Stress klasgenoten nieuwe school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fenijro_tani

Stress klasgenoten nieuwe school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 22:03

Hallo allemaal,

Ik begin over ongeveer twee weken aan mijn nieuwe opleiding (Pedagogisch medewerker) en ik ben benieuwd hoe anderen met de stress van een nieuwe klas en een nieuwe school omgaan.
Ik heb vroeger problemen gehad met in de klas thuishoren en zou nu toch wel erg graag een nieuwe start willen maken.
Ik heb mijn klas al een keer ontmoet, iedereen is nieuw behalve iemand van de basisschool.

Tevens heb ik al wel een paar 'vrienden' gemaakt maar zij zitten helaas niet bij mij in de klas.

Heel erg bedankt :o .

_Barbara_

Re: Stress klasgenoten nieuwe school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 01:10

Lekker jezelf blijven! Iedereen zit in hetzelfde schuitje. Kan me je stress wel voorstellen maar uiteindelijk zul je ook wel iemand vinden waarmee het klikt :) probeer open te staan en vriendelijk te zijn voor iedereen, op jouw opleiding zullen hopelijk toch wel mensen zitten die graag onder de mensen zitten en zich bekommeren over hoe iemand voelt.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 01:33

Niet te veel over nadenken! Bijna iedereen komt er zonder ook maar iemand te kennen. Niet te hard proberen je best te doen, en je lekker op je gemak voelen. Een opleiding is heel anders dan middelbare school, bij ons wisselen ze elke periode van klas. Dus vind je niemand leuk in je klas is dat geen probleem, volgende periode zien we weer nieuwe mensen. Inmiddels ken ik toch wel de helft van de leerlingen uit ons jaar. Maar dit zal wel verschillen per studie denk ik.
En dat je vriendinnen niet in je klas zitten maakt niet uit, je ziet ze even goed in de pauze's en we konden gewoon voortgangsopdrachten met elkaar doen en oefenen met elkaar voor praktijk dingen. Het enige wat wij als (ingedeelde) klas elke keer met elkaar doen is de lessen volgen en het project, daarbuiten en in college's zoek ik vooral mijn eigen clubje. De dingen als borrels van de studievereniging en andere zelf bedachte dingen is ook vooral mensen van mijn 1e klas, die waren en blijven het leukst haha.

En niet in paniek raken als je de heenweg van de bus naar kamp al alleen zit (kuch ervaring haha). Komt wel goed, ik heb nu een paar super vriendinnen die me belachelijk goed aanmoedigen en steunen :')

Mayiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:52

Niet teveel over nadenken, iedereen voelt zich hetzelfde aan het begin van een schooljaar. Lekker genieten en jezelf blijven, dan komen de nieuwe vrienden en vriendinnen vanzelf. De vrienden die niet in je klas zitten kun je ook buiten school zien en leuke dingen mee doen :)

Komt goed, veel plezier!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:45

Komt helemaal goed! De meeste scholen organiseren op de eerste dag ook vaak wel een activiteit waardoor je toch al wel wat mensen spreekt, wat het makkelijker maakt om aansluiting te zoeken bij klasgenoten. Daarnaast zijn de meeste mensen die een opleiding in de pedagogische sector doen vaak best sociaal, al is dat misschien niet vanaf het begin. De meesten zullen echt wel open staan voor een praatje :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:54

Over het algemeen zijn mensen die voor deze opleiding kiezen sociale mensen. Mijn ervaring is dat er niet wordt buitengesloten.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 17:59

heel erg bedankt allemaal! Ik ben nu al een stuk minder nerveus gelukkig :)

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:08

Mijn ervaring is (helaas) dat ook in het beroepsonderwijs, mensen net zo kinderachtig kunnen doen als op de middelbare school. Maar ook (gelukkig) dat er altijd, in iedere klas, mensen zijn bij wie je je wel prettig voelt, en die jou waarderen om wie je bent. De kans is bovendien groot degenen die kinderachtig doen, ook degenen zijn die hun studie niet echt serieus nemen, en dus in het tweede jaar of al eerder afvallen. Het komt vast goed. No worries. Veel succes met je studie gewenst en vooral veel plezier!