Grrrrr. Telefoons.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Grrrrr. Telefoons.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 21:09

Hallo bokkers.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ben echt ff pissig -:(-

Vorige week zaterdag laadde mijn telefoon (Samsung S6) ineens vanuit het niets niet meer op. Ik naar de T-Mobile store geweest en daar hebben ze hem opgestuurd. Alleen zei die gozer in de winkel al dat ie waarschijnlijk buiten de garantie ging vallen omdat er een barst in het camera schermpje zit.

Ongeacht hoe dat gebeurd is, slaat dit nergens op want het een heeft níks met het ander te maken. Ik lees op het internet meerdere problemen met de S6 en het opladen. Daarbij, zit de barst er al maanden in en heb ik er geen enkel last van ondervonden.

Maargoed. Nu mag ik dus de reparatie gaan betalen à bijna €300 euro of voor €30 euro ongerepareerd terug zenden.

Is er ergens íets wat ik kan doen om hier tegenin te gaan? Ik vind het zo'n uberslechte service van T-Mobile -:(- %)

kimberly1995

Re: Grrrrr. Telefoons.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:15

Hoe oud is de telefoon?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:16

Ah bah, dat is altijd vervelend.. -O-

Allereerst: dit heeft volgens mij vrij weinig met T-Mobile te maken. Ik denk dat zij de telefoon gewoon naar Samsung (of in sommige gevallen Dynafix, want die repareert telefoons vaak), hebben gestuurd en die hebben de telefoon onderzocht.

Daarnaast kan het voorkomen dat een telefoon later küren krijgt nadat hij bijvoorbeeld hard gevallen is, althans dat is wat mijn vriend altijd tegen mij zegt (ik denk het er het mijne van maar dat terzijde :=).

Maar, ik vind het wel belachelijk dat zij nu zeggen dat het je eigen schuld is. Laad-problemen hebben niet snel te maken met vallen (het kan natuurlijk voorkomen..). Ik heb destijds een S2 gehad die ook niet meer wou laden, opgestuurd en gerepareerd zonder enige kosten.

Ik zal ze opbellen (ik weet niet exact wie, maar dat zou je even moeten uitzoeken) en vragen hoe ze bij deze conclusie komen. Ik denk dat je dat op dit moment het beste kunt doen.

Sterkte en succes met uitzoeken! :(:)

Edit; typo
Laatst bijgewerkt door Nicole21 op 01-08-16 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:17

Weten ze wel wat het probleem is? Ik ga niet eens meer naar mijn provider voor problemen.

Ik heb een s5. Ik had een probleem met de koptelefoon input. Naar Vodafone. Wisten niet wat het was. Ze moesten het toestel dan opsturen en zou deze een aantal weken kwijt zijn en zou flink wat kosten. En dan wordt het nog via een ander bedrijf gerepareerd. Ja, daaaggg!

Ik ben naar zo'n Turk gegaan aan de overkant. Het was een kwestie van dat punt vervangen. Een halve dag later kon ik m'n telefoon weer ophalen en was ik €35 kwijt.

Is dat geen optie voor je?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:19

BiBiQ schreef:
Weten ze wel wat het probleem is? Ik ga niet eens meer naar mijn provider voor problemen.

Ik heb een s5. Ik had een probleem met de koptelefoon input. Naar Vodafone. Wisten niet wat het was. Ze moesten het toestel dan opsturen en zou deze een aantal weken kwijt zijn en zou flink wat kosten. Ja, daaaggg!
Ben naar zo'n Turk gegaan aan de overkant. Kwestie van dat punt vervangen. Een halve dag later kon ik m'n telefoon weer ophalen en was ik €35 kwijt.

TS probeert denk ik nog onder de garantie van Samsung de kosten te kunnen verhalen (wat opzich vrij logisch is). Als je naar een andere winkel gaat kost het je in principe altijd zelf geld.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:21

Als TS niet verzekerd is doet t-mobile denk ik niet veel. Garantie heb je tegenwoordig amper nog op je telefoon. Dat is mijn ervaring in ieder geval.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 21:21

kimberly1995 schreef:
Hoe oud is de telefoon?

Ik heb de telefoon begin dit jaar gekregen. Februari/Maart. Weet het niet heel zeker meer.

Nicole21 schreef:

Allereerst: dit heeft volgens mij vrij weinig met T-Mobile te maken. Ik denk dat zij de telefoon gewoon naar Samsung (of in sommige gevallen Dynafix, want die repareert telefoons vaak), hebben gestuurd en die hebben de telefoon onderzocht.

Daarnaast kan het voorkomen dat een telefoon later küren krijgt nadat hij bijvoorbeeld hard gevallen is, althans dat is wat mijn vriend altijd tegen mij zegt (ik denk het er het mijne van maar dat terzijde :=).

Maar, ik vind het wel belachelijk dat zij nu zeggen dat het je eigen schuld is. Laad-problemen hebben niet snel te maken met vallen (het kan natuurlijk voorkomen..). Ik heb destijds een S2 gehad die ook niet meer wou laden, opgestuurd en gerepareerd zonder enige kosten.

Ik zal ze opbellen (ik weet niet exact wie, maar dat zou je even moeten uitzoeken) en vragen hoe ze bij deze conclusie komen. Ik denk dat op dit moment dit het beste is wat je kunt doen.

Ik vind dat T-Mobile als wijze van service op z'n minst de onderzoekskosten op zich kan nemen.. Ik heb een best duur abbo en ben ook al een tijdje klant bij T-Mobile. Al duurt dat niet lang meer als dit zo doorgaat _O-

Ik ga inderdaad morgen even bellen. Bij de prijsopgaaf staat ook gewoon níets van wat de reparatie gaat zijn en wat deze inhoud enzo. Ik betaal een x bedrag maar geen idee waarvoor :=

BiBiQ schreef:

Ik heb een s5. Ik had een probleem met de koptelefoon input. Naar Vodafone. Wisten niet wat het was. Ze moesten het toestel dan opsturen en zou deze een aantal weken kwijt zijn en zou flink wat kosten. Ja, daaaggg!
Ben naar zo'n Turk gegaan aan de overkant. Kwestie van dat punt vervangen. Een halve dag later kon ik m'n telefoon weer ophalen en was ik €35 kwijt.

Ja ik zit inderdaad al een beetje te googlen en ik vind al een repairpoint die een dockconnector kan vervangen voor nog geen 70 euro. Maar dan moet ik wel zéker weten dat dit hetgeen is dat vervangen moet worden natuurlijk.

----
Ben eigenlijk benieuwd of er meer van dit soort problemen bekend zijn waardoor ik een wat meer overtuigend pleidooi kan houden :Y)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 21:22

Heb inderdaad geen verzekering. Nooit problemen gehad met telefoons die ervoor zorgden dat hij het niet meer deed. Plus het feit dat ik al een duur abbo had vond ik het wel even goed :+

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:25

BiBiQ schreef:
Als TS niet verzekerd is doet t-mobile denk ik niet veel. Garantie heb je tegenwoordig amper nog op je telefoon. Dat is mijn ervaring in ieder geval.

Denk dat T-Mobile sowieso niks doet, die stuurt alleen als wijze van service je telefoon op. Heb nu al twee keer op de garantie van m'n telefoon m'n telefoon kunnen laten repareren. M'n moeder zelfs drie keer op dit moment _O-.

Marjoow schreef:
kimberly1995 schreef:
Hoe oud is de telefoon?

Ik heb de telefoon begin dit jaar gekregen. Februari/Maart. Weet het niet heel zeker meer.

Nicole21 schreef:

Ik zal ze opbellen (ik weet niet exact wie, maar dat zou je even moeten uitzoeken) en vragen hoe ze bij deze conclusie komen. Ik denk dat op dit moment dit het beste is wat je kunt doen.

Ik vind dat T-Mobile als wijze van service op z'n minst de onderzoekskosten op zich kan nemen.. Ik heb een best duur abbo en ben ook al een tijdje klant bij T-Mobile. Al duurt dat niet lang meer als dit zo doorgaat _O-

Ik ga inderdaad morgen even bellen. Bij de prijsopgaaf staat ook gewoon níets van wat de reparatie gaat zijn en wat deze inhoud enzo. Ik betaal een x bedrag maar geen idee waarvoor :=

BiBiQ schreef:

Ja ik zit inderdaad al een beetje te googlen en ik vind al een repairpoint die een dockconnector kan vervangen voor nog geen 70 euro. Maar dan moet ik wel zéker weten dat dit hetgeen is dat vervangen moet worden natuurlijk.

----
Ben eigenlijk benieuwd of er meer van dit soort problemen bekend zijn waardoor ik een wat meer overtuigend pleidooi kan houden :Y)

Ja klopt vind ik ook altijd wel, maar ben bang dat ze dat niet voor je doen :+. Zijn geldwolven die telefoonproviders :\.

Hmm lekker duidelijk inderdaad. Zou even bellen en dan exact vragen hoe en wat, en hoe ze erbij komen dat het je eigen schuld is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:25

Mijn ervaring is dat ze bij T-Mobile best veel kunnen als je even belt of via facebook contact zoekt. Maar die onderzoekskosten zijn volgens mij sowieso voor eigen rekening.

Hier ook een S6, nu een jaar oud maar geen problemen.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:30

lieveli schreef:
Mijn ervaring is dat ze bij T-Mobile best veel kunnen als je even belt of via facebook contact zoekt. Maar die onderzoekskosten zijn volgens mij sowieso voor eigen rekening.

Hier ook een S6, nu een jaar oud maar geen problemen.

Onderzoekskosten zijn nooit voor jou als jij niks aan de problemen van de telefoon kan doen :n. Mijn moeder had een vreemde vlek onder haar scherm en is tot twee keer toe gratis gerepareerd. De derde keer deed haar touch-screen het niet goed door een verkeerde screenprotector (eigenlijk eigen fout), ook gratis onderzocht!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:31

Zit toch gewoon 2 jaar fabrieksgarantie op je telefoon? Ga met de bon naar de winkel of instantie waar je je telefoon gehaald hebt. Zij horen dit kosteloos op te lossen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 21:35

Blonde boze ik heeft niet verder gekeken dan d'r neus lang is :Y)

Er is dus wel een íets duidelijkere prijsopgaaf. Ze willen het volgende repareren:
  • Camera vervangen
  • Module moederbord vervangen
  • Behuizing vervangen
Dit komt totaal neer op €290,84.

Ik lees dus niks over het niet opladen??
Ze zetten er het volgende bij:
Citaat:
Onze gecertificeerde technici hebben de mobiele telefoon grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel schade heeft die is veroorzaakt door vallen, stoten of klemmen. Deze geconstateerde schade valt niet binnen de garantievoorwaarden.

Wel kunnen we jouw toestel tegen betaling repareren. Je toestel is dan vakkundig gerepareerd en wij installeren de nieuwste softwareversie, waardoor je direct profiteert van verbeterde functies en gebruiksgemak. Op de reparatie van het defect geven wij standaard 3 maanden garantie. Je houdt ook de fabrieksgarantie op de rest van het toestel. De kosten van de reparatie staan hieronder.

Er zit ook een foto bij van hetgeen waarop ze concluderen dat ie gevallen moet zijn:

Afbeelding

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:37

Dynafix repareert jou telefoon en niet T-Mobile, dus die hebben er echt niks mee te maken haha!

Maar dan zou ik even contact opnemen dat, dat niet het gene is wat je wil laten repareren :+. Want wellicht dat ze nu niks met je laad-probleem doen..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 21:39

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 11:00

Tmobile gebeld. Meneertje Adriaan die ik aan de telefoon had doet niks voor me. Het enige wat ik volgens hem kan doen is hem terug laten sturen en een second opinion doen en als dat positief voor mij is dan repareren ze hem gratis en storten ze de onderzoekskosten terug.

Op het bericht dat zij wettelijk verplicht zijn om te bewijzen dat het mijn schuld is reageerde hij met dat zij andere regels hebben. Staat tmobile ineens boven de wet?

Ze doen dus niks. Er is geen enkele service bij tmobile te bekennen als je telefoon kapot is.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:33

Weten ze bij T-Mobile wel dat de prijsopgaaf die je gegeven is niet eens gaat om het probleem waarvoor jij hem hebt opgestuurd? Ik zou kijken of je op de een of andere manier misschien Dynafix of Samsung kunt bellen en vragen of ze nog een keer willen kijken maar dan ALLEEN naar het laadprobleem, dan ook duidelijk aangeven dat het laadprobleem wel een garantiekwestie is volgens jou.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:15

De service is bij elke aanbieder poedersuiker, dat is een gegeven denk ik. Om deze reden heb ik mijn S6 gewoon heel dik verzekerd, is wel 13 euro per maand, maar dan krijg ik gewoon gegarandeerd een nieuw toestel, wat er ook mis mee is.

Ik zou de tip van Nicole nog eens proberen en anders je toestel terug vragen en bij de Turk langs brengen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 14:44

Nicole21 schreef:
Weten ze bij T-Mobile wel dat de prijsopgaaf die je gegeven is niet eens gaat om het probleem waarvoor jij hem hebt opgestuurd? Ik zou kijken of je op de een of andere manier misschien Dynafix of Samsung kunt bellen en vragen of ze nog een keer willen kijken maar dan ALLEEN naar het laadprobleem, dan ook duidelijk aangeven dat het laadprobleem wel een garantiekwestie is volgens jou.

Ja daar zat ik inderdaad al aan te denken om dynafix te bellen. Ik weet zo niet wat het oplevert om Samsung te bellen maar is eventueel nog een optie.

Ik heb gezegd dat er allemaal reparaties gedaan worden die niets met het probleem te maken hebben maar het enige wat ie zei was hun protocol en de second opinion.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:55

wil je telefoon nog wel laden op zo'n draadloos oplaadstation? Mijn huisgenootje had dit weekend exact hetzelfde probleem met haar S6 en bij haar bleek de connector los in de telefoon te liggen waardoor hij niet meer wilde laden. Een middagje bij telefoonwinkel deed wonderen (reparatie was 35 euro). Mijn eigen telefoon (S4 mini) is helaas wel overleden dit weekend, hier bleek het moederbord hoogstwaarschijnlijk kapot van te zijn (viel opeens uit en is nooit meer aan gegaan). Heb maar een nieuwe telefoon gehaald. Wel balen zo vlak voor het moment dat ik kon verlengen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:13

Ik zou zeker contact opnemen met Samsung en het probleem voorleggen. Ik heb problemen gehad met mijn gloednieuwe Sony Z5. Wilde ook niet meer laden. De telefoon was in Noorwegen gekocht, maar ik heb contact opgenomen met Sony Nederland en die wilde me zeker helpen en heb ook gewoon garantie hier. Uiteindelijk heb ik hem toch in Noorwegen in de winkel ingeleverd omdat die toch veel betere service hebben.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:44

Leuk hè die s6 :') _/-\o_
Mijn s6 is 2 maand geleden gestopt met opladen, oplaten sturen (wel verzekerd) 2 weken later terug gekregen met nieuw module motherboard (het deel waar het oplaadpunt inzit). Sinds die tijd geen snel laden meer en daarnaast eeeerrrrggg langzaam. Terug gegaan naar Phone house, afgescheept met een draadloze oplader. En nu? Nu laad hij nog steeds amper op.

Ts veel succes! Weet niet of het al aangedragen is maar heb je een inboedel?

Edit: ps, getypt vanaf een s6 die bijna permanent aan de oplader ligt *\o/* -O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 14:51

Is er misschien iemand die even een klachtenbrief wilt doorlezen voor mij?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 01:21

Stuur maar door!