Voicerecorder --> vergadering notuleren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Voicerecorder --> vergadering notuleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 09:32

Dag allen,

Sinds half mei heb ik een nieuwe baan bij een organisatie.

In mijn functie wordt er van mij verwacht dat ik het managementoverleg regelmatig notuleer.
Bij mijn vorige werkgever notuleerde ik wekelijks veel overleggen.

Wat nu het probleem is: omdat ik hier pas kort werk is de stof/inhoud nog niet eigen en geheel duidelijk.
Hierdoor voorzie ik dat ik tijdens de vergadering de draad kwijt ben.
Het is ook nog eens een 4 uur durende vergadering.

Ik heb een voicerecorder om vergaderingen op te nemen, dit deed ik op mijn vorige werk ook.
Echter, dit was tot gezelschappen van 20 personen goed hoorbaar. Maar het overleg dat ik nu moet gaan notuleren bestaat uit een gezelschap van 30 personen. De ruimte is dus veel groter.

Ik voorzie dat ik de draad kwijtraak en mijn voicerecorder het niet goed kan opnemen.
Bij ingewikkelde onderwerpen vraag ik of de inbrenger van het agendapunt zelf ook even wat mee kan schrijven, zodat ik eventueel later input kan opvragen.

Nu mijn vraag: is er iemand die ervaring heeft met een voicerecorder die goed werkt bij dit soort grote gezelschappen?

groet Madeleine

Amaryllis

Re: Voicerecorder --> vergadering notuleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:43

Ik gebruik bij grotere overleggen een voicerecorder van Olympus, de VN-733PC. Wanneer ik die in het midden leg is de kwaliteit redelijk te noemen, mits de ruimte niet te hoog/ruimtelijk is.

Misschien een tip: probeer voor het overleg goed jezelf in te lezen in de stukken en waar mogelijk een overlegje te plannen met de manager(s) waar je voor werkt. Ik heb soms ook geen idee wat ik opschrijf (yep, guilty :') ) maar weet er vaak nog wat van te maken door mijn voorgesprekken en het duidelijk formuleren van de actie- en beslispunten.

Moet je een woordelijk verslag maken? Of een andere vorm? En wat zijn de deelnemers van elkaar? Collega's, klanten, branchegenoten? Dat maakt het misschien ook weer makkelijker notuleren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:54

Ik gebruik nooit een voicerecorder. Mijn ervaring is dat het niet eens zo belangrijk is wat alle mensen zeggen maar vooral wat de grote lijnen zijn, wat er besproken wordt en wat de uitkomst/discussie is en wat er besloten wordt (acties).

Als je weinig ervaring hebt kan je vragen of iemand meeschrijft die daar al langer zit.