Vannacht kon ik niet slapen, dus ik naar beneden en met alle lichten uit zat ik met mijn ipad op de bank, rond 3 uur s'nachts.
Hoor ik verdorie het geluid of er ergens een raam ingeslagen wordt!
Ook echt in de buurt, of ons huis of de buren.

Ons huis was het niet, dus ik 112 gebeld en binnen drie minuten stond de politie in de straat met giga verlichting.
Hoe lang is het geleden nu? Vijf minuten antwoordde ik.
De agenten als een gek de rij huizen afgespeurd, later door naar de achterkant gecontroleerd een huis of 8 inclusief alle ramen op bovenverdiepingen.
Niks te zien, auto's leken ok maar het kon dat er ergens een autoraam ingetikt was.
Inbraak in een huis was nog niet uitgesloten dus ik moest mijn gegevens geven.
Nou daarna nog het huis rondgespeurd maar niks gevonden, en mijn bed in gedoken.
De politie vroeg nog of ik wist waar het was, het was niet ons huis, en ik ging mooi niet kijken natuurlijk.

Ff kijken hoor.. Uhhh, meneer de inbreker wacht effe.. Ik moet éven de politie bellen!
Nee zo gaat dat dus niet.

Net met broerlief het huis uitgekamd blijkt er in de enige kast die ik niet bekeken had een zak spullen van 1,80 hoog op het oude glas in de kast te zijn gevallen.

Ik heb maar even gebeld dat het mysterie ontrafeld is.

Maar godsamme wat schrik je dan zeg!
Ze stonden met drie auto's en 6 man voor de deur binnen drie minuten.
Ik voel me echt een ontzettende kneus.

De politie vond het goed dat ik gebeld heb, het had echt zomaar bij de buren kunnen zijn en je kunt niet gaan kijken natuurlijk.
Ik ben echt blij dat ik nu weet dat er nergens ingebroken is, ik vond het zo idioot want ik had echt glasgerinkel gehoord.
Heb zelfs de vaatwasser bestudeerd achteraf.

Als het een ander overkomen was had ik er denk ik vreselijk om moeten lachen, maar je lacht écht niet op een moment dat je dit in het holst van de nacht gebeurt.

De politie zei ook, in theorie kan het van alles zijn maar of het echt niks was weten we pas over een paar dagen.
Nou dat weet ik nu dus..