Groot erf vegen, bladblazer of veegmachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Groot erf vegen, bladblazer of veegmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 18:34

Met de altijd aanwezige westenwind hier, kun je eigenlijk wel elke dag je erf vegen............ maar het is een behoorlijk oppervlak. Nu zit ik te denken aan mechanisch vegen, zoals je ook zo'n fijne zitmaaier hebt om je grasjes te maaien.

Wat is handiger? Een bladblazer of één of andere veegmachine en zo ja welke is fijn?

Anoniem

Re: Groot erf vegen, bladblazer of veegmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:37

Veegmachine. Veel sneller en een bladblazer word op een gegeven moment echt zwaar in je hand.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:39

Ik heb beide, ook groot erf, en gebruik beide eigenlijk evenveel. De veegmachine is een eenasser, waar je het veeggedeelte kan draaien. Hij veegt dus alles naar 1 kant dan. Je bent dan wel even aan de wandel, maar met een opvangbak zit hij bij ons te snel vol. De bladblazer is een ruggedragene. Die heeft dusdanig vermogen dat die alles wegblaast. Nadeel daarvan is wel, ergens moet het bij elkaar komen te liggen, en das best lastig met een blazer :+ De blazer is een Dolmar 4 takt. Die zijn niet goedkoop, maar kwa kracht ver boven de andere merken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 18:41

noem eens een merk en type veegmachine? geen idee hoe zo'n ding eruit ziet? en waar koop je zuks en wat kost zo'n ding?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:46

Over bladblazers, als het naast je huis is kan je gelijk ramen lappen, iets om rekening mee te houden in je keuze. :Y)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:49

hier een veegmachine die veegt wel goed maar dan moet je wel een vlak erf hebben.. hij komt niet echt goed in gaten of hobbelige erf bijv door boomwortels of kleine verzakkingen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:03

Arabesk schreef:
noem eens een merk en type veegmachine? geen idee hoe zo'n ding eruit ziet? en waar koop je zuks en wat kost zo'n ding?

http://www.ebay.de/itm/Eurosystems-M-22 ... SwEppUSPnP

Is een neefje van de mijne. Hier kan je dus ook andere machines aanbouwen. Hobbels, boomwortels ed heeft deze geen last van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:09

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:13

Wij wonen in het bos en mijn vader gebruikt altijd een bladblazer. Anders lopen wij hele bomen tegelijk naar binnen. :+

Dat bevalt hier prima, nou hebben wij ook veel trapjes waardoor we geen machines neer kunnen zetten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 22:49

Christiene schreef:
hier een veegmachine die veegt wel goed maar dan moet je wel een vlak erf hebben.. hij komt niet echt goed in gaten of hobbelige erf bijv door boomwortels of kleine verzakkingen.

hmm de oprit is op sommige stukken net de Alpen :+

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:23

Wij hebben net vorige week een veegmachine van marktplaats gehaald. Zo'n ding die je ook vaak op ijsbanen en zo ziet. Hij veegt echt alles weg terwijl we niet echt meer een strak erf hebben (stukken verreden asfalt, wat ongelijke stukken beton etc.). Hij werkt dus goed, maar ik vind het nog steeds zwaar werk. Je moet de borstel er namelijk schuin voor zetten als je de rommel opzij wilt vegen. En dat wil je, anders verplaats je alleen maar wat voor je uit. Maar doordat het ding behoorlijk sterk is hang je er behoorlijk aan te trekken om hem steeds te corrigeren.

Verder is het een fijn ding. Ook het stuk beton in de paddock waar veel zand op gelopen wordt kreeg bij netjes schoon, anders schuif ik me daar een hernia aan met de mestschuif!

Wij hebben die van ons (Honda apparaat, tielburger veger er aan) compleet gekocht met ook een ploegje en frees. Kunnen we ook zelf de paddock frezen, want met de trekker is dat zo'n gedraai...

Afbeelding

Afbeelding

In een minuut of vijf hadden van de veger een frees gemaakt :)
Laatst bijgewerkt door dovish op 10-08-16 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:32

Ik heb beide heel uitgebreid uit mogen proberen toen ik nog op een privé stal werkte. Het is al een aantal jaar geleden, dus wellicht zijn de veegmachines veranderd. Ik vond het in elk geval een lomp kreng en geef de voorkeur aan de bladblazer. Daar moet je wel even mee om leren gaan. Niet tegen de wind in blazen bijvoorbeeld en even kijken waar je op richt, zoals het hier al eerder aangegeven huis.

Ik beide gevallen scheelt het wel als je het bijvoorbeeld wekelijks doet. Hoe langer je het uitstelt hoe meer het is en dan krijg je toch dat je tussendoor al veel vuil moet wegscheppen omdat de berg gewoon te groot en te zwaar wordt om nog verder te blazen of te vegen.