Allemaal vliegtuigen over Twente?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Allemaal vliegtuigen over Twente?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 14:37

Ik ben optimaal aan het luieren vandaag tot ik mijn moeder hoor, moet je eens kijken!
Dus ik kijk naar buiten en vliegen daar echt een stuk of 10 a 15 kleine (verkennings?) vliegtuigen.

Ik vond het toch een beetje eng, nooit gezien ook. Iemand die enig idee heeft waarom dit is?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:41

https://www.defensie.nl/onderwerpen/vli ... ntse-regio

hebben waarschijnlijk even een ommetje gemaakt?

Citaat:
Ongeveer 10 F-16 jachtvliegtuigen trainen momenteel dagelijks boven Den Bosch, Eindhoven, Volkel en soms boven Twente.

Citaat:
Vliegers van Defensie oefenen om hun vaardigheden op peil te houden. Dat is nodig om nationaal en internationaal bij te kunnen dragen aan vrede, vrijheid en veiligheid. Militaire vliegtuigen en helikopters doorkruisen daarvoor dagelijks het luchtruim. Burgers ervaren daarbij wellicht geluidsoverlast. Defensie beperkt dit zoveel mogelijk en informeert over afwijkende vliegbewegingen.

is niet persee een verhoogde paraatheid.. heb zelf jaren in Leeuwarden gewoond, ook daar vlogen ze gewoon dagelijks.

twente valt blijkbaar af en toe onder de rondjes van de brabants vliegers

Anoniem

Re: Allemaal vliegtuigen over Twente?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:03

Ik heb niks gezien! Maar goed om te weten.

shirleyp
Blogger

Re: Allemaal vliegtuigen over Twente?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:18

Zag ze hier ook, maar ziet er uit als gewoon wat hobbyvliegers hoor. Zou me er niet zo druk om maken, ze vliegen wel vaker rond. Zodra er een chinook boven je achtertuin hangt waar groengeschminkte commando's uit springen mag je je zorgen gaan maken :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:19

shirleyp schreef:
Zag ze hier ook, maar ziet er uit als gewoon wat hobbyvliegers hoor. Zou me er niet zo druk om maken, ze vliegen wel vaker rond. Zodra er een chinook boven je achtertuin hangt waar groengeschminkte commando's uit springen mag je je zorgen gaan maken :D

Dat is hier vlakbij rdam ook erg normaal dat ze laag rondvliegen eruit springen doen ze dan weer niet _O-