Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
tamary schreef:Munthandelaar is je beste optie. Zelf zou ik de munten die voornamelijk goud/zilver zijn houden en de rest verkopen aan de handelaar. Maak bij die handelaar dus even een afspraak, zodat die de tijd kan nemen om alles te bekijken en uit te leggen wat wat is.

Tivoli schreef:tamary schreef:Munthandelaar is je beste optie. Zelf zou ik de munten die voornamelijk goud/zilver zijn houden en de rest verkopen aan de handelaar. Maak bij die handelaar dus even een afspraak, zodat die de tijd kan nemen om alles te bekijken en uit te leggen wat wat is.
Waarom zou je die houden tamary?
Goud zit er volgens mij niet bij,zilver zeker wel. Er zitten ook een paar verzamelstukken bij, een Rijks 10 gulden munt en ook een 10 euro munt.
Wat vervelend dat de muntenhandel hier in Leiden tot 6 augustus op vakantie is, ik ben zo nieuwsgierig!
Neonlight schreef:Ga er niet van uit dat ze veel waarde hebben als ze in een potje zitten. Er mogen geen beschadigingen op munten zitten willen ze wat waard zijn. Bijvoorbeeld die Rijks 10 gulden munt en die 10 euro munt, die moeten goed verpakt zitten anders is het metaal beschadigd of aangetast door de zuren van je hand.
En dan zelfs nog brengen ze weinig meer op dan de waarde die ze oorspronkelijk hadden. Zelf heb ik een hele reeks van dat soort (nederlandse) munten, vond het gewoon leuk om te hebben maar qua waarde de moeite niet waard.
Neonlight schreef:Ga er niet van uit dat ze veel waarde hebben als ze in een potje zitten. Er mogen geen beschadigingen op munten zitten willen ze wat waard zijn. Bijvoorbeeld die Rijks 10 gulden munt en die 10 euro munt, die moeten goed verpakt zitten anders is het metaal beschadigd of aangetast door de zuren van je hand.
En dan zelfs nog brengen ze weinig meer op dan de waarde die ze oorspronkelijk hadden. Zelf heb ik een hele reeks van dat soort (nederlandse) munten, vond het gewoon leuk om te hebben maar qua waarde de moeite niet waard.
Handelaren proberen hun waar altijd zo goedkoop mogelijk te krijgen, dus de kans dat een hobbyist of verzamelaar er meer voor geeft is groot.