Kat ernstig ziek en werk doet moeilijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Kat ernstig ziek en werk doet moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 21:55

Ik moet het even van mij afschrijven hoor, zit er een beetje door heen. Vanmiddag was ik op tijd klaar met werken (mocht van 10 tot 2), dus ben maximaal 5 uurtjes van huis geweest. Thuis aangekomen merkte ik in eerste instantie niets raars, maar na een minuut of 10 viel het mij op dat Felix wel heel raar deed met zijn mond.

Zijn mond stond open, tong hing er uit en zijn mond hing ook helemaal vol met kwijl en slijm. Vriendlief opgebeld en kon gelukkig al een half uur later bij de dierenarts terecht (eerder kon niet want vriendlief moest uit Assen komen en die had de auto mee, poeslief meesjouwen naar de dierenarts kan ik lopend niet - Felix is groot en een kilo of 7).

Bij de dierenarts aangekomen viel me ook op dat zijn onderkaak ook heel scheef stond. Arme poezel daar achtergelaten voor foto's en narcose zodat ze konden kijken of het gebroken was of alleen ontwricht. Gelukkig alleen ontwricht en dat staat weer recht. Felix is inmiddels ook thuis en kan weer bijna recht lopen, narcose is bijna helemaal uitgewerkt. We wilden hem daar 's nachts niet laten.

Nu is het zo dat Felix ook ernstige spierdystrofie heeft, de spieren die vanaf zijn hoofd naar zijn kaken lopen vergaan steeds meer. We zijn daarom door de dierenarts doorverwezen naar de tweede lijn in Wilhelminaoord waar we morgen heen moeten voor een mri-scan om te kijken of dit nog goed gaat komen, er operaties nodig zijn of dat het cru gezegd einde verhaal is.

Morgen zou ik 's ochtends 5 uurtjes moeten werken (ik werk in een callcenter, morgen ben ik dus 1 van de 300 op mijn afdeling die rond die tijd aan het werk zijn), en ik bel dus naar de floormanager (want de mijne is niet meer aan het werk) of ik morgen een dagje vrij kan zijn want die scan kan niet wachten. Het eerste wat aan mij gevraagd wordt is of er iets te regelen valt - dus ik geef aan dat ik die uren best zaterdag of volgende week extra wil werken. Krijg ik gelijk terug dat ze eigenlijk bedoelt of ik niet iemand anders kan regelen die met de kat mee wilt gaan morgen om hem te laten inslapen ofzo, want het is maar een kat... Maar vrij krijg ik in elk geval niet, want als 1 van die 300 mensen ben ik echt onmisbaar voor 5 uurtjes...

Ik ben nu echt zo ontzettend teleurgesteld in mijn werkgever dat ik bijna in staat ben om ontslag te nemen. Dit soort acties elke keer, bij mij en bij mijn collega's, maken het echt steeds moeilijker om naar mijn werk te gaan. Alle collega's in mijn team vinden het trouwens ook echt belachelijk. Morgen nog maar even mijn eigen teamleider proberen, die is meestal wel redelijk.

Sorry voor mijn lange verhaal, moest het gewoon even kwijt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:58

Jeetje wat een nare werkgever zeg, echt gevoelloos. Hoe ga je het nu oplossen voor morgen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:00

Tjongejongejonge...wát heerlijk toch, zoveel begrip en medeleven -O-

Morgen inderdaad even bellen en zeggen dat je er niet bent!
Tuurlijk gaat je kat nu even voor!

Heel veel sterkte en beterschap voor Felix :(:)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:02

Wat een naar persoon O.o zeker als je gewoon een van de zoveel bent die achter de desk zit zeg maar :\
Hopelijk is je teamleider wel redelijk, anders zou ik zeggen "schrijf maar een ziekte dag op" of iets in die trant. Of je ziek melden :') Echt k zou zo klaar zijn met zo een bedrijf, maar goed, de banen liggen niet voor t oprapen...

Zou zelf in ieder geval, goed of kwaadschiks lekker met de kat erheen gaan morgen, of meneer floormanager t nou snapt of niet. Zou t niet over mn hart kunnen krijgen om er niet heen te gaan.

Hoop trouwens dat het te helpen valt! Wat een narigheid :( :(:)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:03

Wat een nare situatie. Jij bent 1 van de 300... en ze kunnen niet zonder je :-(
Hoop dat je een oplossing vindt, hoe dan ook...

Veel sterkte met je kat.. :(:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:05

Verdorie zeg, wat naar en ongevoelig....... dat het lastig is om je te missen snap ik echt goed, maar als je het in kan en gaat halen op een ander moment moet dat toch kunnen in dit geval? Als je zelf hartstikke ziek was, hadden ze je ook moeten en kunnen missen. Echt wat een nare situatie.... Idd morgen je eigen teamleider spreken met dat je er niet kan zijn, hoop dat die wat meer begrip toont.... en anders zou ik mijzelf waarschijnlijk ziek melden...

heel veel sterkte, ik hoop dat het meevalt met je poezenkind :(:)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 22:19

Morgenochtend inderdaad gelijk mijn teamleider even bellen, hoop dat die wat kan regelen. Mijzelf zo ziekmelden durf ik niet, er worden echt aan de lopende band mensen ontslagen. Als ik zonder werk kom te zitten heb ik helemaal een probleem, dan ik mijn rekeningen niet betalen en mag ik mijn hand op gaan houden bij mijn vriend. En dat ben ik niet van plan :+.

Als ik echt geen vrij krijg dan kan vriendlief wel alleen gaan natuurlijk, maar ik denk niet dat klanten dan veel aan mijn hebben - zit met mijn hoofd dan echt ergens anders. En eigenlijk had ik gewoon verwacht dat ze akkoord gingen met werken op een andere dag. Zaterdag hebben ze altijd mensen te kort dus vond dat wel een goede deal.

Ik baal er gewoon ontzettend van, werk vaak extra (zoals vandaag en eigenlijk ook morgen) en vind dat geen probleem. Sta altijd klaar als er iets is en kom ook als ze opeens extra mensen nodig hebben. Inmiddels is dit echt de druppel en trek ik het echt niet meer hoe ze met hun personeel omgaan.

Maar goed, eigenlijk vind ik alleen Felix belangrijk nu.

rockwitch

Re: Kat ernstig ziek en werk doet moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:27

Goh herkenbaar. Ik zit nu in hetzelfde schuitje alleen dan met mijn paard die heel kritiek op Utrecht staat. Ik kon het vandaag met heel veel moeite regelen en moet die uren dus eigenlijk komend weekend inhalen, maar ik heb dus nog geen idee hoe mijn paard er dan bij staat. Ik ben zelf een emotioneel wrak van de spanning dus ik sta op het punt om me ziek te melden. Maar ik weet hoe het is en hoe ze op callcenters zijn, want daar werk ik dus ook. Hopelijk kan je eigen teamleider wat betekenen want je wil gewoon bij je beest zijn deze tijd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:32

topwerkgever ;)
Maar….er zijn toch genoeg andere banen in dit soort werk?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 23:57

Nou, de eerste werkgever die mij "verbiedt" bij mijn ziek dier te zijn, die kan mooi fluiten naar zijn werknemer! Adieu, echt! Als ik kiezen moet, dan kies ik keer op keer mijn dier, hoe graag ik de job ook doe!

Ik vind dat altijd zo erg, met kinderen staat iedereen te springen om diegene te helpen, te ondersteunen, te vervangen... maar als het een dier is dan is het niks belangrijks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 00:05

Ja, ik heb ook in een callcenter gewerkt en blijkbaar is dit de normale gang van zaken daar :n Echt achterlijk. Blij toe dat ik daar weg ben.
Is er misschien een collega die voor je in zou willen vallen/zou willen ruilen?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 00:05

Vanuit het werk pov snap ik het wel callcenters werken over het algemeen met een kwartier bezetting. Dus ondanks dat je 1 van de 300 bent kunnen ze vaak niet zomaar vrijgeven.

Echter is er ook nog iets als fatsoen en als jij normaal iemand bent die niet zomaar wegblijft en altijd een goede werkhouding laat zien zou er wat te regelen moeten zijn! Heb je al gepeild bij collega's of zij je uren kunnen/willen overnemen?

Edit en natuurlijk ontzettend veel sterkte met je kat!

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 00:14

Snipperdag opnemen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 00:18

Little_Gift schreef:
Nou, de eerste werkgever die mij "verbiedt" bij mijn ziek dier te zijn, die kan mooi fluiten naar zijn werknemer! Adieu, echt! Als ik kiezen moet, dan kies ik keer op keer mijn dier, hoe graag ik de job ook doe!

Ik vind dat altijd zo erg, met kinderen staat iedereen te springen om diegene te helpen, te ondersteunen, te vervangen... maar als het een dier is dan is het niks belangrijks!

Nee hoor... Toen mijn dochter jaren geleden heel erg ziek was, deed mijn toenmalige leidinggevende ook zo moeilijk. Terwijl ik me nog nooit had ziek gemeld, amper pauzes nam en enorm op mijn tenen liep. Toen ze me aannam wist ze dat ik alleenstaande moeder was. Maar ja, zij was een gefrustreerde vrouw zonder vent en kids en had eigenlijk alleen maar haar werk in haar leven en dat kreeg ik op mijn bord. Gelukkig had ik een andere aanbieding in die periode gekregen, dus heb mijn baan op kunnen zeggen. En natuurlijk ben ik bij mijn dochter gebleven die dagen... Ze heeft nooit meer iets tegen me gezegd, pffff, wat een vreselijk mens. Ik zou mijn dieren ook echt even veel belangrijker vinden dan mijn werk. Zeker omdat ik niet gauw piep of mijn werk afzeg en mijn beestjes horen bij mijn gezin... Lastig.... Hoop dat je er uit komt met je leidinggevende. Heel veel sterkte!! Dit is al verdrietig genoeg...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 00:22

Jeetje Lau wat balen van Felix. Hopelijk is die snel weer beter en wat een stomme floormanager is dat zeg...
Ik hoop dat er morgen wat te regelen valt. :(:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 00:24

Yvette81 schreef:
Snipperdag opnemen?

Daar heeft ze dus om gevraagd. Dat kan dus niet...

Zelf zou ik wel gaan werken omdat in jou situatie dan jou vriend wel kan gaan.

Maar dat is persoonlijk wat ik zou doen.

Callcenter werk is de bezetting echt wel belangrijk. Zelfs als je 1 van de 300 bent.
Er zijn misschien ook mensen die nu vakantie hebben. En wellicht zijn er ook. mensen die deze dagen vakantie hebben gevraagd deze periode maar niet gekregen.
Als werkgever vind ik dan wel dat je kan vragen of er iemand anders met de kat naar die mri kan gaan!

Maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening. Ik kan mij wel voorstellen dat het moeilijk is en je graag mee wilt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 00:26

Callcenters, bah. Breek me de bek niet open. Verschrikkelijk hoe ze werknemers daar behandelen. Heb zelf bij 4 verschillende callcenters gewerkt over de jaren. Ik had een abces in mijn keel die leeg geprikt moest worden. Ontzettend pijnlijk en naar (al die pus etc). Ik had daarvoor al wekenlang keelpijn, maar ziek melden kon echt niet, dus ik ben door blijven werken tot mijn keel rauw was. Uiteindelijk had ik zo'n pijn had dat ik naar de huisarts ging en bleek het dus een abces te zijn.

Ziekgemeld en afspraak voor prikken twee dagen later. Dat was gedaan. Belt mijn teamleider mij op dezelfde dag op van het prikken, wanneer ik weer wil komen werken. Nou, geen idee, hangt van mijn keel af. Ja, maa, morgen hadden ze tekort, of ik toch niet even voor een halve dag kon komen. Dat kon toch wel, het was immers maar wat keelpijn, moest ik maar even doorheen bikkelen. Eh, nee.. 4 uur praten terwijl er nu een open wond in mijn keel zat, no thank you. Werd heel moeilijk over gedaan. Het zou nog weken duren voordat het compleet genezen was en ik weer volle dagen zou kunnen werken. Langzaamaan zou ik wel kwart dagen en later halve dagen kunnen werken. Gewoon opbouwen. Ze werkten niet mee en ik moest gewoon komen werken, punt. Dan zou ik vervangend werk krijgen, beloofden ze, nadat ik toch echt duidelijk had gemaakt dat ik niet achter de telefoon zou kruipen. Oké prima dan, zolang ik maar niet hoefde te praten dan kon ik gewoon wel werken. Fysiek was ik verder oké. Maar dan was ik daar, bleek er tekort en kom op, kon toch echt wel even een uurtje achter de telefoon... Nee, nee en nee... Maar het aandringen werd dreigen. Dat ik dan ook niet meer ingeroosterd werd voor vervangend werk. Zelfs ontslag werd genoemd... En blabla, heel veel gedoe. Dus toch weer veel te vroeg teveel uren op me genomen. Je hebt het geld nodig en dus bezwijk je onder de druk... Paar weken later, was de ontsteking/abces op exact dezelfde plek terug... Nou, toen was het helemaal fout. Hoe kon ik immers durven om nog een keer een naar abces te krijgen :'). Zo kwam het over. Toen in gesprek gegaan en samen besloten voor beëindiging van het contract. Ik wilde niet meer.

Maar dat is 1 van de vele ervaringen. In een callcenter ben je niets... En je hebt weinig rechten omdat het meestal tijdelijke 0-uren contracten zijn en als je je ziek meld, dan roosteren ze (bij een 0 uren contract) je gewoon uit ipv dat ze je ziekmelden. Zelfs bij de Belastingtelefoon - de overheid dus.

Maar pfft, je word wel in een hoekje gedrukt dan. Het is heel makkelijk zeggen, ik ga niet werken, punt, en ga mee naar de scan... Maar als je het geld hard nodig hebt dan is het niet zo makkelijk om tegen je teamleider of baas in te gaan in zoiets, ook al is je baas onredelijk.

Succes morgen. En hopelijk komt het goed met je kat.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 00:36

Vragen om een vrije dag? Het zijn jouw dagen, je hebt er RECHT op!!

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 00:37

ElineS schreef:
Callcenters, bah. Breek me de bek niet open. Verschrikkelijk hoe ze werknemers daar behandelen. Heb zelf bij 4 verschillende callcenters gewerkt over de jaren. Ik had een abces in mijn keel die leeg geprikt moest worden. Ontzettend pijnlijk en naar (al die pus etc). Ik had daarvoor al wekenlang keelpijn, maar ziek melden kon echt niet, dus ik ben door blijven werken tot mijn keel rauw was. Uiteindelijk had ik zo'n pijn had dat ik naar de huisarts ging en bleek het dus een abces te zijn.

Ziekgemeld en afspraak voor prikken twee dagen later. Dat was gedaan. Belt mijn teamleider mij op dezelfde dag op van het prikken, wanneer ik weer wil komen werken. Nou, geen idee, hangt van mijn keel af. Ja, maa, morgen hadden ze tekort, of ik toch niet even voor een halve dag kon komen. Dat kon toch wel, het was immers maar wat keelpijn, moest ik maar even doorheen bikkelen. Eh, nee.. 4 uur praten terwijl er nu een open wond in mijn keel zat, no thank you. Werd heel moeilijk over gedaan. Het zou nog weken duren voordat het compleet genezen was en ik weer volle dagen zou kunnen werken. Langzaamaan zou ik wel kwart dagen en later halve dagen kunnen werken. Gewoon opbouwen. Ze werkten niet mee en ik moest gewoon komen werken, punt. Dan zou ik vervangend werk krijgen, beloofden ze, nadat ik toch echt duidelijk had gemaakt dat ik niet achter de telefoon zou kruipen. Oké prima dan, zolang ik maar niet hoefde te praten dan kon ik gewoon wel werken. Fysiek was ik verder oké. Maar dan was ik daar, bleek er tekort en kom op, kon toch echt wel even een uurtje achter de telefoon... Nee, nee en nee... Maar het aandringen werd dreigen. Dat ik dan ook niet meer ingeroosterd werd voor vervangend werk. Zelfs ontslag werd genoemd... En blabla, heel veel gedoe. Dus toch weer veel te vroeg teveel uren op me genomen. Je hebt het geld nodig en dus bezwijk je onder de druk... Paar weken later, was de ontsteking/abces op exact dezelfde plek terug... Nou, toen was het helemaal fout. Hoe kon ik immers durven om nog een keer een naar abces te krijgen :'). Zo kwam het over. Toen in gesprek gegaan en samen besloten voor beëindiging van het contract. Ik wilde niet meer.

Maar dat is 1 van de vele ervaringen. In een callcenter ben je niets... En je hebt weinig rechten omdat het meestal tijdelijke 0-uren contracten zijn en als je je ziek meld, dan roosteren ze (bij een 0 uren contract) je gewoon uit ipv dat ze je ziekmelden. Zelfs bij de Belastingtelefoon - de overheid dus.

Maar pfft, je word wel in een hoekje gedrukt dan. Het is heel makkelijk zeggen, ik ga niet werken, punt, en ga mee naar de scan... Maar als je het geld hard nodig hebt dan is het niet zo makkelijk om tegen je teamleider of baas in te gaan in zoiets, ook al is je baas onredelijk.

Succes morgen. En hopelijk komt het goed met je kat.

Bij verzuim wordt dit toch met de arbo arts opgenomen? Lijkt mij dat je met zo'n keel gewoon arbeidsongeschikt bent.

Ik wist niet dat ts al geprobeerd had snipperen op te nemen. Dan maar morgen nog eens vragen. En anders gaat je vriend met je kat. Ik zou er niet zomaar ontslag voor nemen. Jammer dat dit zo moet gaan.
Beterschap voor je kat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 01:05

KootMiraDrum schreef:

Maar niet alla minuut.
Bij de meeste werkgevers moeten vrije dagen ruim van te voren worden aangevraagd.

Mijn man en ik kunnen ook niet alla minuut vrij nemen.
Als wij ziek zijn is dat anders, maar vaak probeert mijn man dan alsnog wat vanaf huis te werken/mail te beantwoorden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 06:38

Brainless schreef:
KootMiraDrum schreef:

Maar niet alla minuut.
Bij de meeste werkgevers moeten vrije dagen ruim van te voren worden aangevraagd.

Mijn man en ik kunnen ook niet alla minuut vrij nemen.
Als wij ziek zijn is dat anders, maar vaak probeert mijn man dan alsnog wat vanaf huis te werken/mail te beantwoorden.

Inderdaad. Hier moet man twee weken vantevoren een vrije dag aan vragen. Zou wat zijn als iedereen maar te pas en te onpas vrij zou nemen.

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 06:48

Wat een naar antwoord zeg, floormanager heeft niet echt een inlevingsvermogen volgens mij... Snap overigens wel dat het niet zomaar kan.

Ik heb zelf op de retentiedesk bij Ziggo gewerkt (callcenter werk), maar daar ging het er wat anders aan toe (in positieve zin)!

Hoe heb je het uiteindelijk kunnen oplossen en hoe gaat het met de kat??

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 06:59

Voor jou is het vervelend. Maar als alle 300 werknemers dit soort dingen aan de hand hebben, dan wordt je als manager wel gek hoor. Bij ons moeten ze dan onderling ruilen. En anders is het inderdaad pech. Helemaal omdat je vriend wel heen kan.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:51

Dat is zo'n wel zo. Je bent misschien wel 1 van de 300 maar daarom niet minder nodig. En als floormanager hoor je vast heel veel redenen en ook smoezen en word je daardoor een beetje hard. Toch, ik vind het antwoord of ze morgen niet iets kan regelen en dan met inslapen echt onfatsoenlijk en heel erg. Ook al heb je elke dag mensen met ziek meldingen etc en hoe vervelend ook, dat geeft geen vrijbrief om zo rot te doen. Wat als TS wel gewoon ziek was en niet had kunnen werken. Dan had er wel iets geregeld kunnen worden.

@Yvette: Ja, klopt, normaal wel, maar ik was daarvoor niet lang genoeg ziek, tenminste, op papier niet. Werd dan gewoon niet ingeroosterd ipv van verzuim en een paar dagen later werkte ik alweer de deed ik vervangend werk. Het was ook 1 van mijn eerdere baantjes dus met regels was ik niet bekend . Als dit me nu zou gebeuren, oei, maar toen wist ik echt niet mijn rechten. Als 19 jarige ukkepuk vertrouw je op je baas.
.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:21

Is het je nog gelukt om vrij te krijgen?

Hoop overigens niet dat je voor een MRI naar De tweede lijn gaat, want die hebben ze niet. Sterkte met jullie kat!