ITM aan tio of HTRO aan Saxion?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

ITM aan tio of HTRO aan Saxion?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 13:42

Hoi

Een kleine situatie schets vooraf. Ik word volgende maand 22, ik heb vijf jaar vwo gedaan en uiteindelijk mijn havo diploma met een nt/ng profiel die ik cum laude heb behaald. Vervolgens drie jaar lang chemie gestudeerd aan de hu. Ik vind de studie nog super vet maar ik ging elke dag met een super knoop in mijn maag er heen omdat ik niet wilde afstuderen. Ik vond het werk na de studie simpel weg niet leuk. Daarom na drie jaar het drastische besluit om te stoppen. Ik had immers al een jaar vertraging opgelopen. Ik wil liever met mensen werken.

Zo gezegd, zo gedaan. Probleem, ik wil het liefst in september weer volle bak er tegen aan :) nu ben ik een beetje blijven steken op twee studies. Internationaal toeristisch management aan het Tio of hotel toeristisch en recreatief onderwijs aan saxion. Beide hebben voor mij voor en nadelen. Ik ben 22 als ik start en woon op mijzelf. Bij het saxion ga ik toch in een wat jongere klas komen. Wat ik zo fijn vind aan het tio is dat het wat serieuzer is, prestatie gericht. En dat het versneld kan. Lekker tio kiezen zou je denken. Ja er is dus wel een probleempje: het is particulier. Ik vind een schuld tot 20.000 'behapbaar'. Ik heb donderdag een gesprek met een financieel adviseur hierover, ik gok dat ik zo onder de 40.000 schuld ga uitkomen bij tio. Ouders willen wat meehelpen namelijk. Als ik dit in 35 jaar aflos, komt het neer op 100 euro per maand ongeveer. Dat vind ik nog al wat zelf. Ook met oog op hypotheek. Toch heb ik wel een duidelijke voorkeur voor het tio. Wie heeft ervaring of advies?

Behalve de loterij winnen, haha.

Andere leuke studie opties doorgeven mag ook.

P.s: ik heb nog twee jaar stufi en OV.