voor 1 ruiter wordt ingehuurd.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:09

Ik zou zelf voor een foto van een springparcours 3-6 euro willen betalen, wel afhankelijk van kwaliteit en ook een beetje service, ik zou bijvoorbeeld graag willen kiezen welke foto ik wil en ze dus even willen zien. Dan heb ik 3-4 over voor een digitaal bestand, en 5-6 voor een afdruk op gewoon fotopapier en het gewone fotolijstjes maatje.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 00:36

Zoek op wat anderen doen, dat staat vaak wel online. Dan heb je een referentie.

Ik vind het heel erg afhangen van de kwaliteit en de foto, wat ik zou betalen. De 'perfecte' foto zou mij best wat waard zijn. Ik rijd trec en relatief weinig wedstrijden. Dat maakt ook nog uit, wellicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:20

Het gaat in dit geval overigens niet om een wedstrijd maar meer een (meerdaagse) clinic. Ik ben de enige (ingehuurde) fotograaf. De foto's zet ik op een afgeschermde site online waar de deelnemers een wachtwoord voor krijgen en vervolgens zelf kunnen kijken en bestellen. Dit blijft een paar weken zichtbaar, dus ze hoeven niet direct te beslissen.

Websites van anderen vind ik verdomd moeilijk te vinden omdat ik niet bekend ben in dat segment van de paardensport/ fotografie. Mijn collega-fotografen helaas ook niet.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:32

Als je met een clinic of dergelijke staat kun je ook overwegen om een pakket van meerdere foto's aan te bieden. Zelf doe ik liever 10 foto's tegelijk klaar maken, dan elke keer 1.
Daarom bied ik van evenementen 3 foto's voor de prijs van 2 aan als het om digitaal gaat.
Eerder heb ik weleens een dag ergens gestaan en dan deed ik ook wel bijvoorbeeld 10 foto's voor een bedrag of 25 foto's bijvoorbeeld. Maar goed, voor mij is het pure hobby, dus zo ga ik er ook mee om.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:45

Ik vraag 5 euro per foto, digitaal doorgestuurd op hoge resolutie met en zonder copyright. Aan prints doe ik niet.. lijkt mij veel te ingewikkeld! Ik zorg wel dat ik per combinatie een stuk of drie foto's heb, als het maar 5 euro is gaan ze al snel die 3 foto's dan ook bestellen. In principe zou ik meer kunnen vragen, eerder richting de 10/15 maar wil iedereen de kans geven om een leuke herinnering te hebben. Er steekt wel heel veel tijd in vind ik persoonlijk
Wat ik ook doe is ze uploaden in een flickr album, dat ze ze kunnen aanklikken en ze de foto in hoge resolutie kunnen bekijken, maar niet downloaden.. Ik zet ze niet graag op mijn Facebook pagina.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:59

Shanna schreef:
Het gaat in dit geval overigens niet om een wedstrijd maar meer een (meerdaagse) clinic. Ik ben de enige (ingehuurde) fotograaf. De foto's zet ik op een afgeschermde site online waar de deelnemers een wachtwoord voor krijgen en vervolgens zelf kunnen kijken en bestellen. Dit blijft een paar weken zichtbaar, dus ze hoeven niet direct te beslissen.

Websites van anderen vind ik verdomd moeilijk te vinden omdat ik niet bekend ben in dat segment van de paardensport/ fotografie. Mijn collega-fotografen helaas ook niet.

De laatste clinic die ik reed was een CD ROM met ongeveer 25 foto's voor 35 euro <<)
Daar mag ik dan weer helemaal niet over klagen (trekt die belachelijk hoge prijzen voor wedstrijdfoto's weer een beetje recht :P )