Hulp gevraagd over BBL opleiding!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Hulp gevraagd over BBL opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 12:14

Goedemiddag,

ik zou dit schooljaar beginnen met de opleiding manager retail niveau 4 ( al aangenomen en een stagebedrijf ) het bedrijf waar ik zou werken heb ik eerder gewerkt en was geen probleem qua werken voor 3 jaar. Helaas heeft het bedrijf nu een financiele klap gehad waardoor de deuren moeten sluiten..

School begint 6 september.. wat moet ik nu ? Ik ben nu 21 jaar oud en heb eigelijk geen zin om nog een jaar te wachten tot ik een studie kan beginnen.

BOL studie zou ik best willen doen alleen mijn spaargeld is 0 euro..

Op dit moment vind ik BOL het beste om te doen.. alleen BBL verdien ik wel geld mee..

Ik hoop op advies of tips..

Edit : er zijn bijna geen BBL bedrijven meer in de buurt voor manager retail. Maar die zitten 20 km verderop en met de fiets/brommer is dat niet te doen. ( Andere opleiding maybe ?)

Maureen_M

Re: Hulp gevraagd over BBL opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:24

Ik ga toevallig dezelfde opleiding doen als jij :)

Ik zou zelf voor de BBL opleiding gaan. Werken en studeren is een erg fijne combi en daarnaast moet je er inderdaad rekening mee houden dat je zonder spaargeld dus niks achter de hand hebt... dat is een vervelende start

Heb je alle bedrijven op www.stagemarkt.nl al nagetrokken

En vooral, NIET veeleisend zijn. Zorg dat je zsm een stageplaats vind, of je het nu leuk daar vind of niet. In de schoolperiode mag je van bedrijf switchen zonder dat je al je uren kwijt bent. Dan kun altijd nog een ander bedrijf zoeken als je het huidige bedrijf echt niks vind

Heel erg veel succes!!

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 12:28

Maureen_M schreef:
Ik ga toevallig dezelfde opleiding doen als jij :)

Ik zou zelf voor de BBL opleiding gaan. Werken en studeren is een erg fijne combi en daarnaast moet je er inderdaad rekening mee houden dat je zonder spaargeld dus niks achter de hand hebt... dat is een vervelende start

Heb je alle bedrijven op http://www.stagemarkt.nl al nagetrokken

En vooral, NIET veeleisend zijn. Zorg dat je zsm een stageplaats vind, of je het nu leuk daar vind of niet. In de schoolperiode mag je van bedrijf switchen zonder dat je al je uren kwijt bent. Dan kun altijd nog een ander bedrijf zoeken als je het huidige bedrijf echt niks vind

Heel erg veel succes!!

He dat wist ik niet ! Bedankt !

Maureen_M

Re: Hulp gevraagd over BBL opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:29

Graag gedaan :)

Er zijn ontzettend veel bedrijven die BBL leerlingen aannemen, echter zijn het niet altijd de leukste bedrijven. Je kunt deze stages ook bij supermarkten en dergelijke volgen, en bij supermarkten is over het algemeen altijd wel werk te vinden!!

Ik zou in ieder geval nu niet meer gaan switchen van opleiding. Dadelijk ga je misschien iets doen wat je niet leuk vind of erger, je word niet aangenomen bij een andere opleiding. Dan zit je weer een jaartje stil...

Tevens, mijn school heeft een verkort traject. Als je je opdrachten op tijd af hebt en je werktempo goed opschroeft kun je binnen 1 (!) jaar je diploma al behalen!