snoep stelende kinderen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jolleknol

snoep stelende kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 10:08

hallooooo,
Ik werk in een shell tankstation en er word behoorlijk wat gestolen door kinderen. Nu waren hier net 2 meisjes binnen zonder geld. Ze keken mij al aan met een blik dat ze mij in de gaten hielden en vroegen of ze kauwgom mochten. Ik had ze netjes gevraagd of ze centjes hadden maar die hadden ze niet. Ik zei ze dat ze maar beter lekker buiten konden gaan spelen dus zo gezegd zo gedaan. Alleen had ik op dat moment een andere klant voor mijn kassa. Ik hoor het belletje en zie heel snel een koppie te voorschijn komen en dan hoor ik weer het belletje en zie ik iets snel weg rennen . Ik ben erachter aan gesprint en hadden de kindjes een zak snoep van 3euro gestolen. Ik heb ze samen mee naar binnen genomen en gezegd dat stelen niet mag.

Hierna mijn baas gebeld en die zei dat ik beter maar de politie kon bellen. De meisjes waren denk ik 6 en 7jaar oud. Wat doen die alleen op straat? Ik heb de politie gebeld en die kwam ze halen. De schrik zat er goed in bij de meisjes. De politie arriveerde en praatte ook nog ff met ze. Ik zei ook tegen ze: Als ze nu al stelen dan hoop ik dat ze het zo snel afgeleerd zijn. De politie zou ze naar huis brengen en met de ouders gaan praten. Moet eerlijk zeggen dat ik dit zo nog niet eerder heb meegemaakt maar mijn baas en collega's wel. Wat zou jij doen in deze situatie? Heb ik zo juist gehandeld? Zal dit kinderen meer afschrikken om hier te stelen?

Ik zelf vind dat ik juist heb gehandeld. Ze hebben bewust het zakje gepakt en ermee weg gerend tot ze uit mijn zicht waren. Ik moest het tankstation op dat moment ff alleen laten en hou daar absoluut niet van. Ben wel blij dat de politie ze heeft mee genomen naar hun huis en ben benieuwd wat de ouders erop reageren.

Keet

Re: snoep stelende kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:10

Ik zou WOEST zijn OP mijn kind als hij thuis gebracht werd door de politie ivm stelen :n

Je hebt goed gehandeld. Hopelijk heeft dit indruk genoeg gemaakt en laten ze het in het vervolg. Ligt helaas beetje aan het milieu waaruit ze komen denk ik.

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 10:13

Ja vind het zelf erg apart want op die leeftijd had ik nooit bewust wat gestolen ofso. Zei ook al tegen de politie zal ook wel aan de opvoeding liggen denk ik. Ben stiekem heeeel benieuwd wat die ouders te zeggen hadden haha maarja daar kom ik denk ik niet achte :p

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:14

Wat zou je anders moeten doen? Maar laten lopen? Tot ze straks ouder zijn en ook nog eens een grote bek krijgen? Dachtetniet! En de politie maakt vast meer indruk dat jij zelf of je baas :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:16

Jemig. Als kind op die leeftijd wilde we tijdens net winkelen wel 1 snoepje uit de schepbakken van kruitvat pakken om ons daarna superschuldig te voelen en huilend bij de balie te staan dat het ons speet. Ik had mijn ouders niet nodig om mijn geweten te laten opspelen. Dit klinkt echt bizar.
Je hebt goed gehandeld TS...

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 10:22

Moet zeggen de moeder van het kindje dat het snoep pakte is net geweest! is een vaste klant van hier... komt hier dagelijks.. Ze bood haar excuses aan en haar kind mag niet meer hier binnen komen. De andere moeder nog nix van gehoord.

Moet zeggen dat ik best blij ben dat ik ze nog kon pakken buiten. Ze waren echt al een flink stuk weg gerend haha is mijn reactie evrmogen toch beter geworden in de jaren ;p

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:25

Je hebt het heel goed gedaan!
Stelen is stelen.
Zo jong al. Bha Bha.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:31

Ja hoor, goed gedaan!

In de kiem smoren zulk gedrag ;)
En goed dat de ouders er ook op gewezen worden dat zulke ukken niet zonder begeleiding op straat horen :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:37

Prima gehandeld zou ik zeggen.

Alleen ik zou wat voorzichtig zijn met al die oordelen. Kinderen van die leeftijd kunnen in bepaalde omstandigheden echt wel samen alleen op straat. En dan doen ze wel eens dingen die niet kunnen, niet omdat ze inherent crimineel zijn maar omdat het kinderen zijn. En dan worden ze betrapt en daar leren ze van, en dat hoort allemaal bij het leven.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:49

It takes a village to raise a child... gewoon goed gedaan :j

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:05

Ik denk ook dat het wat uitproberen is van die kinderen. Heb vroeger ook wel eens een paar keer gestolen (een pak koekjes, dat soort dingen) en ik ben ook niet helemaal ontspoord.

Als reactie op jouw vraag TS: ik denk dat je goed gehandeld hebt :j Denk dat dit wel wat indruk op ze zal maken :j