Ik vraag me dit na afgelopen nacht oprecht af.
Rond 3:30 word ik wakker van het gepiep van een brandalarm, duidelijk niet die van mij. Het eerste wat er door me heen gaat is "wie staat er nu op dit tijdspunt te koken?!

Dus ik trek een ochtendjas aan en ga poolshoogte nemen. Trek de deur naar de gezamenlijke gang open, en zie meteen dat het foute boel is, brand! Onze hoofddeur staat in lichterlaaie. Ik ren terug naar binnen, grijp mijn telefoon en terwijl ik met 112 bel begin ik op de deuren van de buren te bonzen. Ik roep nog een aantal keer hard 'BRAND', en word dan door 112 dringend verzocht om het gebouw te verlaten. De buurtjes hebben de boodschap gelukkig inmiddels begrepen.
Een doodnormale reactie van mezelf, vond ik.
Buiten vroeg ik mijn buurtjes of ze het alarm niet gehoord hadden? Dat hadden sommigen inderdaad niet, 3 anderen wel. Tot mijn grote verbazing is geen 1 van die drie gaan kijken wat er aan de hand was. 1 had zelfs oordopjes ingedaan en had zich nog eens lekker omgedraaid.
Dus vandaar mijn verbazing, en ik vraag me oprecht af, hoe reageer jij als het brandalarm afgaat?
Een ziekte twist aan het verhaal, de brand is aangestoken. Echt te ziek voor woorden dat je je medemens zo in gevaar brengt. Maar dat is een ander onderwerp