Contract zomaar aanpassen, mag dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Contract zomaar aanpassen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 01:13

Ik ben sinds 02-02-2016 aangenomen met een 100 uur contract voor bepaalde tijd. Dit is op pay-roll-basis. Ik heb gemiddeld vanaf dat moment rond de 150 uur gewerkt. Ik ben werkzaam in de beveiliging. Nu loopt de opdracht van de klant terug in uren en wil het bedrijf dat mij op pay-roll-basis heeft aangenomen mijn contract aanpassen van 100 uur per periode van 4 weken, naar 32 uur per periode van 4 weken. Niet alleen bij mij trouwens, heel veel collega's zijn de banketstaaf. Ik zit nog in fase A, die duurt volgens de CAO 78 gewerkte weken, en ik heb er pas 26 gewerkte weken op zitten. Mag dit zomaar? Of mag dit onder bepaalde voorwaarden? Wie heeft hier verstand van en kan hier mij iets meer over vertellen?
Laatst bijgewerkt door alleirbag op 09-08-16 01:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie

Re: Contract zomaar aanpassen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 01:22

Ja, dat mogen zij. Dat is nou het verneukeratieve van werken op payrollbasis. Ik begrijp dat je je daar van te voren niet in verdiept hebt?? Pijnlijk

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 01:37

Ja, ik heb me daar dus wel in verdiept, en ook vragen over gesteld. Er is mij bij aanvang contract aangezegd dat er pas ná Fase A, dus na 78 weken, wijzigingen in het contract mogen worden doorgevoerd, en dat het enige dat zij tussentijds kunnen veranderen de hele aanstelling is. Dus óf ze gooien me eruit, dit kan maandelijks, óf het contract blijft bestaan zoals het is voor de komende 78 weken. Daarna kunnen ze aanpassen "as they see fit". Zo is het me verteld.

Anoniem

Re: Contract zomaar aanpassen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:48

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:49

En als je dat aanhaalt, hoe wordt er dan gereageerd?