Metalen lockerkast opknappen/pimpen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Metalen lockerkast opknappen/pimpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 09:18

Vorige week heb ik via marktplaats een beige metalen lockerkast gevonden (en opgehaald). Alleen, de kleur is zooooo saaaaai. De kast staat bij mij op het overloop en het is de bedoeling dat er handdoeken e.d. in komen te liggen (mijn badkamer is inieminie). De kast zelf is ca 1.85 hoog, 35 cm breed en 50 diep. Momenteel zit er 1 legplankje in en een stang met haakjes. Deze wil ik naar beneden halen en er moet eigenlijk nog een legplank in. De kast is in goede staat, zeer weinig roest. Alleen het deurtje klemt (ergens) een beetje.

Nu wil ik deze gaan opknappen/pimpen, maar heb geen idee hoe en wat. Zijn er hier mensen die dit al eens eerder hebben gedaan of zijn er sites waar ik inspiratie kan opdoen?

Nant

Re: Metalen lockerkast opknappen/pimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:21

Ik zou hem denk wit schilderen of spuiten en de metalen plankjes vervangen voor houten plankjes.
Evt kun je het deurtje er uit halen en losse spulletjes in mandjes doen(van bijv ikea doen) en de handdoeken netjes opgestapeld neerleggen.

Je kunt ook de deur halveren tot de hoogte van een plank, zodat je er niet in kijkt, achter het deurtje kun je dan losse spullen zetten en in het open gedeelte de handdoeken of een leuke accessoire.
Zoiets, maar dan de bovenkant even wegdenken.
http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/0000108 ... it-bpc.jpg

Beetje dit idee:
https://c625951.ssl.cf3.rackcdn.com/pro ... andjes.jpg

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:22

Goed ontvetten, licht opschuren met middelfijn schuurpapier, nomaals ontvetten. En dan in de gewenste kleur schilderen/spuiten.