Goedkope kleine laptop voor studie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vanspeijk

Goedkope kleine laptop voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 20:05

Hallo,

Zoals de titel al duidelijk maakt ben ik op zoek naar een kleine, goedkope laptop voor mijn studie. Ik ben totaal niet thuis in electronica, dus ik ben op zoek naar ervaringen / mensen die er wel verstand van hebben :+ Ik heb wel een paar vergelijkingssites bekeken, maar daar wordt ik niet veel wijzer uit omdat ik de specificaties [toch vaak jargon] niet kan koppelen aan wat ik nodig heb :o

Ik heb momenteel al een goed werkende laptop, maar hij is wat ouder en hoewel hij het nog prima doet, een beetje te delicaat om dagelijks mee naar de campus te slepen. Daarnaast is hij ook behoorlijk zwaar.

Wat moet de laptop kunnen/aan voldoen:

• Snel internet
• Word en Excel draaien
• Klein en licht
• Liever geen laptop met touchscreen of afneembaar/tablet scherm.

Budget: liefst onder €300,-, maar niet meer dan €500,-.

That's it :+ voor de rest gebruik ik mijn andere laptop.

Suggesties?

Daarnaast nog een vraag over Word/Microsoft Office: op verschillende sites kan je meteen een Office pakket meebestellen à ong. 60 euro. Maar daar staat dan bij dat het een jaar geldig is? Stopt Word dan met werken na een jaar en kan ik dan weer 60 euro lappen, of hoe zit dat? -O-

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 11:21

Iemand?

Brechtje_A

Re: Goedkope kleine laptop voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:28

Ik heb voor mijn studie een Acer Aspire One gekocht. Perfect ding!

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:30

Wij hebben van de week een kleine laptop gekocht van het merk Lenova 11.6 inch en weegt maar een kilo. Was 229 euro bij de bcc. Office pakket moet je inderdaad zelf nog aanschaffen, of 69 euro per jaar, of 129 euro voor onbeperkt. Verschil is dat je met het jaarpakket altijd up to date bent en het vaste pakket verouderd.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:32

Ik had tijdens mijn studie een kleine MSI laptop (nouja, een netbook volgens de officiële benaming) die voor mij ideaal was. Klein en licht, hij was traag met opstarten maar dat loste ik op door 'm overdag gewoon in slaapstand te gooien als hij dichtgeklapt moest zijn. De eerste jaren hield hij het ook goed de hele dag vol zonder opgeladen te worden tussendoor. Dat ding kostte toen rond de 300 euro.

Deze had ik, maar dat is dus al 5 à 6 jaar geleden dat ik 'm gekocht had. Inmiddels is er vast wel weer wat beters te krijgen voor dezelfde prijs.
https://www.msi.com/Laptop/U270.html#hero-overview (maar dan met Windows 7 erop)

Ik had geen microsoft office pakket erbij gekocht, ik had er een gratis ander gebeuren op. Alleen voor word had ik wel mijn thuis-versie van word erop gezet. Dit werkte voor mij goed en het ding werkt nu nog voor wat simpele dingen (ik heb verder alleen een goede desktop, dus dat oude gammele laptopje is handig om mee te nemen, de accu is alleen inmiddels aardig minder geworden)

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 13:23

Bedankt voor de tips!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:24

Mocht je aan een hogeschool of universiteit gaan studeren, dan zou je daar ook kunnen informeren naar het office pakket. Ik weet dat mijn school het voor studenten gratis aanbiedt, misschien doet jouw school dat ook?

En anders zou je op surfspot.nl eens kunnen kijken; daar kun je als student ook goedkope software kopen. Volgens mij moet je school er wel voor bij aangesloten zijn, maar dat weet ik niet zeker.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 14:09

Oh wow wat een super tip! Had hier nog niet eerder van gehoord, maar het Radboud is daar inderdaad bij aangesloten, kost maar €3,-!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:52

Ik heb vorig jaar de Asus X205TA gekocht ivm studie en een andere laptop die niet handig mee te nemen is. Hij bevalt mij super. Ik maak tijdens college's aantekeningen, sla dit op in Google Drive, en kan het dan op mijn andere laptop ook zo openen. Het is een fijn ding en de batterij gaat rustig de hele dag mee. Heeft me rond de €220 gekost.
http://www.eeebook.net/x205ta/