hallooooo,
Ik werk in een shell tankstation en er word behoorlijk wat gestolen door kinderen. Nu waren hier net 2 meisjes binnen zonder geld. Ze keken mij al aan met een blik dat ze mij in de gaten hielden en vroegen of ze kauwgom mochten. Ik had ze netjes gevraagd of ze centjes hadden maar die hadden ze niet. Ik zei ze dat ze maar beter lekker buiten konden gaan spelen dus zo gezegd zo gedaan. Alleen had ik op dat moment een andere klant voor mijn kassa. Ik hoor het belletje en zie heel snel een koppie te voorschijn komen en dan hoor ik weer het belletje en zie ik iets snel weg rennen . Ik ben erachter aan gesprint en hadden de kindjes een zak snoep van 3euro gestolen. Ik heb ze samen mee naar binnen genomen en gezegd dat stelen niet mag.
Hierna mijn baas gebeld en die zei dat ik beter maar de politie kon bellen. De meisjes waren denk ik 6 en 7jaar oud. Wat doen die alleen op straat? Ik heb de politie gebeld en die kwam ze halen. De schrik zat er goed in bij de meisjes. De politie arriveerde en praatte ook nog ff met ze. Ik zei ook tegen ze: Als ze nu al stelen dan hoop ik dat ze het zo snel afgeleerd zijn. De politie zou ze naar huis brengen en met de ouders gaan praten. Moet eerlijk zeggen dat ik dit zo nog niet eerder heb meegemaakt maar mijn baas en collega's wel. Wat zou jij doen in deze situatie? Heb ik zo juist gehandeld? Zal dit kinderen meer afschrikken om hier te stelen?
Ik zelf vind dat ik juist heb gehandeld. Ze hebben bewust het zakje gepakt en ermee weg gerend tot ze uit mijn zicht waren. Ik moest het tankstation op dat moment ff alleen laten en hou daar absoluut niet van. Ben wel blij dat de politie ze heeft mee genomen naar hun huis en ben benieuwd wat de ouders erop reageren.