Ja hoe ga ik dit uitleggen, het gaat waarschijnlijk een lang verhaal worden maar ik weet even niet meer hoe ik dit aan moet pakken.
Voordat ik begin met het verhaal wil ik wel even zeggen dat er ook momenten zijn geweest dat ze wel een goede vriendin voor mij is geweest.
In de vierde klas ging ik met een meisje om, ik zal haar nu even Petra noemen. Het is altijd al een meisje geweest die heel graag vriendinnen wou hebben en je ook al snel ' mijn beste vriendin ' noemt, ook al had je nog maar 1 x met d'r afgesproken. Nou wou ik het wel een kans geven, ik had toen die tijd ook niet veel vriendinnen en het kon nooit kwaad om het te proberen.
Maar in die tijd dat ik met haar om ging ben ik er niet echt gelukkiger op geworden, ze viste altijd naar mijn verleden ( ze had hier en naar wel wat gehoord dat ik aardig wat achter de rug heb zitten, daar wil ik in dit topic verder niet op in gaan ) en als ik dan iets aan haar vertelde, vertelde ze dat ook direct door aan andere mensen. Ook als ik haar echt wat in vertrouwen had verteld wisten andere mensen het binnen een paar dagen ook.
Ook ging het al-tijd over haar als we afspraken, het ging altijd of haar vriendjes, haar problemen, haar ruzies met andere mensen, en als ik eens wat zei werd ik genegeerd of draaide ze het onderwerp zo zodat het weer over haar ging.
Ook is ze heel erg vervelend op via social media, als ik een avondje weg ben en geen tijd heb voor mijn mobiel spamt ze mij he-le-maal vol! Ik heb hier wel een aantal screenshots.
*knip*
Dit is 1 van de 100den spam berichtjes die ik heb gehad. Als ik dan even niet reageer krijg ik soms binnen 10 minuten wel 20 berichtjes met alleen maar
'' hallo? ''
'' Reageer even''
'' ????? ''
'' Joehoe ''
En eerlijk gezegd word ik daar schijt ziek van. Ik heb al wel eens gezegd dat ze mij wat minder moet berichten omdat ik daar echt onwijs chagrijnig van word en dan nog meer de neiging heb om niet te reageren. Dat begreep ze dan wel, deed er een paar dagen wat mee en begon vervolgens weer opnieuw.
Nou is ongeveer een week geleden de bom bij mij gebarsten, we zouden de avond voordat zij op vakantie ging wat drankjes doen, leuk gezellig, keek er opzich wel naar uit. Nu begon het te regenen, en bij mij is het al bekend dat mevrouw bang is voor regen, want als het regent komt Petra niet. Dus ik zag de bui al weer hangen ( letterlijk) dat ze niet kwam. En nou kan ik het ook wel begrijpen als het nou onweerde en hagelde, maar het was lichte mot regen. Daarbij woont ze 5 minuten fietsen van mij af, van mij zou ze ook gewoon verwachten dat ik kwam. Dus ik liet al merken dat ik het een beetje onnozel vond dat ze daarom niet wou komen.
Toen kwam de volgende 'smoes' ze voelde zich de hele dag al niet lekker en wou daarom eigenlijk niet komen want ze wou zo naar bed, vreemd.. Toen het nog niet regende zei ze nog tegen mij hoeveel zin ze erin had.
Maar als klap op de vuurpijl kwam haar nicht ook nog langs en nu kon ze helemaal niet meer weg want ze wou haar niet alleen laten zitten. Oke... Je voelde je je niet lekker toch?
Ik vind het helemaal niet erg als ze niet wilt komen maar dan moet je niet allemaal smoesjes gaan verzinnen want daar kan ik erg slecht tegen.
Eigenlijk ben ik gewoon een beetje klaar met haar, het draait altijd om haar, dat gestalk op social media, ik wil het gewoon niet meer.
Maar hoe ga je tegen iemand zeggen dat je geen contact meer wilt? Ze zit mij nu nog steeds elke dag te berichten wanneer we af gaan spreken maar ik wil het gewoon niet meer. Het klinkt misschien heel egoïstisch maar ik word er niet gelukkig van.
Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven, wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Ik hoor het graag..

Groetjes
Sindy

. Heb je ook wel leuke momenten met haar? Zoja, dan zou ik de hele ergernis uitleggen (niks achterhoudend om haar maar niet te kwetsen) en haar nog één kans geven. Zoniet en erger je je alleen maar dood, gewoon het contact verbreken (dus blokkeren, als ze maar dooe blijft gaan), en zelf bekijken of je die uitleg wilt geven of niet.
Ja, we komen elkaar ook weer tegen op school, we hebben dan wel niet de zelfde opleiding maar toch..