Nieuwe telefoon, maar welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Nieuwe telefoon, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 20:05

Hoi bokkers,
Na een lang en vredig leven is er een einde gekomen aan mijn Oneplus One. Ik was hier altijd heel tevreden over, dus zoek nu weer zoiets. Helaas heb ik zelf echt nul verstand van dit soort dingen, vandaar dat ik jullie hulp vraag.
Ik zoek:
- stevige telefoon (liefst met dat harde/ moeilijk breekbare glas)
- een accuduur van langer dan 1 dag
- het liefst een wat groter formaat
- geen traag sloom haperend ding
- geen iPhone
- verder qua prijs tot 300 euro
De oneplus one is helaas niet meer te koop, anders had ik die zo weer gekocht. Verder las ik wat over de Huawei P8 Lite, maar die trekt blijkbaar krom? En de Samsung galaxy J5 heeft volgens de reviews een dramatische accuduur.
Help? :D
Groetjes Lieke

Yunomi

Re: Nieuwe telefoon, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:07

Waarom ga je niet voor 1 van de nieuwere One Plus telefoons?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 20:09

Yunomi schreef:
Waarom ga je niet voor 1 van de nieuwere One Plus telefoons?

Omdat ik van de nummer 2 slechte dingen heb gehoord, en de nummer 3 vind ik te duur.. Verder vind ik het vervelend dat de levertijd daar zo lang is, aangezien ik nu helemaal niks heb wil ik het liefst wel binnen 2 dagen een telefoon kunnen hebben. Als er geen andere opties zijn is dat evt een optie, maar liever niet.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:13

Ik heb een Samsung A5 2016 model.
Ik vind het een fijne telefoon.
Ook al een paar keer op de grond geklettert en hij is nog steeds heel :P

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:21

Ik heb een paar HTC's gehad waar ik erg tevreden over was, qua bouw iets meer solide dan Samsungs en qua OS vond ik ze veel fijner. Ben wel echt een telefoonsnob en ik wil graag nieuwnieuwnieuw, maar het vlaggenschip van HTC was mij te groot toen ik mocht verlengen. Toch maar voor de iPhone gegaan :+

Die accuduur is trouwens wel een dingetje.. Mijn vent heeft een Lumia (Microsoft) en daar doet ie met gemak 2 dagen mee, maar hij doet er niet zo heel veel mee heb ik het idee. Geen FB ofzo in ieder geval..

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:23

Motorola Moto G (2015) 16 GB?

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:30

Zelf heb ik de Motorola Moto 4G, kost ongeveer 230,-. 16 GB en is het nieuwste model in de Moto G serie. De batterijduur is langer dan een dag en is een makkelijke mobiel in het gebruik. Daarnaast is de mobiel ook nog waterafstotend, ook handig. Maar nog niet uitgeprobeerd :P

Zelf vind ik het wel een erg leuke en handige mobiel voor dat geld!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:38

Ik kan je de Motorola E 2015 adviseren. Fijn toestel met een zeer lange batterijduur ( met gemak twee dagen regelmatig online) en zacht geprijsd (115) voor een toestel dat alles kan en ook 4G heeft. Het scherm is 4,5 inch. Deze Moto werkt bij mij en anderen in mijn omgeving al geruime tijd perfect. De reviews op internet zijn ook top. Het enige nadeel is dat hij geen flitser heeft maar echt, hij is verbazingwekkend goed en stabiel dus een aanrader!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:43

Ik heb nu de LG G4S en ik ben erg tevreden :) (hiervoor een Motorola Moto G gehad en die stuk laten vallen, enorm van gebaald want dat was ook een hele fijne telefoon!)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:47

Wel 350 euro, maar bevalt goed.. wellicht dus het overwegen waard.. Samsung galaxy s5 Neo.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 22:09

Wow wat wel reacties! Bedankt!

Die Motorola moto G lijkt me een goede! Ik ga deze even in de winkel bekijken. Heeft iemand ervaring met laten vallen, is ie stevig?

De LG G4s staat van op tweakers dat de accuduur toch net aan het einde van de dag haalt, dat vind ik een groot minpunt helaas. Hoe is die ervaring bij jou?

Jeanine, bedoel je de Motorola moto g4 plus? Die ziet er ook erg goed uit! Heeft de zo'n led-lampje voor meldingen?

Welke HTC'S heb jij gehad neej?

Ik heb liever eentje die 5 inch is en wel een flitser, toch bedankt voor je reactie JPS!

Volgens mij heb ik iedereen gehad :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:10

Ik heb een HTC sensation XE en een van de eerste one modellen gehad. En een paar maanden lang een hero, is echt heel erg lang geleden hahahaha.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:37

liekec schreef:
Wow wat wel reacties! Bedankt!

Die Motorola moto G lijkt me een goede! Ik ga deze even in de winkel bekijken. Heeft iemand ervaring met laten vallen, is ie stevig?

Jeanine, bedoel je de Motorola moto g4 plus? Die ziet er ook erg goed uit! Heeft de zo'n led-lampje voor meldingen?

Volgens mij heb ik iedereen gehad :+

Toevallig heb ik mijn Motorola moto G4 vandaag laten vallen, maar niets mee aan de hand. Maar ik heb er dan wel een hoesje om. Zo eentje om precies te zijn: https://www.gsmpunt.nl/hoesjes/hybrid-m ... sje-grijs/

Je hebt de Motorola Moto G4 en de G4 plus, bij de plus heb je een vingerafdruk ontgrendel optie en iets meer megapixel camera. Door deze 2 dingen kost de G4 plus 40,- meer als de gewone G4.
De G4 heeft geen lampje voor meldingen voor berichten. Wel "activeert" je scherm dan deels, maar dan op een hele batterij zuinige manier.

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:52

Ik heb nu de lg g3s en ben er heel tevreden over. Laat hem regelmatig (lees: dagelijks) vallen en na meer dan een jaar nog geen scheurtje te bekennen. Ook gaat de batterij erg lang mee maar het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe vaak je op de telefoon zit.

Hiervoor had ik een lg optimus l9 en dat was ook een erg fijne telefoon.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:56

Als je een beetje hetzelfde wil als de One Plus zou ik kijken naar een Nexus 5x!

Ik heb hem ook aangeschaft en ben zeer tevreden. Nexus wordt qua telefoon gemaakt door LG maar de software is van Google. Er staat dus ook geen verdere vooringestalleerde rommel zoals bij een Samsung wel het geval is bijvoorbeeld.

Kost €300, 5,2" en je weet zeker dat je als eerste de nieuwste Android updates krijgt (tenzij er een nieuwe Nexus komt), maar Google blijft investeren in de Nexus-serie dus blijft up-to-date!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 10:46

Janine, bedankt voor het testen :+ ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt en voor de motorola moto g4 ga. Gelijk wel een goed hoesje erbij bestellen inderdaad :D

Nicole, ik vind die google telefoons een beetje ingewikkeld qua besturingssysteem.. Hoe stevig is die?

Ik ga ook nog even kijken naar die LG telefoons.
Bedankt!

Edit: waar kan ik die motorola moto g4 kopen? Heb voorkeur voor een nederlandse site die zsm levert..

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:52

Ik ben heel tevreden over de Samsung Galaxy S5!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:35

liekec schreef:
Nicole, ik vind die google telefoons een beetje ingewikkeld qua besturingssysteem.. Hoe stevig is die?

Je oneplus draait als het goed is Android met Cyanogenmod; de Nexus draait stock Android en dat werkt nagenoeg hetzelfde ;) Motorola's draaien overigens ook stock Android. Samsung en HTC (en volgens mij ook Sony) draaien allemaal ook Android, maar leggen daar zelf een grafische interface overheen; maar in beginsel zijn het allemaal Android telefoons :)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:52

Nexus is heel stevig! Ik heb mijn G2 al twee keer stuk gemaakt haha, de Nexus tot dusver nog niet!

Nexus heeft inderdaad stock-Android, dus de puurste Android ervaring die er is. Geen troep erbij zoals ik al zei (m'n broer had bijvoorbeeld op een S6 Snapchat voor-ingestalleerd).

In principe zou Nexus dus de makkelijkste Android moeten hebben, omdat LG/Samsung er nog troep bij op gooit.

Edit; Google is degene die Android maakt. Nexus is de telefoon waarop dit in de puurste vorm is terug te zien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:58

Ik heb de huawei p8 lite, ik ben hiervoor gegaan omdat hij lekker goedkoop is en mijn telefoons vaak na een half jaar al aan vervanging toe zijn (iets met onhandig en vaak laten vallen :o ) Ik vind het een prima telefoon. Voor dat geld kun je natuurlijk niet het beste van het beste krijgen, maar ik vind hem prima voor hoe ik hem gebruik (whatsapp, facebook, foto's maken, bokken, e.d.)

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:10

Ik heb sinds een maand of 3 de J5, ben er erg tevreden over. Kan 2 dagen met een accu doen bij normaal gebruik.

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:11

Ik heb de nokia lumia 950 xl als ik het goed heb met redelijk goedkope abbonement , ben er zeer tevreden over zoals de meeste recensies. Mooi groot werkt prima! En zeer goede camera! Lg slechte ervaringen mee zal ik nooit meer kopen, ook met htc slechte ervaringen. Samsung is ook wel een degelijk merk! Maar tot nu toe ben ik heel blij met mijn nokia en hij is ook niet zo duur ! :D

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:12

Oja batterij gaat ook prima mee ! Zeker als je de batterijbesparing aanzet!

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:18

Ik heb nu anderhalf jaar de P8 Lite van Huawei, en ben er heel tevreden over. Van dat kromtrekken heb ik nog niets gemerkt in ieder geval. Als er te veel of te zware programma's open staan op de achtergrond, durft hij wel eens haperen. Na deze te hebben gesloten doet hij weer gewoon normaal. Bij gewoon gebruik (wat best al intensief is: regelmatig bellen, facebook, messenger, whatsapp, eens een foto nemen of een filmpje maken, ...) gaat de batterij makkelijk een dag mee, als ik wat meer filmpjes wil maken o.i.d., moet ik tussendoor wel even bijladen. Nuja, batterij is eveneens al anderhalf jaar oud.

Ding is ook best stevig. Hij zit wel in een flip cover, maar valt regelmatig. Enkele dagen geleden nog plat op het scherm van zo'n meter hoogte op tegels (cover was open geklapt), en er was niets aan de hand. Stof en vuile handjes verdraagt hij ook erg goed, merk ik uit ervaring :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 19:05

Huawei p8 lite ook naar gekeken inderdaad, ik ben alleen bang dat die kwaliteit echt te min is, en vind het best een risico aangezien ik in meer dan 2 reviews heb gelezen dat deze kromtrekken.

@ neej, aha dat wist ik niet. ik wil hem wel even proberen in de winkel. Ik zet hem op het lijstje!

Verder raden veel mensen samsung aan, daar heb ik zelf eigenlijk een mindere ervaring mee qua scherm. Omdat de behuizing vrij dun is is bij mij elke samsung mobiel overleden door een kapot scherm..

Nokia lumia, is dat zo'n windows telefoon?