Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:59

Ik had kort gelachen om jou kopstoot actie!

Natuurlijk dit reallife verhaal is niet om te lachen, het enigste wat me nu invalt is: "GO GIRL" je bent en blijft sterker dan ooit!

Kies jou leven, kies jou geluk, kies voor jouzelf! Jij verdient veel beter!

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:31

Thesserd schreef:
Wauw, respect... Wat heftig om mee te maken zeg. Hopelijk een inspiratie voor velen.

Wat ik me wel serieus af vraag, waarom kan iemand zich zo gedragen zoals jouw ex deed? Wanneer je weg ging was hij blijkbaar mega verdrietig en had hij heel veel spijt, wat toch duidt op een houden van? Maar iemand totaal niet respecteren en gewoon geestelijk en lichamelijk mishandelen lijkt toch helemaal niet op liefde? Ik snap dat niet... Hoe werkt dat? Heb jij daar enig idee van TS? Als je er niet te diep op in wil gaan snap ik dat hoor :)

ik kan je er wel iets over uitleggen, zelf kom ik ook uit een abusieve relatie.

hier is hoe het werkt: het ging helemaal nooit om jou.
hij is verdrietig omdat zijn leven veranderd...... hij heeft spijt omdat hij gepakt is en zijn goede naam en reputatie misschien naar de bliksem gaat.....

liefde? Dat was er in de eerste plaats niet. Hij wordt verliefd op een plaatje van jou, het ideaal van jou dat hij in zijn hoofd heeft. Hij moet en zal je hebben. Dus komt hij met bloemen, neemt je mee uit eten, en jij ziet een romantische man. Je ziet niet hoe hij bijna elke keer een speciale behandeling wil voor zichzelf, hoe hij de ober als oliebol behandelt, en hoe iedereen die voor hem niet meer van nut is, wordt gedumpt. En ergens vind je dat nog wel leuk ook. Jij bent de enige voor hem...... kijk maar hoe hij zijn ex behandelt, je weet zeker dat zij geen concurrentie is.

dat hij je elke dag belt en appt is toch alleen maar leuk? Dat hij gefrustreerd is als jij je telefoon niet op kunt nemen, is eigenlijk best fijn, hij heeft je nodig, zie je wel? En dat hij elke keer wil weten waar je bent geweest is alleen maar interesse, toch?

hij vertelt je een vreselijk verhaal over zijn verleden, en je beseft dat je hem eigenlijk niet in de steek kunt laten...... je gaat naar zijn familie toe (vrienden heeft hij eigenlijk niet) en hij vertelt je wat je wel en niet mag zeggen..... maar natuurlijk hou je rekening met hem, je wilt hem geen pijn doen, tenslotte.....

vrij snel trek je bij hem in, en uit eten gaan doen jullie nog sporadisch, ach, hij heeft het ook moeilijk en druk met zijn werk....... nog steeds checkt hij waar je bent, hij heeft moeite met sommige van je vrienden, en anderen hebben een rotgevoel over hem...... maar je bent verliefd, en om hem ter wille te zijn zie je ze steeds minder...... het contact met je ouders en familie wordt minder......

en dan komen de eerste ruzies...... die ruzies waarbij jij uit eindelijk in tranen je excuses aanbiedt, maar het nooit voelt alsof het echt over is. Er komen de momenten waarop jullie 'afspraken' maken, vooral van zijn kant, en hij woedend wordt op je als jij je er niet aan houdt.
En in de gesprekken die jullie hebben, luistert hij nooit echt...... en ze gaan altijd over hem. Nooit over jou. Over jouw wensen, over jouw gevoel, jouw doelen. En jij verdwijnt langzaam naar de achtergrond.

Er is die keer dat hij een asbak naar je hoofd gooit, de muur naast je hoofd stompt. Mensen beginnen te vragen of het wel goed met je gaat, en je merkt dat je steeds minder goed slaapt, dat je elke dag huilt. Maar hij slaat je niet.....

Inmiddels heeft hij je aardig gevormd naar het ideaalbeeld dat hij van je had, en jouw identiteit en werkelijkheid is overschreven door de zijne.....

en dan is er het moment dat je langzaam de ogen opengaan, en je weg wilt, maar je hebt geen spullen meer, je hebt je dieren, en die kun je niet in de steek laten..... tot je op een moment beseft dat er nooit iets zal veranderen, dat je nog jong genoeg bent voor kinderen, voor geluk, dat het wel moelijk zal worden, maar dat je iig jezelf kunt zijn.......

heeft hij spijt? hij heeft spijt dat je vertrekt. Dat hij zijn speeltje kwijtraakt, zijn comfortabele leventje. Hij heeft spijt dat jouw familie (en de zijne in mijn geval) weet hoe hij echt is, dat zijn goede naam te grabbel ligt. Spijt van wat hij gedaan heeft, empathie met jou? Nee......

Liefde heeft hij alleen maar voor zichzelf, niet voor jou. Hij houdt van jouw ideaalbeeld, maar jou als mens heeft hij nooit gezien...... hij heeft je willen vormen naar zijn ideaal..... dat is geen liefde. Dat is een mens behandelen als bezit en idd....... respectloos.......

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:54

Dat klinkt zo bekend.. En wat nog veel stommer is.. Zijn vrienden, die hij wel heeft, staan achter hem en geloven hem blind..

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:58

rainbow8 schreef:
Dat klinkt zo bekend.. En wat nog veel stommer is.. Zijn vrienden, die hij wel heeft, staan achter hem en geloven hem blind..

:j

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:07

TS, en (zo te zien al meerdere) dames. Wat zijn jullie knap! *\o/*
Zoveel moed om jezelf eruit te trekken, maar wat zal het dat waard zijn.

Het is jouw leven, je hoort je daar veilig en geliefd in te voelen. Iedereen (okee na het lezen van dit topic misschien toch niet iedereen , wat een verhalen, wat een partners.. %) ) verdiend het om zichzelf te kunnen zijn en zich daar goed bij te voelen. En als je jezelf niet goed voelt bij hoe het gaat, dan moet je daar iets aan doen. Je hebt maar 1 leven en dat moet je volgen op de beste manier, zodat jij je wél geliefd en veilig en gelukkig voelt! :j

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:57

@Avalanche: idd zo is het, vooral het deel dat ze je laten geloven niet zonder je te kunnen. Dat jij de egoistische in de relatie bent om alles te willen opgeven en zijn wereld in duigen te laten vallen... Dat de jouwe al om zeep is telt niet.

esmee1233

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:01

Wauw TS, wat een topper ben jij! En dat je het ook nog zo opschrijft, echt zo goed! Ik wens je al het geluk in deze wereld toe! Go girl :D

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:02

Juist, dat, dat jij op een gegeven moment dat jij onredelijk bent ook als je voor je eigen rechten opkomt...... en idd jij je de egoistische voelt.......

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:06

rainbow8 schreef:
Dat klinkt zo bekend.. En wat nog veel stommer is.. Zijn vrienden, die hij wel heeft, staan achter hem en geloven hem blind..

Hij is ook zo leuk naar de buitenwereld, knap en charmant..... hij is een charmeur, hij pakt iedereen in..... hij is ook altijd the center of attention, the life of the party.....

daarom zeg je ook niets, je bent bang dat ze je niet geloven

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:59

Klinkt misschien heel dom, maar ik begin nu te twijfelen of ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt.. :n

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:03

Nope, het is zwaar maar doorbijten! Er was een reden om te vertrekken, nu niet terug gaan! :n Dit kan jij, dit verdien jij!

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:13

onbarefeet schreef:
Klinkt misschien heel dom, maar ik begin nu te twijfelen of ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt.. :n

als je wilt pb-en mag het :)

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:19

onbarefeet schreef:
Klinkt misschien heel dom, maar ik begin nu te twijfelen of ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt.. :n


Ik ken jou situatie niet, en kan niet oordelen of je al dan niet een goede of foute keuze gemaakt hebt. Onthou gewoon dat Rome ook niet op 1 dag gebouwd is. Mijn pb-box staat ook open moest je daar nood aan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:21

Wauw wat omschrijven jullie het treffend....

Like_peres

Berichten: 2726
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Wateringen

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:45

Wauw respect dat je het verhaal zo neer kan leggen. Ik had het deels zelf kunnen schrijven, maar na 2,5 jaar had ik het voor gezien..

Fijn hé dat je uiteindelijk iemand vind, wat je op dat moment helemaal niet kan geloven dat het gebeurt, maar die je met respect behandeld. :)

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:16

@ Avalanche: ken jij mijn vader? ;-) Heel goed omschreven!

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 01:28

bij mijn weten niet, maar 't zal er wel op lijken...... dank je :)

JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 08:02

Avalanche81 schreef:
ik kan je er wel iets over uitleggen, zelf kom ik ook uit een abusieve relatie.

hier is hoe het werkt: het ging helemaal nooit om jou.
hij is verdrietig omdat zijn leven veranderd...... hij heeft spijt omdat hij gepakt is en zijn goede naam en reputatie misschien naar de bliksem gaat.....

liefde? Dat was er in de eerste plaats niet. Hij wordt verliefd op een plaatje van jou, het ideaal van jou dat hij in zijn hoofd heeft. Hij moet en zal je hebben. Dus komt hij met bloemen, neemt je mee uit eten, en jij ziet een romantische man. Je ziet niet hoe hij bijna elke keer een speciale behandeling wil voor zichzelf, hoe hij de ober als oliebol behandelt, en hoe iedereen die voor hem niet meer van nut is, wordt gedumpt. En ergens vind je dat nog wel leuk ook. Jij bent de enige voor hem...... kijk maar hoe hij zijn ex behandelt, je weet zeker dat zij geen concurrentie is.

dat hij je elke dag belt en appt is toch alleen maar leuk? Dat hij gefrustreerd is als jij je telefoon niet op kunt nemen, is eigenlijk best fijn, hij heeft je nodig, zie je wel? En dat hij elke keer wil weten waar je bent geweest is alleen maar interesse, toch?

hij vertelt je een vreselijk verhaal over zijn verleden, en je beseft dat je hem eigenlijk niet in de steek kunt laten...... je gaat naar zijn familie toe (vrienden heeft hij eigenlijk niet) en hij vertelt je wat je wel en niet mag zeggen..... maar natuurlijk hou je rekening met hem, je wilt hem geen pijn doen, tenslotte.....

vrij snel trek je bij hem in, en uit eten gaan doen jullie nog sporadisch, ach, hij heeft het ook moeilijk en druk met zijn werk....... nog steeds checkt hij waar je bent, hij heeft moeite met sommige van je vrienden, en anderen hebben een rotgevoel over hem...... maar je bent verliefd, en om hem ter wille te zijn zie je ze steeds minder...... het contact met je ouders en familie wordt minder......

en dan komen de eerste ruzies...... die ruzies waarbij jij uit eindelijk in tranen je excuses aanbiedt, maar het nooit voelt alsof het echt over is. Er komen de momenten waarop jullie 'afspraken' maken, vooral van zijn kant, en hij woedend wordt op je als jij je er niet aan houdt.
En in de gesprekken die jullie hebben, luistert hij nooit echt...... en ze gaan altijd over hem. Nooit over jou. Over jouw wensen, over jouw gevoel, jouw doelen. En jij verdwijnt langzaam naar de achtergrond.

Er is die keer dat hij een asbak naar je hoofd gooit, de muur naast je hoofd stompt. Mensen beginnen te vragen of het wel goed met je gaat, en je merkt dat je steeds minder goed slaapt, dat je elke dag huilt. Maar hij slaat je niet.....

Inmiddels heeft hij je aardig gevormd naar het ideaalbeeld dat hij van je had, en jouw identiteit en werkelijkheid is overschreven door de zijne.....

en dan is er het moment dat je langzaam de ogen opengaan, en je weg wilt, maar je hebt geen spullen meer, je hebt je dieren, en die kun je niet in de steek laten..... tot je op een moment beseft dat er nooit iets zal veranderen, dat je nog jong genoeg bent voor kinderen, voor geluk, dat het wel moelijk zal worden, maar dat je iig jezelf kunt zijn.......

heeft hij spijt? hij heeft spijt dat je vertrekt. Dat hij zijn speeltje kwijtraakt, zijn comfortabele leventje. Hij heeft spijt dat jouw familie (en de zijne in mijn geval) weet hoe hij echt is, dat zijn goede naam te grabbel ligt. Spijt van wat hij gedaan heeft, empathie met jou? Nee......

Liefde heeft hij alleen maar voor zichzelf, niet voor jou. Hij houdt van jouw ideaalbeeld, maar jou als mens heeft hij nooit gezien...... hij heeft je willen vormen naar zijn ideaal..... dat is geen liefde. Dat is een mens behandelen als bezit en idd....... respectloos.......


You absolutely nailed it!!!
Ik heb hem de laatste jaren vaak verweten voor narcist. Nadat ik hem heb uitgelegd wat dat dan betekende haha.
Het draaide idd altijd om hem. Om zijn dromen en wensen, om wat hij wou, en om wat hij allemaal NIET wou. Om wat hij wilde doen, en eten, en zien, en ga zo maar verder.
Om wie ik allemaal niet mocht zien, om wat ik niet mocht dragen, om wat ik niet mocht doen, en al die dingen die ik niet mocht zeggen.

Hij was echt een hysterisch persoontje. Ik ergerde mij vooral aan al de keren dat we ruzie hadden, en hij wél altijd zijn ding mocht zeggen. Antwoorden mocht ik nooit, want ik had toch nooit gelijk. Als ik dat dan wel probeerde, jeetje, dat heb je nog nooit gezien, net een horrorfilm... Hij stond dan echt letterlijk te schuimbekken van pure razernij, gewoon omdat ik hem geen gelijk gaf.
Hij luisterde zelfs niet naar wat ik zei, hoorde enkel dat ik er anders over dacht dan hij.
En dat kon hij niet kroppen.

En idd, jarenlang loop jij je daarvoor te excuseren, en loop je op eieren om maar niks verkeerd te zeggen, en de hele ruzie opnieuw te beginnen. Je doet je uiterste best om die ruzie's op te lossen, ook al ben jij eigenlijk helemaal niet in fout.
Ik heb een tijdje geprobeerd gewoon helemaal niks meer te zeggen. Eng hoor, als je zo in stilte leeft. Ik dacht, als ik dit lang genoeg vol hou, en hem de tijd geef dit allemaal te laten bezinken, dan snapt ie dat ie fout is, en biedt hij zijn excuses aan, maar deze keer hou ik mijn poot stijf, deze keer komt het niet van mijn kant.

Ja, kon ik volhouden tot ik nog 1 ons woog, want... Hij was nooit in de fout. Ik was altijd degene die fout was. Fout was, fout dacht, fout sprak, fout liep, fout alles!
Nooit heeft hij zich ergens voor geëxcuseerd. Was niet nodig, want hij had toch altijd gelijk.
Heb hem dan een keer gevraagd of hij dacht dat dat statistisch mogelijk was, dat 1 iemand altijd gelijk had, en dat de andere altijd fout was. Ja hoor, in zijn geval kon dat best.

En dan gaan je ogen idd op een goede dag open, en trek je het gewoon echt niet meer. Dan komt je overlevingsinstinct kijken, en pak je wat je nog redden kan, je verhuisd snel je paard zodat hij haar niet weet te vinden, en die materiële spullen maken zelfs niet meer uit op dat moment, je wilt gewoon je vrijheid terug, je wilt jezelf terug. Dat doorzetten, is het beste gevoel dat je ooit kunt hebben, dat voor jezelf kiezen.

Het is normaal, om een bepaald trekje van je partner te willen veranderen. Het is normaal, om je al eens te ergeren. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik dit in mijn nieuwe relatie helemaal niet heb. Hij is perfect, zoals hij is, en ik wil niks aan hem veranderen. DAT is liefde. Van iemand houden, zoals hij of zij is. Niet iemand compleet willen veranderen, dat hoort niet, dan ben je niet met de juiste persoon bezig.

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:29

ik herken volledig wat je schrijft, de woedeaanvallen, het op eieren lopen, en ook het maar niets meer zeggen..... alles herken ik :) ook met micromanagen, hoe je loopt, hoe je je opmaakt, hoe je praat, hoe je niet praat..... zelfs hoe je je haar draagt en hoe je het wast, hoe je jezelf wast.......

mijn ex is een narcist, daar ben ik zeker van

ik heb nu wel besloten dat als mijn lief niet goed voor mij is zo hij is, houdt het op, als ik niet goed ben voor hem zo ik ben, houdt het op :)

gaat hij in het begin al over mijn grenzen heen, houdt het op

liefde is niet grenzeloos, liefde respecteert grenzen, wil de ander geen pijn doen door die grenzen over te gaan

liefde is vergevingsgezind, liefde wil jou exact zoals je bent en niet anders

Anoniem

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:36

Ts, ik ga jou nog eens en pb sturen. Bij mij is het nooit tot slaan gekomen maar voor de redt herken ik alles.

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:47

Helaas herkenbaar maar jaren terug ook de stap durven nemen en nu al dik 20 jaar gelukkig met een andere man.

Ilse_1987
Berichten: 226
Geregistreerd: 28-10-09
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:23

Wauw respect!! Wat een topper ben jij zeg! Voor jezelf kiezen klinkt zo vanzelfsprekend, maar is het verre van. Ik hoop dat je enorm gelukkig wordt! *\o/*

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:06

Avalabche. Wat ontzettend goed verwoord zo ontzettend herkenbaar. Helaas heb ik nog altijd "omgang" met mijn ex door de ongang met mijn oudste zoon. En nu nog kan hij nig altijd niet toegeven dat hij fout zit of zat. Moet zeggen dat ik nu ijskoud reageer op hem. Niet meer woedend of verdrietig maar koud en dat lijkt tot nu toe de goeie "techniek"

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 01:15

Dank je...... Ik denk dat disengaging idd het beste is :) sterkte...... Het lijkt me niet makkelijk om contact te moeten hebben.......

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:39

Makkelijk is dat idd niet nee. Maar gelukkig heb ik nu een partner die mij goed helpt ermee :)