Niet te veel over nadenken! Bijna iedereen komt er zonder ook maar iemand te kennen. Niet te hard proberen je best te doen, en je lekker op je gemak voelen. Een opleiding is heel anders dan middelbare school, bij ons wisselen ze elke periode van klas. Dus vind je niemand leuk in je klas is dat geen probleem, volgende periode zien we weer nieuwe mensen. Inmiddels ken ik toch wel de helft van de leerlingen uit ons jaar. Maar dit zal wel verschillen per studie denk ik.
En dat je vriendinnen niet in je klas zitten maakt niet uit, je ziet ze even goed in de pauze's en we konden gewoon voortgangsopdrachten met elkaar doen en oefenen met elkaar voor praktijk dingen. Het enige wat wij als (ingedeelde) klas elke keer met elkaar doen is de lessen volgen en het project, daarbuiten en in college's zoek ik vooral mijn eigen clubje. De dingen als borrels van de studievereniging en andere zelf bedachte dingen is ook vooral mensen van mijn 1e klas, die waren en blijven het leukst haha.
En niet in paniek raken als je de heenweg van de bus naar kamp al alleen zit (kuch ervaring haha). Komt wel goed, ik heb nu een paar super vriendinnen die me belachelijk goed aanmoedigen en steunen