hoe verzorg ik aloe vera plant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fieah

hoe verzorg ik aloe vera plant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 20:19

Ik heb een stek van een aloë vera plant gekregen en eigenlijk was ik overtuigd dat die binnen de 2 weke dood ging zijn zoals alle plante bij mij...
Maar wonder boven wonder heb ik 'm al een maand en er is een nieuwe stengel bijgekomen!
Ma hoe gaat het nu verder? Wanneer moet ik dat gaan verpotten.
Ik geef nu 1x per week water en hij staat in de veranda waar het deze dagen heel warm is :)
Alle tips zijn welkom om deze zo goed mogelijk te verzorgen.
Ik ga de aloe vera ook gebruiken voor m'n pony z'n zomer eczeem schuurplekken te verzorgen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:37

Aloë vera groeit vooral in warme landen rondom de evenaar. Het is heel moeilijk om in dit koude/natte landje de plant goed te houden. Geen idee wanneer je 'm moet verpotten. Hoop voor je dat ie nog een poosje mee gaat, heb nog weinig goeden gezien hier ;)

Wel goed van je dat je het voor je pony gaat gebruiken. Nog beter zou zijn om je pony het te laten drinken, van binnenuit te werken. Als de darmen in balans zijn verbetert de huid.

Jellybeans

Re: hoe verzorg ik aloe vera plant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:40

Aleo Vera houdt inderdaad van warmte en van zon (niet teveel zon dan verbrand hij :P). Dus de komende tijd zal de plant het inderdaad wel uithouden hier in Nederland en ook wat groeien. Maar als het weer wat kouder wordt denk ik dat het snel einde oefening is, want kou vinden ze zeg maar echt niet fijn.
Dus ik zou er gewoon niet al te veel werk in stoppen qua verpotten etc.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:44

Als het koud wordt binnen zetten en af en toe water geven, zeker niet teveel. De onze houd het al jaren vol. Ik heb nog nooit verpot en hij heeft al zeker 4 kinders, pot zit propvol maar hij doet het nog geweldig.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:49

Mijn ouders hebben ze in potten in de tuin. Gaat al jaren goed. Swinters in de schuur onder bubbeltjes folie en dan ook gewoon hem water geven. Het volgende voorjaar zijn ze dan gewoon nog goed :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:04

Ik wil ook zo'n plant gaan kopen, maar gaat hij niet dood als ik hem ga "gebruiken"? Hoe zorg je ervoor dat je hem niet dood snijd?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:44

Mensen uit noord nl mogen trouwens bij mij een stek halen, de kids kunnen gespeend worden :P .

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:06

Wat gaaf! Ben ook erg benieuwd naar hoe je zo'n plant gebruikt, zonder hem dood te maken.

Waar in NH woon je, @Troi? :D

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:09

Ik heb er een in huis op de vensterbank en dan willen ze ook wel kindjes krijgen hoor. Hoeveel zou je aan een ze pony moeten geven om effect te zien?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:14

Sincere schreef:
Wat gaaf! Ben ook erg benieuwd naar hoe je zo'n plant gebruikt, zonder hem dood te maken.

Waar in NH woon je, @Troi? :D

Regio winschoten

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 22:13

De mijne staat nu in de veranda, geen direct zonlicht erop (de zonnewering is omlaag de hele zomer, anders is het niet uit te houden in huis) maar het is dus wel bij de minste zon heel warm daar (allemaal ramen).
Na de zomer wilde ik hem gewoon in de buurt van een raam in de huiskamer zetten omdat het daar altijd rond de 20 graden is. Hoop dat hij goed blijft want nu zijn de stekjes nog te klein om al te kunnen gebruiken :) Duimen maar :D

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 22:15

Nadir schreef:
Aloë vera groeit vooral in warme landen rondom de evenaar. Het is heel moeilijk om in dit koude/natte landje de plant goed te houden. Geen idee wanneer je 'm moet verpotten. Hoop voor je dat ie nog een poosje mee gaat, heb nog weinig goeden gezien hier ;)

Wel goed van je dat je het voor je pony gaat gebruiken. Nog beter zou zijn om je pony het te laten drinken, van binnenuit te werken. Als de darmen in balans zijn verbetert de huid.

Ik wou de gel op z'n schuurplekjes smeren, maar hoeveel zou er dan in het water moeten? Zou poeder voor op te lossen in water dan niet beter zijn?

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:20

Ik zou de gel uit de plant niet door het voer geven.
Om op de huid te smeren is het perfect, maar om van binnenuit te gebruiken zijn er ook kannetjes aloë vera verkrijgbaar (niet in de winkel).
Die kannetjes geef ik mijn eigen paarden alle 4 door het voer en ze zien er super uit. Zelf drink ik het trouwens ook.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:23

Die kannetjes kun je hier bestellen, werkt echt heel goed. gewoon op de site bestellen, en bij jou thuis bezorgd 31002062873.fbo.foreverliving.com

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:22

Als je de plant zelf echt wil gebruiken dan alleen de (volwassen) buitenste bladeren afsnijden. De plant groeit van binnen naar buiten, dus dat kan niet zo veel kwaad.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:47

wendyenbram schreef:
Die kannetjes kun je hier bestellen, werkt echt heel goed. gewoon op de site bestellen, en bij jou thuis bezorgd 31002062873.fbo.foreverliving.com

Ik bedoel, 310002062873.fbo.foreverliving.com

Voor info mag je me altijd PB`en.