Een aantal jaar geleden kwam er een stagaire op stal, waar ik nu nog steeds vrienden mee ben. Helemaal leuk en gezellig natuurlijk! Maar ik loop tegen een aantal dingen aan, waar ik ontzettend van baal en waarvan ik niet weet hoe ik het moet aanpakken...
Ze heeft vier jaar een relatie gehad met een jongen, wat nou niet helemaal het type ''geschikte schoonzoon'' is. Het is nu ongeveer 9 maanden uit, want ze is verliefd geworden op een ander. Daarmee heeft ze sinds dien een relatie, en ik ben natuurlijk super blij voor haar! Deze jongen is 1000x liever en betrouwbaarder en woont een stuk dichterbij. Maar ik heb 9 maanden al niks leuks meer met haar gedaan, zonder die vriend erbij. Allemaal leuk en aardig, maar ik mis het wel. Alles wat we hebben gedaan was met zijn 3e en het broertje van die vriend erbij. En als ze al op stal is (ze is blijven hangen), moet ze snel weg naar haar vriend. Alles draait om haar vriend. Ze vertelt steeds aan mensen dat ze er van baalt dat ik altijd mee ben en dat ze graag samen dingen willen gaan doen. Nou, be my guest, maar ga dan ook met mij eens een leuks doen. Ik stel heel vaak wat voor, maar ze wappert het weg.
We zouden dit jaar weer samen op vakantie gaan, maar nu is ze met haar vriend weg, wat ik natuurlijk snap. Maar stiekem baal ik wel
Ook komt ze niet echt haar beloftes na. Iets wat behoorlijk vervelend wordt. Ze bedoeld het allemaal niet kwaad, maar het irriteert me een beetje zo langzamer hand.
Verder is het een super lieve vriendin en ik wil haar natuurlijk niet kwijt raken.... Misschien ben ik jaloers, maar ik hoef echt niet 100% haar aandacht, hooguit 5%....
Weten jullie hoe je dit het beste kan bespreken?
ik snap wat je bedoeld en dat het heel vervelend is. Ik denk eigenlijk dat je alleen een goed gesprek met haar kan aan gaan. Als het een goede vriendin is moet ze dat kunnen hebben. Verder ben ik bang dat je er naast een gesprekje er weinig aan kan veranderen. Ik snap dat ze ondersteboven is van haar vriendje en denk dat dat ook nog wel even zo kan blijven. Heb er ook enige ervaring mee. Denk dat dit een kwestie is van afwachten en hopen dat ze wat minder gaat plakken aan haar vriendje. En geen idee of dit maanden of misschien zelfs wel jaren kan duren voordat het stopt. Want na een bepaalde tijd ben je echt niet meer zo afhankelijk van je vriend en wil je hem echt niet de hele tijd met alles om je heen hebben
Zou me trouwens ook wel genoeg zeggen als ze hem wel meeneemt als je om een serieus gesprek vraagt
.
. Sommige mensen zijn echt nutteloos als vrienden als ze verliefd zijn, uiteindelijk heeft het vaak niet zo'n zin om daar veel energie in te steken, of het wordt vanzelf wat minder als de relatie iets minder nieuw en spannend is, of je hebt gewoon echt niks meer aan ze en kan het beter laten gaan