doorwerken na afloop detacheringsovereenkomst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

doorwerken na afloop detacheringsovereenkomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 21:13

Hallo,

Ik zit even met een vraag, en kom er via Google nou niet precies achter hoe het in elkaar zit.

Ik werk via een uitzendbureau en heb een detacheringsovereenkomst, deze loopt af op 2 augustus...morgen dus.

Ik heb een maand geleden al aangegeven dat het afliep en er zou een nieuwe overeenkomst komen. Echter heb ik deze nieuwe versie nog niet gezien en dus ook nog niet getekend.

Het zou goed kunnen dat ik het morgen te zien krijg en meteen moet tekenen. Eigenlijk wil ik het thuis even op mijn gemak kunnen doorlezen voordat ik akkoord ga. Mijn huidige overeenkomst bevat een aantal zaken waar ik het achteraf niet zo mee eens was, maar kreeg niet de mogelijkheid om het eerst door te lezen en moest toentertijd meteen tekenen.

Wat zijn mijn rechten wanneer het op de allerlaatste dag wordt aangeboden. En nog belangrijker als ik het morgen niet krijg aangeboden?
Ik sta de rest van de week gewoon in geroosterd en op de werkvloer verwacht men dat ik ook gewoon kom opdagen.
Van mijn kant uit werk ik hier graag en wil mijn baan behouden, ik ben dus niet iemand die dan beslist om woensdag thuis te blijven, maar ik zou ook graag eens weten hoe het nou in elkaar zit.
Mag ik werken zonder een nieuwe getekende overeenkomst?

Ik hoop dat mijn vragen en gedachten een beetje duidelijk zijn.

elenaMM77

Re: doorwerken na afloop detacheringsovereenkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:17

gewoon naar je werk gaan.. is in mijn ogen een stilzwijgende verlenging geworden als het bedrijf waarvoor je werkt je ingeroosterd heeft en het uitzendbureau niet tijdig met het nieuwe contract komt.

in hoeverre je echt invloed hebt op punten in het detacheringscontract, geen idee.. ze zullen je wel gewoon moeten uit betalen als het bedrijf waarvoor je werkt gewoon de door jou gehuurde uren betaald lijkt mij..

ik zou gewoon de punten benoemen en eventueel wachten met tekenen tot je daar duidelijkheid over hebt en heel duidelijk aangeven dat ze in gebreken zijn gebleven om je tijdig van een nieuw contract te voorzien en dat je wel momenteel doorwerkt, dus dat ze niet van je kunnen verwachten dat je ongezien of zonder aanpassingen zomaar direct tekent.

werken mag altijd natuurlijk, niemand die je staat op te wachten met een jachtgeweer op je werkplek ;)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:13

Sowieso niet tekenen voordat je het op je gemak hebt kunnen doorlezen en eventuele wijzigingen zijn doorgevoerd :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:18

Gaan werken en hoor je niets dan is er (volgens mij) een regel dat er een stilzwijgende verlenging is voor onbepaalde tijd, vaste baan dus. Tenminste, zo heb ik het vaak gehoord.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:22

Zodra je gaat werken, word je huidige contract in dezelfde vorm verlengd. Niet voor onbepaalde tijd, gewoon voor dezelfde periode als je huidige contract. Tenzij je aan het eind van je keten zit, dan moet je wel een onbepaalde tijd krijgen.
Maar als er dingen in je huidige contract staan waar jij het niet mee eens bent, worden die óók gewoon weer meegenomen als je zonder nieuw contract aan het werk gaat.

Als je geen nieuw contract aangeboden krijgt is de keuze dus aan jou, of op de oude voet verder, of niet gaan werken. Dat laatste zou ik dan dus wel morgen nogmaals aangeven.

Als je wel een nieuw contract krijgt, gewoon je tijd nemen om door te lezen. Of ze dat nu willen of niet, daar heb je gewoon recht op. Dan krijgen ze hem woensdag wel weer van je terug.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:23

Als je wel een nieuw contract krijgt, lees deze dan thuis goed door en zorg er voor dat je degene die je doorgelezen hebt(en dus bij je hebt) tekent. Bij mijn stiefvader op het werk hebben ze ooit het contract verwisseld (voor een minder gunstige) dat had hij gelukkig door.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:27

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 13:22

bedankt voor jullie reacties.

Gelukkig heb ik vanmorgen mijn verlenging kunnen tekenen.
ik heb vier maanden gekregen waarna ik naar fase b ga...
fase b zal dan lopen tot augustus volgend jaar en hierna maak ik kans op een contract voor onbepaalde tijd binnen het bedrijf.

Mayiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:51

Meestal als je begint met detachering krijg je een fase A contract die maximaal 2 jaar mag duren. Daarna een fase B en kun je nog een fase C contract krijgen :) . Ook bij detachering moet er worden aangezegd. Dus ook als je nu geen contractverlenging had gekregen, had je hier gewoon aanspraak op kunnen maken. Meestal krijg je na een detacheringscontract inderdaad een vast contract, anders worden de fee's naar het detacheringsbureau ook wel enorm hoog haha. :D In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe contract ! :D:D