In/uitchecken met e-ticket

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iiSunshine

In/uitchecken met e-ticket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 13:48

Ik heb een e-ticket dagretour van de spoordeelwinkel, van leeuwarden-zwolle en weer terug. Nou weet ik hoe ik de poortjes moet openen met het e-ticket. Alleen er staan geen poortjes op het station van leeuwarden. Als ik dan niet incheck met het e-ticket in leeuwarden maar ik wil wel door de poortjes bij zwolle, kan dat dan gewoon? Ik heb al op de NS site gekeken maar er staat alleen hoe ik door de poortjes moet en meer kon ik niet vinden.

Wie kan mij helpen?
Laatst bijgewerkt door iiSunshine op 01-08-16 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

cheybinky

Re: In/uitchecken met e-ticket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:50

Je moetwel. Inchecken bij zo'n paaltje!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:51

E-ticket hoef je niet in te checken. De QR code die er op staat zorgt er wel voor dat je op station waar poortjes staan je wel erdoor kan (hebben een net iets ander "plaatje" om in te checken).
Ik ga er in elk geval vanuit dat het een geprinte versie is of 1 die op je telefoon staat. Mocht het op je telefoon staan, dan kan het soms wel even duren voor hij de QR code pakt.
Als het gewoon een chipkaart is: altijd inchecken.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 13:53

JewEmm schreef:
E-ticket hoef je niet in te checken. De QR code die er op staat zorgt er wel voor dat je op station waar poortjes staan je wel erdoor kan (hebben een net iets ander "plaatje" om in te checken).
Ik ga er in elk geval vanuit dat het een geprinte versie is of 1 die op je telefoon staat. Mocht het op je telefoon staan, dan kan het soms wel even duren voor hij de QR code pakt.

Het is een geprinte versie, anders was hij niet geldig. Op de NS site staat inderdaad ook dat je niet hoeft in te checken met een E-ticket. Bedankt!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:56

Je moet dan bij zo'n poortje eruit
Afbeelding

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 13:58

Dankjewel! Ik kan dus gewoon zonder iets te doen de trein instappen met het kaartje en eruit bij zo'n poortje.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:32

VOlgens mij wel. Zo kom ik met mijn internationale kaartje (vanuit Belgie) ook altijd Rotterdam uit.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:44

Idd, niet inchecken en dan in Zwolle een poortje zoals in de foto van JewEmm zoeken, daar kan je dan scannen en dan gaat het poortje open. Als je terug gaat kan je bij een zelfde poortje weer terug het station in.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:28

Met een geprint e-ticket kan je gewoon in de trein stappen zonder in te checken. Onderaan je ticket staat een QR-code, deze kun je scannen als je door de poortjes moet. Als het goed is staat dit ook gewoon op je ticket zelf :)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:43

JewEmm schreef:

Op je telefoon is je e-ticket niet geldig. Daar werd laatst nog iemand op aangesproken in de trein :j
Op je ticket staat ook dat hij alleen geldig is als je hem print.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:46

Temeraire schreef:
Op je telefoon is je e-ticket niet geldig. Daar werd laatst nog iemand op aangesproken in de trein :j
Op je ticket staat ook dat hij alleen geldig is als je hem print.

Weer wat geleerd dan. Via de NS-international app (die gebruik ik) kan je wel op je telefoon tickets hebben staan. Maar ik weet niet hoe dat binnen nederland is. Dan heb ik gewoon m'n chipkaart.