Bijbaan, maar niet alles mogelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Bijbaan, maar niet alles mogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 11:04

Ik zou graag weer een bijbaantje willen. Ik ga na de vakantie beginnen aan mijn HBO opleiding en wat bijverdienen is altijd leuk! Nou is mijn enige probleem dat ik niet lang kan staan omdat ik anders al pijn krijg in mijn rug, heupen en knieen.. (dat krijg ik al binnen een uur) Daardoor valt er al een hoop af.

Nou ben ik 21 en een baantje bij de supermarkt gaat al niet want die nemen hier alleen maar 16 jarigen aan (heb al flink wat sollicitaties gestuurd en ik ben langs geweest etc) Iemand enig idee wat voor opties er over zijn?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:06

Bij een callcenter of klantenservice. Doet mijn zus ook die werkt als schadebehandelaar (student universiteit).

Anoniem

Re: Bijbaan, maar niet alles mogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:07

als recepioniste?

Anoniem

Administratieve kantoor werkzaamheden eventueel?

EliseXJoelle

Kassa bij de boumarkt, bakkerij, hema etc?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 11:09

xApple schreef:
Bij een callcenter of klantenservice. Doet mijn zus ook die werkt als schadebehandelaar (student universiteit).

Vergeten erbij te zetten: liever niets met de telefoon, ik ben slechthorend en zeer zeer oncomfortabel met bellen. :o :')

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 11:10

EliseXJoelle schreef:
Kassa bij de boumarkt, bakkerij, hema etc?

Goed idee!

_Dominique schreef:
Administratieve kantoor werkzaamheden eventueel?

Moet je hiervoor geen opleiding gedaan hebben?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:13

Wat wil je? Je bent 21 je hebt vast weleens iets gezien wat je leuk vind.
Die pijn in je lijf, weet je hoe dat komt? anders eens een fysio of osteopaat bezoeken. Slechthorendheid kan vaak wel wat aangedaan worden.
Het is wel lastig, staan gaat niet, bellen ook niet. Ben je handig met een computer?
Welke opleiding ga je doen? Misschien dat je iets in die beroepsgroep kan gaan doen?
Studeer je in een grote stad?Misschien een studenten uitzendbureau?

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:16

Gezien je leeftijd wordt detailhandel lastig..misschoen iets in je opleiding? Inschrijven bij werving als enquêteur?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 11:17

Gillbo schreef:
Die pijn in je lijf, weet je hoe dat komt? anders eens een fysio of osteopaat bezoeken. Slechthorendheid kan vaak wel wat aangedaan worden.
Het is wel lastig, staan gaat niet, bellen ook niet. Ben je handig met een computer?
Welke opleiding ga je doen? Misschien dat je iets in die beroepsgroep kan gaan doen?

Pijn in mijn lijf weet ik waar het vandaan komt, ben ervoor naar de fysio geweest maar meer kan er niet aan gedaan worden. Voor de slechthorendheid: ik heb natuurlijk gehoorapparaten, maar toch werkt dat heel onprettig. Ik heb net mediavormgeving afgerond en ik ga communicatie en mediadesign doen. Wat ik graag zou willen doen is iets met boeken, maar in principe is alles goed, denk dat ik niet al te kieskeurig mag zijn.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 11:18

ikke129 schreef:
Gezien je leeftijd wordt detailhandel lastig..misschoen iets in je opleiding? Inschrijven bij werving als enquêteur?

Weet je toevallig ook hoe het werkt? Die werving?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:22

Je zou eens kunnen kijken bij YoungCapital (https://www.youngcapital.nl/). Dat is een (studenten) uitzendbureau die verschillende soorten vacatures heeft voor studenten. :) Ik sta er zelf ook bij ingeschreven en zie regelmatig leuke bijbanen voorbij komen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 11:25

GrumpyCat schreef:
Je zou eens kunnen kijken bij YoungCapital (https://www.youngcapital.nl/). Dat is een (studenten) uitzendbureau die verschillende soorten vacatures heeft voor studenten. :) Ik sta er zelf ook bij ingeschreven en zie regelmatig leuke bijbanen voorbij komen.

Thanks! *\o/*

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:28

Denk ik mogelijkheden, niet in beperkingen.
Zet op een rij wat je allemaal wél kunt.
Ga met die mogelijkheden langs bij een (studenten)uitzendbureau en zoek samen naar passend werk.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:44

Bijles geven? Ik studeer biologie en geef daar ook bijles in. Verdient goed en is superleuk.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:55

Heb je een rijbewijs? Dan kan je op easyway kijken als chauffeur. Hartstikke leuk om te doen! :j

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:07

Accepteer nooit zomaar pijn in je lijf die je zo beperkt.
Het is niet normaal dat je maar zo kort kan staan. Ik raad je echt aan omdat eens serieus goed uit te laten zoeken.
Ik had veel baat bij een osteopaat, er is veel meer dan alleen fysio

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:09

Als er een IKEA in jouw buurt zit daar eens informeren. Zeer goede werkgever en wil graag met je meedenken! Was er zelf (ook werkend met alsen en maren) erg happy.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:23

Young capital idd tempo team.. iets met boeken.. weet niet waar je vandaan kom maar miss van dijk boeken huis? Schijnt wel zwaar werk te e zijn. Miss nog n idee mystery shopper!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:50

mirthheee schreef:
Gillbo schreef:

Pijn in mijn lijf weet ik waar het vandaan komt, ben ervoor naar de fysio geweest maar meer kan er niet aan gedaan worden. Voor de slechthorendheid: ik heb natuurlijk gehoorapparaten, maar toch werkt dat heel onprettig. Ik heb net mediavormgeving afgerond en ik ga communicatie en mediadesign doen. Wat ik graag zou willen doen is iets met boeken, maar in principe is alles goed, denk dat ik niet al te kieskeurig mag zijn.

Waar komt het vandaan? Al eens bij een podoloog geweest? Pijn in de rug kan door voeten komen namelijk.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:52

Is er altijd tegen je gezegd dat je iets toch niet kan omdat je slechthorend bent?

Kijk inderdaad naar wat je wel kan i.p.v. niet. Ik neem aan dat je wel geleerd hebt om met je beperkingen om te gaan?

En anders iets als oppassen of bijles inderdaad

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:09

Gillbo schreef:
Het is niet normaal dat je maar zo kort kan staan. Ik raad je echt aan omdat eens serieus goed uit te laten zoeken.

Ik zal je uit de droom helpen Gillbo: soms kun je er nou eenmaal niks veranderen.

Mayiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:49

moonfish13 schreef:
Gillbo schreef:

Ik zal je uit de droom helpen Gillbo: soms kun je er nou eenmaal niks veranderen.

Nee inderdaad, sommige dingen zijn helaas niet op te lossen -O- . Vaak zoeken ze in (studenten)steden nog studentassistenten? Dan ben je een 'assistent' van een professor of van de administratie. Daarnaast zou je kunnen kijken of je als surveillant kan werken bij tentamens? Meestal vallen de tentamens van het HBO later dan die van de uni. Succes!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:02

moonfish13 schreef:
Gillbo schreef:

Nee maar daarom schrijf ik ook dat je dat niet zómaar moet accepteren.
Als je leest zie je dat ts een paar keer bij een fysio is geweest en dat is naar mijn idee geen gedegen onderzoek om zomaar te accepteren dat dat het is.
Als jij dat wel vind prima maar ik zou voor ik me zo zou laten beperken niet alleen uitgaan van wat een fysio zegt. Daar moet beter onderzoek gedaan worden in bijv een ziekenhuis of in ieder geval een second opinion.

Ik zelf heb jaren lang rugklachten gehad, liep letterlijk krom. Veel gedokterd en uiteindelijk bij een ostheopaat binnen 5 behandelingen van de pijn af. Een wonder, nee zeker niet. Hij kwam er achter dat de pijn via mijn niet kwam, heeft dat behandeld en de pijn was en is weg

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:19

Edit, had een paar reacties gemist :')

Infodesk bij je opleiding?