Ik kon geen recent topic vinden over kinderboerderijen/zorgboerderijen dus leek het mij wel leuk om een topic te maken voor medewerkers en vrijwilligers.
het leek mij leuk om dan hier ervaringen te delen of gewoon om leuk over de boerderij te praten.
Ook is het wel handig als we elkaar kunnen helpen bij eventuele vragen over bijvoorbeeld dieren, bezoekers, registratie Etc.
Om te beginnen zal ik eerst vertellen hoe ik op de kinderboerderij terecht ben gekomen.
Toen ik 14 jaar oud was ben ik naar kinderboerderij noord gegaan na aandringen van mijn moeder of ik daar geen vrijwilligers werk in de zomer vakantie kon doen.
Als verlegen meisje daar heen gegaan en ik mocht de vakantie 2 a 3 dagen in de week komen werken.
Eerst wist ik niet wat ik er van moest verwachten. Maar ik vond het eigenlijk best leuk om tussen de dieren te werken. Als klein kind wist ik al dat ik met dieren wou gaan werken, maar nooit wist ik wat ik wou of wat mogelijk was. Op mijn laatste dag van de vakantie kreeg ik van de beheerders een vergoeding voor het werk wat ik had gedaan. Daar was ik al heel blij mee, ook vroegen ze of ik vast op de zaterdag wou komen werken. Hun huidige vrijwilligers van de zaterdag ging een half jaar op buitenland stage en ze hadden vervanging nodig. Tuurlijk zei ik hier geen nee tegen!
Na vier jaar vrijwilligerswerk te hebben gedaan zou ik helaas moeten stoppen met de kinderboerderij, door het overlijden van mijn vader moest ik voor in de weekenden betaald werk gaan zoeken.
S'ochtends belde ik de beheerder of ik kon komen praten, op het kantoor vertelde ik haar al huilend en snikkend dat ik moest stoppen omdat ik betaald werk moest zoeken. Maar de beheerder had al met het bestuur gepraat en waren bezig met een 0-uren contract voor mij, terwijl ik er zelf nog niks van afwist!
Toen ik dit hoorde was ik heel erg opgelucht, dit betekende dat ik dus geen ander werk hoefde te zoeken en kon blijven.
Op kinderboerderij Noord heb ik nog 4,5 jaar onder contract gewerkt.In totaal dus bijna 9 jaar daar werkzaam geweest. In die 9 jaar heb ik ook heel veel geleerd over dieren, maar ook over wat er allemaal bij een kinderboerderij komt kijken.
Oktober vorig jaar kreeg ik de kans om op een andere kinderboerderij te gaan werken, dat was Erve 't Wooldrik. Ik kreeg daar eerst een half jaar contract om op proef te komen. Als dit half jaar goed zou gaan en het beviel van beide kanten (bestuur en ik) dan zou ik een baan krijgen als beheerder. In maart heb ik dan mijn nieuwe contract gekregen en mag ik mij dus sinds dien beheerder van de kinderboerderij noemen. Een droom die uit kwam! Het is een geweldige baan, werken met dieren en daarnaast de bezoekers waar je regelmatig een praatje mee maakt.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen

Hopelijk kunnen we hier een gezellig topic van maken