Thuis studie, hoe kan ik mijzelf blijven motiveren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Thuis studie, hoe kan ik mijzelf blijven motiveren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 21:40

Beste studenten!

Sinds eind vorig jaar ben ik begonnen met een thuis studie Sport & Spelbegeleiding voor kinderen.
Ik ben afgestudeerd als PM'er niv 3 & 4. Hierna ben ik gaan werken in de naschoolse opvang. Op dit moment werk ik bijna 3 jaar op een BSO. Omdat ik mij wilde blijven ontwikkelen heb ik er eind vorig jaar voor gekozen om een thuis studie bij de LOI te gaan doen.
Toen ik alles binnen kreeg was ik erg gemotiveerd en ben ik meteen aan de slag gegaan. Ik merkte dat ik er wel echt in moest komen maar bleef doorzetten.
Tot ik een nieuwe uitdaging in mijn werk kreeg en januari, februari, maart & april locatiemanager mocht zijn op een locatie i.v.m. een zwangerschapsverlof. Doordat ik het hier erg druk mee had schoof ik de studie aan de kant. Met de gedachten; dit pak ik in mei weer op!
Maar dit laatste heb ik dus niet meer gedaan.... -O- ik heb denk ik 3x mijn map gepakt.
Ik kan gewoon niet meer te motivatie vinden om aan de slag te gaan.. maar waarom weet ik niet! Ik betaal best veel voor de studie en vindt het zonde als ik straks geen toegang meer heb tot de werkruimte. Hier heb ik straks nog 1 jaar toegang toe, dus ik MOET de studie afmaken. Anders heb ik flink wat geld weggegooid.. -O-
Ik ben nog nooit teleurgesteld geweest in mijzelf, maar nu wel! En dat vind ik best erg..

Nu was mijn vraag; hebben meer van jullie dit? Of herken je deze 'dip'?

Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij zodat ik de motivatie weer kan vinden om aan de slag te gaan!

Bedankt voor het lezen :)

antje_vip

Re: Thuis studie, hoe kan ik mijzelf blijven motiveren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:44

Is de teleurstelling in jezelf niet genoeg motivatie? :)

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:51

Het is ook lastig, maar een kleine stapjes planning en tijd voor jezelf nemen en daarmee dus je studie is essentieel. Ik stuur je even een pb!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:56

Wíl je de studie nog wel afmaken omdat je die richting uit wilt of heb je ontdekt, door je vervangende locatiemanagerwerk, dat je ambities eigenlijk ergens anders liggen?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:58

Ik ben dr nog niet achter ben al paar jaar bezig en gaat heel langzaam. Ik mis de hulp en dedruk dat het moet. Dus kan je helaas nog niet helpem

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 22:01

antje_vip schreef:
Is de teleurstelling in jezelf niet genoeg motivatie? :)

Blijkbaar niet...

quibusjes schreef:
Het is ook lastig, maar een kleine stapjes planning en tijd voor jezelf nemen en daarmee dus je studie is essentieel. Ik stuur je even een pb!

Misschien is een planning wel een goed idee! Heb dit in mijn werk ook gebruikt.. Dankje voor je tip! :)

Maflinger_S schreef:
Wíl je de studie nog wel afmaken omdat je die richting uit wilt of heb je ontdekt, door je vervangende locatiemanagerwerk, dat je ambities eigenlijk ergens anders liggen?

Jazeker! Ben vorig jaar al begonnen met een studie op HBO niv. en beëindigd omdat het te hoog gegrepen was. Mijn ambitie om locatiemanager te worden heb ik niet. Deze cursus kan ik heel goed gebruiken in mijn werk :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:04

OK, dank voor je antwoord. Dan geef ik je hierbij een schop in de goede richting: hup maak een planning en hou je eraan. Je weet waar je het voor doet!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 22:08

Maflinger_S schreef:
OK, dank voor je antwoord. Dan geef ik je hierbij een schop in de goede richting: hup maak een planning en hou je eraan. Je weet waar je het voor doet!

Hier ga ik na mijn vakantie eens echt even mee aan de slag :)
Dankje!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:47

Ik heb ook een thuisstudie gedaan naast een fulltime baan (en huishouden, paard et cetera). Mijn studie bestond uit zowel een praktijkgedeelte als een groot theoretisch gedeelte. Ik heb ook veel langer gedaan dan ik me had voorgenomen, de motivatie had ik ook niet om savonds of in het weekend nog wat te doen.

Het enige wat mij kan motiveren is tijdsdruk. Dus ik heb op een gegeven moment gewoon mijn praktijkdagen en theorie examens ingepland. Eenmaal ingepland moest je ze ook betalen en kon je de datum niet meer kosteloos wijzigen. En dan lukt het dus wel bij mij. :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:27

Niet na je vakantie pas mee aan de slag gaan, maar nu.
Hoeveel hoofdstukken moet je nog doen en hoeveel tijd heb je ervoor?

Bijvoorbeeld.
Je kan 1 hoofdstuk per maand doen.
Hoofdstuk opdelen in paragrafen en elke week 1 of meer paragrafen doen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:37

ik zou ook eerst zien wat je nog moet.

dan verdeel je dat onder de maanden,maar de laatste maand laat je sowieso wel vrij.

dan maak je een planning op met vast studie momenten,afhankelijk van hoeveel tijd je ervoor nodig hebt.

de eerste weken zullen waarschijnlijk wel lastig zijn,maar eens vast ingepland zal het op den duur wel beginnen vlotten.

succes alvast!